Gå til innhold

Går det an å bytte fra Verdens Barn til AF ?

Anbefalte innlegg

Gjest litchi

Ser at AF har fått tildelinger til langt ut i februar, mens VB har fått kun til 5. februar. I tillegg tar det gjerne lengre tid før VB får sin tildeling i hver runde. Fortsetter det sånn, kan det jo bli flere måneders forskjell i ventetid mellom de to foreningene.

Hvordan i all verden kan dette ha seg? Er det VBs "skyld", eller skyldes det bare tilfedigheter ?

Nå angrer jeg skikkelig på at vi valgte VB ! Papirene våre er ikke gått til Kina ennå. Er det mulig å bytte forening, og mister vi i så fall alt vi har betalt hittil ?

Fortsetter under...

Hei!

Jeg skulle også likt å vite hvorfor VB alltid (eller som regel) ligger noen dager bak AF. Men jeg må få korrigere deg på noe: Det er ikke sånn at VB "bare" har fått til 5.februar og AF til 24.februar. Hadde VB hatt noen registrert 24.februar, så hadde nesten garantert de fått dem også. Men de hadde ingen søknader mellom 5.februar og den gruppen etterpå, som altså uheldigvis var registrert 4 dager for sent til å være med denne gangen.

Jeg ble også fryktelig frustrert da vi holdt på sist, men i ettertid ser jeg jo at i den store sammenheng betyr ikke disse dagene allverden. MEN: Jeg syns godt at VB kunne gitt et svar på hvorfor det er sånn som det er, for jeg er nemlig fullstendig overbevist om at det finnes et svar på det. ;-)

Hold ut - det ordner seg alltid for snille piker. :o)

MVH

Gjest litchi

Hei!

Jeg skulle også likt å vite hvorfor VB alltid (eller som regel) ligger noen dager bak AF. Men jeg må få korrigere deg på noe: Det er ikke sånn at VB "bare" har fått til 5.februar og AF til 24.februar. Hadde VB hatt noen registrert 24.februar, så hadde nesten garantert de fått dem også. Men de hadde ingen søknader mellom 5.februar og den gruppen etterpå, som altså uheldigvis var registrert 4 dager for sent til å være med denne gangen.

Jeg ble også fryktelig frustrert da vi holdt på sist, men i ettertid ser jeg jo at i den store sammenheng betyr ikke disse dagene allverden. MEN: Jeg syns godt at VB kunne gitt et svar på hvorfor det er sånn som det er, for jeg er nemlig fullstendig overbevist om at det finnes et svar på det. ;-)

Hold ut - det ordner seg alltid for snille piker. :o)

MVH

Takk for opplysende svar !

Nå må jeg innrømme at jeg nok ikke er den snilleste piken i klassen - hissig temperament, stort engasjement og noen ganger rivende usakelig er nok en bedre beskrivelse......

Men vi får tro det ordner seg likevel :)

Gjest ikkemednick

Hei!

Jeg tror du taper de pengene du allerede har betalt inn hvis du bytter, iallefall noe. Det går an å bytte, men det spørs hvor mye dette betyr i det lange løp? Vi har erfaring med begge foreningene, og må absolutt si at vi er mest fornøyd med VB alt i alt. Vi hadde riktignok ikke Kina som land, men..

Rettere sagt, VB har vel ikke fått tildelingene ennå i denne runden, men en her (husker ikke hvem) som hadde ringt dem hadde fått beskjed om at de kom til å få tom 5. februar - hvis jeg ikke husker feil...

Det er jeg som har lagt inn innlegg om tildeling fra VB er til 5 feb. La jeg forklare litt. VB sendt januar grupp sent i januar + kinesisk nytt år, slik at disse fikk LID 5.feb. Papirene våres ble sendt 20.feb og fikk LID 26feb. Så VB har 2 feb grupper men ingen januar grupp. Det ser ut som Feb gruppen blir splitt til to ved dato 25 feb. Derfor vi må vente til neste rundet. Tenker at bare p.g.a en dag, det er ganske tøft. Fleste i USA som har LID etter 25 feb har ikke fått tildeling denne gang hele. AF har sin feb grupp med LID 24(23?).feb. Derfor har de fått tildeling. Så det er ikke noen forskjell mellom VB og AF når det snakker om hvor langt tildeling går. Det er CCAA som bestemer det. Det er sant at VB vanligvis ta litt lengere tid å få tildling enn AF, men VB viter ikke hvorfor er det sant. Håper at det hjelper litt.

Annonse

fei1365380229

Skjønner godt frustrasjonen, men dere får en utrolig hentereise med AF (gjør man jo med de 2 andre foreningene også for ikke fornærme noen).

Vi fikk tildeling dagen etter VB for 1 1/2 år siden, men fikk ikke reise før 5 uker etter AF og IA. Fy søren og frustrert og sint jeg var da. VB skyldte på julen og kinesisk nyttår, men det var det jo for de to andre foreningene også.

Men den dagen vi satt på flyet ned til Kina var alt glemt og vi hadde verdens flotteste hentereise. Var kjempefornøyd med VBs opplegg i Kina. Mr. Tien og Mrs. Yuen var bare fantastiske (-:

Skjønner godt frustrasjonen, når man er midt oppi det så betyr hver eneste dag noe.

Gjest tredjegang

Vi byttet motsatt veg med andremann - ikke noe problem, men du mister "pengene". Dersom du har kommet langt i prossessen, dvs. papirene deres har kommet til Kina, er det vel vanskeligere å bytte!

