Gå til innhold

9mnd baby og ammer mye (tror jeg )


anni

Anbefalte innlegg

Min sønn på 9 mnd elsker pupp og koser seg så godt med den. Så godt at han har begynt å krabbe opp bena mine for å få seg en tår. Det er umulig for meg å være på samme rom når han er sulten da vræler han som en.......

Jeg ammer ham nok 4-6 ganger om dagen, har hatt noen feberrunder i forbindelse med tenner og da vil han kun ha pupp som mat. Har faktisk brystspreng når jeg ammer ham mindre enn 4 ganger om dagen.

Han får pupp etter mat, vann på flaske under måltidet. Han spiser grøt 2 ganger om dagen, 1 1/2 brødskive og et 1/2 glass med middag. Heldigvis får han kun vann om natten og han har endelig gått med på det.

Får han for mye pupp ? Vil helst ikke amme så lenge at han finner puppen frem selv. men siden han har mye feber etc. så greier jeg ikke å nekte ham heller.

Har enda ikke gått ned et gram siden jeg kom hjem fra sykehuset med ham. skulle tro at all denne ammingen hjalp på forbrenningen.

Kunne gjerne ha gitt noen dråper til VAS men bor i Møre og Romsdal så det er nok umulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bare gi melk til sykehuset så lenge barnet ditt er under 6 mnd. Hvis han hadde vært det, kunne du gitt melken til lokalsykehuset, så formidler de den videre til f.eks. VAS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære anni. Dette høres helt normalt ut. Flott at ammingen har fungert så fint for dere. Om det blir for mye må du avgjøre selv. Noen kvinner er mer konfortable med å amme større barn enn andre. De blir jo mer bevisste og finner frem til det de vil ha når de blir eldre. Er dette egentlig så galt? Det er vell her diskusjonen med mange meninger om hvor lenge man skal amme kommer inn. Vi har lettere for å akseptere amming av mindre barn som ikke er så bevisste på hva de ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...