Gå til innhold

Alder på barn (Kina) og forening

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som har lagt merke til om det er noen sammenheng når det gjelder alder på barna som blir tildelt fra Kina og hvilken forening man bruker? Jeg har et inntrykk av at barna som blir tildelt via Inor Adopt ofte er hakket eldre enn de som kommer gjennom VB og AF. Er det i såfall noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154468-alder-p%C3%A5-barn-kina-og-forening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv syns jeg at enkelte provinser "utmerker" seg med små barn - f.eks. ser det ut til at barna som tildeles fra Jiangxi er forholdsvis små ved tildeling. Vesla vår er fra Jiangxi og var knapt 8 mnd. ved tildeling.

Ellers har ejg ikke lagt merke til om noen forening får yngre barn enn andre foreninger. Det syns jeg i så fall høres litt rart ut.

fra

Selv syns jeg at enkelte provinser "utmerker" seg med små barn - f.eks. ser det ut til at barna som tildeles fra Jiangxi er forholdsvis små ved tildeling. Vesla vår er fra Jiangxi og var knapt 8 mnd. ved tildeling.

Ellers har ejg ikke lagt merke til om noen forening får yngre barn enn andre foreninger. Det syns jeg i så fall høres litt rart ut.

fra

Det tror jeg du har rett i. Det varierer fra provins til provins hva rutiner de har, så dermed varierer gjennomsnittsalderen på barna også. Tror til og med man kan se forskjeller fra barnehjem til barnehjem hvis man går dypt nok ned i materien. :o)

Vår datter kommer fra Hubei. Hun var nøyaktig et år ved tildeling. Fra Hubei blir det ikke så ofte tildelt barn under et år.

Jeg er litt sånn statistikk-freak og syns sånne ting er interessant. Hehe...

fra

Vi fikk ei jente på 14 mnd fra samme provins, og et par i reisefølget fikk ei jente på 17 mnd. Dette var i april i år.

Annonse

tålmodig sjel

Det tror jeg du har rett i. Det varierer fra provins til provins hva rutiner de har, så dermed varierer gjennomsnittsalderen på barna også. Tror til og med man kan se forskjeller fra barnehjem til barnehjem hvis man går dypt nok ned i materien. :o)

Vår datter kommer fra Hubei. Hun var nøyaktig et år ved tildeling. Fra Hubei blir det ikke så ofte tildelt barn under et år.

Jeg er litt sånn statistikk-freak og syns sånne ting er interessant. Hehe...

Vår eldste datter kommer fra Hubei og var 10 mnd. ved tildeling. I den gruppen vi reiste sammen med var barna fra 8 til 10 mnd. ved tildelingen. Siden barna fra Hubei sjelden er under et år ved tildeling, var kanskje barna våre "sjeldent små". Da vet jeg det!

Vennlig hilsen

Vår eldste datter kommer fra Hubei og var 10 mnd. ved tildeling. I den gruppen vi reiste sammen med var barna fra 8 til 10 mnd. ved tildelingen. Siden barna fra Hubei sjelden er under et år ved tildeling, var kanskje barna våre "sjeldent små". Da vet jeg det!

Vennlig hilsen

Ja dere fikk nok sjeldne barn! :o) Jeg har også sett noen under året derfra, men langt flest over, og ingen ned mot 6 måneder, som man ser fra andre provinser.

I vår gruppe var vår snuppe og 2 til 14 måneder ved henting, de andre 4 var litt eldre, opp mot 17 måneder. AF hadde ne gruppe på samme sted uka før, og de lå på 15-18 måneder.

Deilige unger er det uansett! :o)

MVH

tålmodig sjel

Ja dere fikk nok sjeldne barn! :o) Jeg har også sett noen under året derfra, men langt flest over, og ingen ned mot 6 måneder, som man ser fra andre provinser.

I vår gruppe var vår snuppe og 2 til 14 måneder ved henting, de andre 4 var litt eldre, opp mot 17 måneder. AF hadde ne gruppe på samme sted uka før, og de lå på 15-18 måneder.

Deilige unger er det uansett! :o)

MVH

Enig med deg: Det er noen skjønne barn!

Vi brukte forresten AF, det skrev jeg visst ikke tidligere.

Gjest tredjegang

Når vi hentet vår datter, var spennet i vår gruppe (AF) 8 til 17 måneder. Tror ikke det bevisst gjøres forskjell mellom foreningene, men siden Inor sine grupper er mye mindre kan bla.a. statistiske tilfeldigheter slå ut.

Ellers er det visstnok riktig at alderen er på vei ned grunnet kinesiske myndigheters raske arbeid for tiden. Det sa ihvertfall en av foreningene når vi hadde vår ringerunde før vi bestemte oss for VB.

Gjest Nora i dopt

Det skjønner jeg ikke hvor du har fra? Vi fikk et barn på 8mnd, og jeg vet om fler som har fått på samme alder.

Alder varierer en del ser jeg. Vi fikk tildelt ei jente på 7 måneder gjennom InorAdopt. Tror ikke alder og kjønn er avhengig av organisasjon.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...