Colombiamamma Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Til dere som akkurat har sendt papirene/ ev. holder på å samle de inn: Krever ICBF nå psykolograpport i tillegg til sosialrapporten også for norske søkere? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154544-skal-icbf-n%C3%A5-ogs%C3%A5-ha-psykolograpport-med-sosialrapporten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
escimo Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Vi sendte dokumentene våre til ICBF i mai i år og har ikke fått beskjed om noen psykolograpport.... Hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154544-skal-icbf-n%C3%A5-ogs%C3%A5-ha-psykolograpport-med-sosialrapporten/#findComment-990779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cacatina Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Vi sendte dokumentene våre til ICBF i mai i år og har ikke fått beskjed om noen psykolograpport.... Hilsen fra Jeg er bare på "lurer'n" jeg, asså! : er det andre slags skjema/attester osv som skal til Colombia enn de vi har skaffa i den norske delen av prosessen? Vet at det er mange av de samme men at de må ha nyere dato, men ellers da? Hadde vært kjekt å vite hva vi skal forberede oss på å ordne når den tid kommer... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154544-skal-icbf-n%C3%A5-ogs%C3%A5-ha-psykolograpport-med-sosialrapporten/#findComment-990885 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cool Skrevet 5. august 2004 Del Skrevet 5. august 2004 Vi sendte våre papirer til ICBF i juni. Måtte ikke ha psykologattest. Har sett at dette er et krav i sverige eller var det danmark? Dere må sende med 3 venneanbefalinger. De skal være på max 1 maskinskrevet side. Utdrag av et av punktene i oppskriften fra AF 6. VENNEANBEFALINGER. Anbefalingene skal være fra tre forskjellige personer som kjenner dere begge godt, men som ikke er i slekt med dere, eller inngiftet i familien. Ektepar kan ikke skrive hver sin anbefaling. Dersom et ektepar skriver en anbefaling sammen, må begge, på et senere tidspunkt, gå til Notarius Publicus å få sin underskrift bekreftet. Anbefalingene skal omhandle dere begge og inneholde følgende: • Hvordan de opplever dere som familie. • Hvordan de opplever at dere fungerer sosialt sammen med familie, venner evt. i jobb. • Hvordan et barn vil få det hos dere • Hvordan de opplever at dere har forebredt dere på adopsjon. • Dersom dere har adopterte barn fra før må det sies noe om hvordan de opplever at dette har vært for dere og hvordan dere fungere i dag. Anbefalingene skal ikke være på mer enn 3\4 side, maks 1 side. De skal skrives med maskin/PC på norsk. OBS: Anbefalers navn, adresse, telefonnummer og tittel må påføres hver anbefaling. Påse at dette er gjort før dere sender anbefalingene til Adopsjonsforum for oversettelse. Vår translatør oversetter anbefalingene. Anbefalingene skal, når de er oversatt , undertegnes hos Notarius Publicus som skal bekrefte rett underskrift. (Notarius Publicus er byfogd/sorenskriver, kan av og til være lensmann). Dette kan jo klargjøres i god tid hvis dere vil. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154544-skal-icbf-n%C3%A5-ogs%C3%A5-ha-psykolograpport-med-sosialrapporten/#findComment-990931 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Colombiamamma Skrevet 5. august 2004 Forfatter Del Skrevet 5. august 2004 Vi sendte våre papirer til ICBF i juni. Måtte ikke ha psykologattest. Har sett at dette er et krav i sverige eller var det danmark? Dere må sende med 3 venneanbefalinger. De skal være på max 1 maskinskrevet side. Utdrag av et av punktene i oppskriften fra AF 6. VENNEANBEFALINGER. Anbefalingene skal være fra tre forskjellige personer som kjenner dere begge godt, men som ikke er i slekt med dere, eller inngiftet i familien. Ektepar kan ikke skrive hver sin anbefaling. Dersom et ektepar skriver en anbefaling sammen, må begge, på et senere tidspunkt, gå til Notarius Publicus å få sin underskrift bekreftet. Anbefalingene skal omhandle dere begge og inneholde følgende: • Hvordan de opplever dere som familie. • Hvordan de opplever at dere fungerer sosialt sammen med familie, venner evt. i jobb. • Hvordan et barn vil få det hos dere • Hvordan de opplever at dere har forebredt dere på adopsjon. • Dersom dere har adopterte barn fra før må det sies noe om hvordan de opplever at dette har vært for dere og hvordan dere fungere i dag. Anbefalingene skal ikke være på mer enn 3\4 side, maks 1 side. De skal skrives med maskin/PC på norsk. OBS: Anbefalers navn, adresse, telefonnummer og tittel må påføres hver anbefaling. Påse at dette er gjort før dere sender anbefalingene til Adopsjonsforum for oversettelse. Vår translatør oversetter anbefalingene. Anbefalingene skal, når de er oversatt , undertegnes hos Notarius Publicus som skal bekrefte rett underskrift. (Notarius Publicus er byfogd/sorenskriver, kan av og til være lensmann). Dette kan jo klargjøres i god tid hvis dere vil. Takk for svar. Grunnen til at jeg spurte var at jeg såg at danskene måtte ha psykolograpport nå. Greit å vite hva man må ordne før papirene på nytt kan sendes til Colombia.Kan jo være noe som kanskje blir innført i Norge også etterhvert. Venneanbefalingene hadde vi sist gang også. Synd det skal være så "knotete" enkelte steder i Norge å få papirer Notarialbekreftet. Dette var noe av det som sinket oss i vår første adopsjonsprosess. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154544-skal-icbf-n%C3%A5-ogs%C3%A5-ha-psykolograpport-med-sosialrapporten/#findComment-990936 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cool Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Takk for svar. Grunnen til at jeg spurte var at jeg såg at danskene måtte ha psykolograpport nå. Greit å vite hva man må ordne før papirene på nytt kan sendes til Colombia.Kan jo være noe som kanskje blir innført i Norge også etterhvert. Venneanbefalingene hadde vi sist gang også. Synd det skal være så "knotete" enkelte steder i Norge å få papirer Notarialbekreftet. Dette var noe av det som sinket oss i vår første adopsjonsprosess. Innlegget om venneanbefalinger var egentlig et svar til Cacatina. Visste at dere hadde vært igjennom prosessen før. Men når det gjelder notariusbekreftelser gikk dette veldig greit for oss. Vi møtte bare frem med vennene våre på tinghuset. Da ble de bekreftet mens vi ventet. Jeg er usikker på hvordan det er i mindre kommuner. Jobber selv i en mindre kommune og skulle ha rett kopi stempel på noen vitnemål. Trodde det var en selvfølge at lensmannen/ politiet i kommunen var notarius publikus, men politiet her ville ikke bekrefte. Fikk tilslutt gjort det på kommunehuset. Men, kommunen er jo ikke godkjente som notarius - så jeg vet ikke om jeg kunne fått notariusstempel i denne kommunen. Dette ble vel rotete, men poenget er at jeg tror politiet er pliktig til å opptre som notarius publikus når det ikke er en annen etat i kommunen?! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154544-skal-icbf-n%C3%A5-ogs%C3%A5-ha-psykolograpport-med-sosialrapporten/#findComment-991269 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.