bjonde Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hei alle!! Jeg presentert meg aldri, skled bare inn å begynte å skrive!!Kaller meg bjonde (et albansk jentenavn foresten) Syns faktisk det var litt skummelt å skrive her i begynnelsen. Men de fleste leser vel alt og kjenner igjen "nikk" navnene!! Vi skal jo som sagt adoptere fra kina og er snart ferdig med sosial rapporten. Jeg lurer på en ting! Jeg har migrene og ligger ofte med hodepine? Er det mange der ute som har adoptert barn fordet? Selv om dere har migrene? Hvordan ser de som godkjenner oss, på det? Glad for tilbakemeldinger!! Vennlig hilsen bjonde 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154784-helse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pietra Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hei. Jeg har også mye hodepine og migrene, samt nakkeplager. Jeg har hatt disse plagene i MANGE år og har funnet en måte og leve bra med dem. Går jevnlig til behandling og har fått en strålende attest fra min smertelege (I tillegg til den "obligatoriske" fra fastlegen). Greit å være føre var så vi slipper å stoppe opp grunnet krav om ytterligere dokumentasjon. Tror absolutt at vi blir godkjente, men det er klart man grubler litt ekstra... Det er noe som heter at "det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det"som teller. Det utsagnet ligger det mye i... Lykke til. Misunner dere at sosialrapporten deres nærmer seg ferdig. Vi har ikke fått startet med samtaler enda. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154784-helse/#findComment-992855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjonde Skrevet 8. august 2004 Forfatter Del Skrevet 8. august 2004 Hei. Jeg har også mye hodepine og migrene, samt nakkeplager. Jeg har hatt disse plagene i MANGE år og har funnet en måte og leve bra med dem. Går jevnlig til behandling og har fått en strålende attest fra min smertelege (I tillegg til den "obligatoriske" fra fastlegen). Greit å være føre var så vi slipper å stoppe opp grunnet krav om ytterligere dokumentasjon. Tror absolutt at vi blir godkjente, men det er klart man grubler litt ekstra... Det er noe som heter at "det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det"som teller. Det utsagnet ligger det mye i... Lykke til. Misunner dere at sosialrapporten deres nærmer seg ferdig. Vi har ikke fått startet med samtaler enda. Hilsen Hei Pietra! Takk for svar!! Jeg har også hatt plager med hodepine i mange mange år. Faktisk siden jeg var liten jente. Det kan komme av så mange forskjellige ting. Kan jeg spørre hva slags behandling du tar jevnlig? Hva slags smertelege skrev legeerklæring i tillegg? Det er jo ofte nakken det kommer fra. Jeg spenner nok kroppen mer enn andre. Det er så kjedelig å bli liggende. Jeg har jo to barn som jeg må ta meg av. Mannen min tar seg jo av dem når jeg blir dårlig. Det går seg til. Det er som du sier, en lærer seg også leve med det.Og hvordan en tar det. En må også ta sine forhåndsregler. Jeg har startet hos en ny fastlege som har tilgang til min tidligere journal. Han skrev lette hodeplager på erklæringen fordi det aldri har gått utover jobben,men sannheten er jo at jeg har vondt opptil to ganger i mnd over 2-3 dager. Men som sagt jeg er jo tilgjengelig for barna mine samtidig. Grunnen til at jeg ikke har vært hjemme fra jobb pga det er at jeg jobber ikke så ofte. Dere har ikke startet samtaler ennå. Har lest litt her inne..var det pga lang ventetid før de kunne hjelpe dere? september /okt???? Her startet hun med en gang.Jeg møtte opp til et møte,med en gang jeg tok kontakt. Så fikk vi hjemmebesøk uken etter. Så tok hun ferie i 3 uker. Strax hun startet opp igjen fikk vi 2 hjemmebesøk. I morra skal jeg møte opp for å ta delen om meg og min helse fysisk og psykisk. Der skal jeg fortelle om migrenen tenkte jeg. Hos legen ble alt bare litt rart for det var første besøk hos den mannen. Jeg er litt glad i å skrive jeg.. dette blir visst et langt innlegg. Jeg forstår veldig godt hvis du er utålmodig. Bare denne tiden for meg har skapt masse spenninger og tanker som sikkert utløser hodepine. Har nemlig hatt det endel i det siste. Har dere barn fra før? Det hjelper på ventetiden syns jeg. Vi er jo heldige sånn. Vi har to egenfødte jenter. Trenger gjerne noen råd om hodepine. Hva tar du for det?? Vennlig hilsen bjonde 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154784-helse/#findComment-993034 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pietra Skrevet 8. august 2004 Del Skrevet 8. august 2004 Hei Pietra! Takk for svar!! Jeg har også hatt plager med hodepine i mange mange år. Faktisk siden jeg var liten jente. Det kan komme av så mange forskjellige ting. Kan jeg spørre hva slags behandling du tar jevnlig? Hva slags smertelege skrev legeerklæring i tillegg? Det er jo ofte nakken det kommer fra. Jeg spenner nok kroppen mer enn andre. Det er så kjedelig å bli liggende. Jeg har jo to barn som jeg må ta meg av. Mannen min tar seg jo av dem når jeg blir dårlig. Det går seg til. Det er