Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest alegre

Vet ikke om det er afrofrisører i stvg, det er der ikke her vi bor heller. Kjøper derfor hårproduktene mine fra Bobbys i Oslo, bestiller på nettet raskt og effektivt. Bruker følgende:

Shampoo: Dark and lovely (det er merket) Beautiful beginnings

Balsam: Dark and lovely Pro therapy

Når jeg skal greie + flette håret bruker jeg den gule balsamsprayen til natusan + tilfører mye "olje/krem" av merket sofn´free. Fletter datteren vår gjennomsnittlig en gang i uken, da oftes i helgen. Bruker mellom en og to timer alt etter hvor avansert frisyre,hun koser seg med å se på video slik at jeg "får arbeidsro".

Jenta vår har alltid håret flettet, på den måten blir det ikke så mye floker + det brekker ikke så lett.

Har også gode erfaringer med å lære fletteteknikker av innvandrere (ei dame fra Etiopia og ei fra Nigeria) + ringer til Bobbys dersom jeg lurer på noe.

Husk at øving gjør mester :-)

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154792-afroh%C3%A5r/#findComment-992928
Del på andre sider

Gjest alegre

Vet ikke om det er afrofrisører i stvg, det er der ikke her vi bor heller. Kjøper derfor hårproduktene mine fra Bobbys i Oslo, bestiller på nettet raskt og effektivt. Bruker følgende:

Når jeg skal greie + flette håret bruker jeg den gule balsamsprayen til natusan + tilfører mye "olje/krem" av merket sofn´free. Fletter datteren vår gjennomsnittlig en gang i uken, da oftes i helgen. Bruker mellom en og to timer alt etter hvor avansert frisyre,hun koser seg med å se på video slik at jeg "får arbeidsro".

Jenta vår har alltid håret flettet, på den måten blir det ikke så mye floker + det brekker ikke så lett.

Har også gode erfaringer med å lære fletteteknikker av innvandrere (ei dame fra Etiopia og ei fra Nigeria) + ringer til Bobbys dersom jeg lurer på noe.

Mvh

at jeg bruker flere forskjellige kammer. Begynner med en veldig grovtinnet (greip), fortsetter med finere og finere. Bruker en kam med et langt, tynt håndtak til å lage skiller med, bruker da håndtaket. Var dette forståelig..?!?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154792-afroh%C3%A5r/#findComment-992938
Del på andre sider

Annonse

Hei,

jeg vet ikke om frisøren er god, men jeg mener at det ligger en slik frisør i en av sidegatene til Østervåg, opp mot Kulturhuset. Husker ikke hva gaten heter.

Beste hilsen fra

Det stemmer at det er en frisør der. Har gått forbi flere ganger, men husker jeg hva gata heter? Nei. :o)

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154792-afroh%C3%A5r/#findComment-993006
Del på andre sider

Mvh

Lurer bare på hvor gammel jenta di er ? Og om hun har hadd langt hår hele tiden ? Mi tulle på 10mnd har veldig tykthår og det begynner bli langt.Jeg bruker klappe inn litt Babyoil etter hårvasken, går da greit å gre- bruker både afrokam og en spes.børste jeg fikk tips om i Sør Afrika. Men denne greingen er langt fra populær og slett ikke når jeg prøver å flette så jeg har bestilt klipping til henne. må finne noen som kan lære meg "hurtigfletting" og noen å øve på først tenker jeg !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154792-afroh%C3%A5r/#findComment-993080
Del på andre sider

Hei Corazon!

Har du prøvd denne:

Egeli's Afro Hair 6 Art

Sølvberggt. 16

Dessuten så jeg deg på stranden i går... Det vil si bena dine som stakk ut av teltet.. he he..

Snakket med din mann og barn.

Kos deg videre i varmen

Klem fra

Hei escimo

Hørte han hadde snakket med dere, ja. Må bruke muligheten til å ta meg et friminutt i den nye strandstolen min i strandteltet, vet du. Mini har også fått en, det er stas.

Vi var i byen søndag formiddag, og det var et pes i varmen, hørte dere var der på lørdagen. Da var det rett ut på stranda etterpå. Veldig grei strand, det pleier ikke være så mye folk der. Men på søndagen var det kaos med biler.

Jeg begynte i jobb igjen sist uke. Jeg har visst valgt helt feil tidspunkt å starte opp etter permisjonen. Det sviver tregt i hodet på jobb om dagen i varmen.

Takk for tipset forresten.

Vi snakkes. Vet du forresten om det ble avtalt noe på sist treff angående neste treff? Jeg gikk jo litt tidlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154792-afroh%C3%A5r/#findComment-993623
Del på andre sider

Gjest alegre

Lurer bare på hvor gammel jenta di er ? Og om hun har hadd langt hår hele tiden ? Mi tulle på 10mnd har veldig tykthår og det begynner bli langt.Jeg bruker klappe inn litt Babyoil etter hårvasken, går da greit å gre- bruker både afrokam og en spes.børste jeg fikk tips om i Sør Afrika. Men denne greingen er langt fra populær og slett ikke når jeg prøver å flette så jeg har bestilt klipping til henne. må finne noen som kan lære meg "hurtigfletting" og noen å øve på først tenker jeg !

Hei tromsmamma!

Jenta vår er nå 6 år og har ganske langt hår. Da hun var liten hadde hun håret i to musefletter, mens det håret som ikke kom med i strikkene (særlig det i pannen og nakken)tvinnet jeg og satte det fast med en klemme.

Tvinner på følgende måte: Tar litt hår på kammen (bruk babyolje eller hårolje), begynn helt inne ved hodebunnen og snurr kammen rundt og rundt mens du drar den sakte utover.

Ellers så har jeg sett at begge mine venninner fra afrika (de som har hjulpet meg med fletting) har flettet jentene sine fra de var spebarn. Bittebitte små fletter. De sier at håret må flettes for å bli langt, både for å bevare det og for å strekke i det. Fikk tips av dem om å flette når barnet sov, men har ikke trengt det ettersom jenta vår er ganske tålmodig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154792-afroh%C3%A5r/#findComment-993794
Del på andre sider

Hei escimo

Hørte han hadde snakket med dere, ja. Må bruke muligheten til å ta meg et friminutt i den nye strandstolen min i strandteltet, vet du. Mini har også fått en, det er stas.

Vi var i byen søndag formiddag, og det var et pes i varmen, hørte dere var der på lørdagen. Da var det rett ut på stranda etterpå. Veldig grei strand, det pleier ikke være så mye folk der. Men på søndagen var det kaos med biler.

Jeg begynte i jobb igjen sist uke. Jeg har visst valgt helt feil tidspunkt å starte opp etter permisjonen. Det sviver tregt i hodet på jobb om dagen i varmen.

Takk for tipset forresten.

Vi snakkes. Vet du forresten om det ble avtalt noe på sist treff angående neste treff? Jeg gikk jo litt tidlig.

Hei igjen!!

Litt sen med å svare, men bedre sent.....

Nei, det ble ikke avtalt et nytt treff med gjengen sist gang... håper noen tar initiativ så det slipper å skli helt ut mellom treffene.. tror ikke det er vår tur på en stund.

Nå må jeg ut og nyte solen!!

Snakkes

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154792-afroh%C3%A5r/#findComment-995313
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...