Gjest adopsjonskontakt Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Jeg er nyvalgt adopsjonskontakt i en av lokalavdelingene til VB. Hva ønsker dere som er i prosessen og dere som nettopp har kommet hjem med barna deres av oss? Vi har i første omgamg satset på informasjon til nye søkere og adoptivforbedredene kurs. Vi har også en årlig juletrefest for alle som skal eller har adoptert. Jeg personlig kunne ønske meg mer fokus på etteradopson og evt. aktiviteteter for større barn. Det er fint om dere kommer med innspill her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154625-hva-%C3%B8nsker-forventer-dere-av-adopsjonskontaktene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nsa Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Synes vår adopsjonskontakt i vårt fylke (Østfold) gjør en strålende jobb i Verdens Barns lokalavdeling. Hun arrangerer søkertreff for de som er i prosessen, hver tredje-fjerde måned. Her forteller hun siste nytt om hvert land, og alle som er tilstede forteller hvor de er i prosessen. Vi lufter meninger og kommer med spørsmål og har det også sosialt. De som har kommet hjem med barn blir med på søkertreffet første gang etterpå og viser stolt fram barnet. -------- Ellers ringer hun alle nye søkere når hun mottar beskjed fra VB om at de har blitt søkere. dette er også viktig for å synliggjøre seg. ---------- Adopsjonskontakten arrangerer også foreldreforberedende kurs. Kursene endre gjerne med at de som har vært med danner gruppe og møtes privat videre. ---------- Ellers har vi festkomiteen som arrangerer sommerfest, orientalsk aften med mat, juletrefest. ---------- Vi har adopsjonscafe i adopsjonsuka, sammen med de andre foreningene. ----------- Vi har temakvelder der forelesere innleies. Og vi har årsmøte med spekemat og utlodning og foreleser der også... ----------- Vi har en foreldre-barn ansvarlig som inviterer de som har kommet hjem med barn til gruppe. --------------- Vi er i grunn strålende fornøyd med det som tilbys oss adopsjonsøkere i vår lokalforening. Adopsjonskontakten gjør ikke alt dette alene, det er mange som gjør en flott innsats. Problemet er vel heller å få andre til å stille opp og ta verv, det er mange gamle travere som går igjen år etter år, fordi andre ikke vil ta verv. Og til å få medlemmene til å møte opp på alle aktivitetene som tilbys. Skjønt, vår lokalavdeling er vel en av de mest aktive (?). Lykke til som adopsjonskontakt. Ring andre fylker om du trenger tips da vel ;o)) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154625-hva-%C3%B8nsker-forventer-dere-av-adopsjonskontaktene/#findComment-991721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thuva1365380402 Skrevet 6. august 2004 Del Skrevet 6. august 2004 Hei, jeg er også ganske nyvalgt som adopsjonskontakt i vårt fylke. 18-19 september (tror det var det) skal VB ha et seminar på et hotell ved Gardermoen for oss som er adopsjonskontakt. Jeg regner med at du kanskje skal dit, det skal jeg. Har du lyst på kontakt, send meg en e-mail på: [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154625-hva-%C3%B8nsker-forventer-dere-av-adopsjonskontaktene/#findComment-991832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.