som du sier, en lærer seg også leve med det.Og hvordan en tar det. En må også ta sine forhåndsregler. Jeg har startet hos en ny fastlege som har tilgang til min tidligere journal. Han skrev lette hodeplager på erklæringen fordi det aldri har gått utover jobben,men sannheten er jo at jeg har vondt opptil to ganger i mnd over 2-3 dager. Men som sagt jeg er jo tilgjengelig for barna mine samtidig. Grunnen til at jeg ikke har vært hjemme fra jobb pga det er at jeg jobber ikke så ofte. Dere har ikke startet samtaler ennå. Har lest litt her inne..var det pga lang ventetid før de kunne hjelpe dere? september /okt???? Her startet hun med en gang.Jeg møtte opp til et møte,med en gang jeg tok kontakt. Så fikk vi hjemmebesøk uken etter. Så tok hun ferie i 3 uker. Strax hun startet opp igjen fikk vi 2 hjemmebesøk. I morra skal jeg møte opp for å ta delen om meg og min helse fysisk og psykisk. Der skal jeg fortelle om migrenen tenkte jeg. Hos legen ble alt bare litt rart for det var første besøk hos den mannen. Jeg er litt glad i å skrive jeg.. dette blir visst et langt innlegg. Jeg forstår veldig godt hvis du er utålmodig. Bare denne tiden for meg har skapt masse spenninger og tanker som sikkert utløser hodepine. Har nemlig hatt det endel i det siste. Har dere barn fra før? Det hjelper på ventetiden syns jeg. Vi er jo heldige sånn. Vi har to egenfødte jenter. Trenger gjerne noen råd om hodepine. Hva tar du for det?? Vennlig hilsen bjonde Hei. Det var så mange spm. at jeg ikke vet om jeg husker å svare på alle )) Vi har ikke barn fra før, men har "tørrtrent" i årevis. Hehe. I tillegg har vi hatt en del (5) ivf som ikke har vært fullt så morsomme. Når det gjelder hodepinen: Jeg er uføretrygdet grunnet plagene i nakke og hode. Og har fått en helt annen hverdag ettersom jetg ikke må jobbe- og dermed kan styre mine egne dager. Dessuten har smerteklinikken ved sykehuset her hjulpet meg masse. Så uten jobbing og med smertebehandling (sprøyter og akupunktur) føler jeg meg faktisk ikke så verst. Og som min smertelege skriver "hennes arbeidsevne er nedsatt, men som vi kjenner henne, er hennes omsorgsevne og stå-på-vilje absolutt intakt. Det er intet hinder for at hun bør kunne adoptere et barn" Det er attest som er god å få med seg det ,o) Så jeg anbefaler deg å snakke med leger som kjenner din smertesituasjon og få en attest, det er aldri dumt å være føre var.. Jeg skal avlevere tillegg til søknaden i morgen og skal prøve å fiske litt vedr. fremdriften. Spennende!!! Lykke til med møtet ditt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154784-helse/#findComment-993079 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjonde Skrevet 15. august 2004 Forfatter Del Skrevet 15. august 2004 Hei. Det var så mange spm. at jeg ikke vet om jeg husker å svare på alle )) Vi har ikke barn fra før, men har "tørrtrent" i årevis. Hehe. I tillegg har vi hatt en del (5) ivf som ikke har vært fullt så morsomme. Når det gjelder hodepinen: Jeg er uføretrygdet grunnet plagene i nakke og hode. Og har fått en helt annen hverdag ettersom jetg ikke må jobbe- og dermed kan styre mine egne dager. Dessuten har smerteklinikken ved sykehuset her hjulpet meg masse. Så uten jobbing og med smertebehandling (sprøyter og akupunktur) føler jeg meg faktisk ikke så verst. Og som min smertelege skriver "hennes arbeidsevne er nedsatt, men som vi kjenner henne, er hennes omsorgsevne og stå-på-vilje absolutt intakt. Det er intet hinder for at hun bør kunne adoptere et barn" Det er attest som er god å få med seg det ,o) Så jeg anbefaler deg å snakke med leger som kjenner din smertesituasjon og få en attest, det er aldri dumt å være føre var.. Jeg skal avlevere tillegg til søknaden i morgen og skal prøve å fiske litt vedr. fremdriften. Spennende!!! Lykke til med møtet ditt. HEI!!! Sender noen ord sent inatten!! Jeg har hatt så vondt i hodet de siste 14 dagene. Tenkte på deg...for jeg måtte dra fra jobben en dag og orket ikke dra neste dag. Jeg skulle bare jobbe 2 dager.(steppet inn ekstre i sommer) Jeg jobber ikke fast. Jobber bare lørdager fast. Men jeg begynte å lure på om jeg kanskje ikke klarer å jobbe mer enn jeg gjør.(2 av 3 lørdager) Det er så fælt å ha vondt i hodet. Barna får en handikappet mor rett og slett. Jeg ber de ta hensyn til meg da. Og jeg orket ikke dra på stranden. Er bedre nå. Jeg var å tok akupunktur og skal dit flere ganger. Det roer seg jo ned. Nok om det. Ville bare gi en tilbakemeld på svaret ditt. Takk for det foresten. Hva fyller du dagene med? Møtet gikk greit. Nå mangler vi bare politi attestene og at saksbehandleren skal få tid til å skrive rapporten. Leser her inne at du er fortvilet på ventingen. Jeg føler med deg. Håper virkelig de kan hjelpe dere snart. Hvor er dere fra i landet?? Jeg spør kanskje for mye!!?? Nå får jeg legge meg. Nå skal snart mannen min stå opp (pendler til oslo).. he he Vennlig hilsen bjonde 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/154784-helse/#findComment-998201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.