Skjønner godt din frustrasjon! Vi har valgt VB denne gang, vel vitende om at de ofte er tregere på reise og får sine tildelinger etterpå. Vi var fornøyde brukere av AF første gang, men liker bedre måten VB legger opp reisene på, samt at vi syntes de generelt sett (utfra erfaringene andre gang) var mye flinkere på informasjon.

Lykke til!

Det er jeg som har lagt inn innlegg om tildeling fra VB er til 5 feb. La jeg forklare litt. VB sendt januar grupp sent i januar + kinesisk nytt år, slik at disse fikk LID 5.feb. Papirene våres ble sendt 20.feb og fikk LID 26feb. Så VB har 2 feb grupper men ingen januar grupp. Det ser ut som Feb gruppen blir splitt til to ved dato 25 feb. Derfor vi må vente til neste rundet. Tenker at bare p.g.a en dag, det er ganske tøft. Fleste i USA som har LID etter 25 feb har ikke fått tildeling denne gang hele. AF har sin feb grupp med LID 24(23?).feb. Derfor har de fått tildeling. Så det er ikke noen forskjell mellom VB og AF når det snakker om hvor langt tildeling går. Det er CCAA som bestemer det. Det er sant at VB vanligvis ta litt lengere tid å få tildling enn AF, men VB viter ikke hvorfor er det sant. Håper at det hjelper litt.

I AF sender de papirene ned til Kina etterhvert slik at de ikke samler opp i grupper. Det er vel derfor vi var så heldige at vi kom med i denne runden. Det er trist at ikke hele februargruppen kunne få tildeling nå. Føler virkelig med dere, men vi får håpe at det ikke er lenge før de kommer med neste runde.

Gjest snart pån igjen

Hei!

Jeg tror du taper de pengene du allerede har betalt inn hvis du bytter, iallefall noe. Det går an å bytte, men det spørs hvor mye dette betyr i det lange løp? Vi har erfaring med begge foreningene, og må absolutt si at vi er mest fornøyd med VB alt i alt. Vi hadde riktignok ikke Kina som land, men..

Kan dere si litt om hva dere opplevde forskjellig med de to foreningene, siden dere byttet til VB? Vi er i samme situasjon, at vi vil bytte fra AF neste gang.

Hei Litchi,

vet godt hvordan det føles når hvert eneste sekund teller :o) Ting kan virkelig ikke gå fort nok, når mølla først har fått vann på seg.

Likevel skal du huske at du/dere får akkurat det barnet som er ment for dere .... enten dere velger AF eller VB. Så kan man kalle det sjebnen eller noe annet ....

Da vi ventet gikk det 7 mnd. før kommunen startet på søknaden vår - og 14 mnd. fra DTC til tildeling - og totalt 2 år og 7 mnd. fra første kontakt med kommunen til vi var hjemme igjen. Frustrasjonen var til tider stor!! Nå vet vi at det ikke kunne ha gått fortere for ellers ville barnet vårt ha havnet hos noen vilt fremmede :o) *ler*

Finn fram tålmodighetskremen. Barnet er undervegs!! Vi venter også - og venter med dere!

Bamseklem fra

Annonse

Gjest litchi

Stønn!

Og dobbeltstønn!

Er du blitt enig med deg selv om du skal adoptere nå?

Hehe... Du kan nok regne med at jeg kommer til å irritere deg voldomt i lang tid fremover. Hvis du hadde turt å vise nicket ditt, også, så kunne vi gått inn i en skikkelig "en-til-en-kamp"...

;)

Gjest litchi

Fint at så mange svarte ! Kan fint leve med forskjellen i tildelingstider og reisetider mellom foreningene som jeg skjønner eksisterer pt (selv om jeg synes det er underlig). Det som bekymret meg var hvis det kom til å bli forskjellig"cut off" - tidspunkt på tildelingene fremover, slik at VB ble liggende lenger og lenger etter de andre for hver tildeling fremover (kanskje ikke helt strålende forklart, men...)

Heldigvis er det jo ikke sånn, da.

Gjest litchi

Skjønner at jeg hadde misforstått, ja. Og skjønner veldig godt at det føles kjedelig for dere at dere ikke kom med, siden det var så nært.

Ved neste tildeling er det ikke tvil om at dere er med, i alle fall ! Skal følge med deg :)

Gjest en mulighet?

Kan forskjellene ligge i at tildelinger gis foreningene etter alfabetisk rekkefølge? Og kan det ha seg sånn at opplegget i Kina for VB sin del er nøyere planlagt og at kontakten der rett og slett trenger tida for å få opplegget i boks?

fei1365380229

Skjønner godt frustrasjonen, men dere får en utrolig hentereise med AF (gjør man jo med de 2 andre foreningene også for ikke fornærme noen).

Vi fikk tildeling dagen etter VB for 1 1/2 år siden, men fikk ikke reise før 5 uker etter AF og IA. Fy søren og frustrert og sint jeg var da. VB skyldte på julen og kinesisk nyttår, men det var det jo for de to andre foreningene også.

Men den dagen vi satt på flyet ned til Kina var alt glemt og vi hadde verdens flotteste hentereise. Var kjempefornøyd med VBs opplegg i Kina. Mr. Tien og Mrs. Yuen var bare fantastiske (-:

Skjønner godt frustrasjonen, når man er midt oppi det så betyr hver eneste dag noe.

Ser at jeg har byttet helt om på ting. Vi reiste med VB og hadde en fantastisk hentereise.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...