Gå til innhold

Foreldre dra avgårde en uke

Anbefalte innlegg

Gjest uten signatur

Har gutter på 18 og 15. Min mann mener at vi uten problem kunne tatt en uke alene på ferie i sommerferien. Altså at de to stelte hjemme en uke. Riktignok er de ganske rolige begge to. Flyr ikke ute nattestid for å si det slik.

Men ville dere dratt? Jeg føler det ihertfall ikke trygt! Men er det en mammagreie det der kanskje? Vi føler jo alltid (nesten) mest ansvar for avkommet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154397-foreldre-dra-avg%C3%A5rde-en-uke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest god tur

Hvis guttene er rolige, har gode og pålitelige venner, og det ikke er spesielle "faremomenter" i nærmiljøet (gjenger som oppsøker ungdom alene hjemme osv), så ville jeg fint kunne latt en 15-åring og en 18-åring være alene hjemme en uke.

Gjerne med en avtale med naboer eller familie i nærheten, som kan stikke innom og si hei et par ganger. Kan være lurt med noe "kontroll", ikke minst noe som guttene selv kan henvise til / skylde på hvis det oppstår press om store alene-hjemme-arrangementer.

Jeg er helt enig med "god tur".

Og jeg tror ikke du skal tenke så mye på alt det usannsynlige som i aller verste fall kan komme til å skje, men ta utgangspunkt i hvordan barna dine ellers pleier å oppføre seg når de er overlatt til seg selv for en stund - er de fornuftige, eller utnytter de situasjonen?

skorpionfisken

Jeg var verdens mest fornuftige ungdom, rolig og stille og ikke noe bråk. Men da min venninne ble alene hjemme i 14 dager da jeg var 15 pr, da festa vi kontinuerlig de to ukene. Masse fremmede menn, mye alkohol også videre.....

Da foreldrene hennes kom hjem hadde vi vaska og rydda og alt var i orden. Da roet vi oss ned i den vanlige fornuftige tralten. Ingen av foreldrene visste noe eller vet noe i dag....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...