Gå til innhold

Leggetider 9 og 11 år

Anbefalte innlegg

tobarns_fario
Skrevet

Leggetider 9 og 11 år

Hei jeg er en far til to sønner på 9 og 11 år. Hvilken tid legger barn seg i den alderen er usikker nå?

Gjest mann_i_oslo
Skrevet

Jeg har også to sønner som nå er 10 og 12 år. Da de var 9 og 11 år. Klokken 22.00 For han på 9 År og klokken 22.45 for han på 11 År. I helgen 1 time senere på dem begge. Da vi var på hyttetur denne sommerferien så virket det som om han på 12 år sov en time mer enn oss voksene mellom 8 og 9 timer og sirka 1,5 time mer for han på 10 år mellom 8,5-9,5 timer.

- mann_i_oslo

monique1365380367
Skrevet

Jeg har også to sønner som nå er 10 og 12 år. Da de var 9 og 11 år. Klokken 22.00 For han på 9 År og klokken 22.45 for han på 11 År. I helgen 1 time senere på dem begge. Da vi var på hyttetur denne sommerferien så virket det som om han på 12 år sov en time mer enn oss voksene mellom 8 og 9 timer og sirka 1,5 time mer for han på 10 år mellom 8,5-9,5 timer.

- mann_i_oslo

Snakker vi om ferie nå eller???

9 år, og legge seg kl 22!!!!.....høres helt fjernt ut for meg, hvis vi snakker om vanlige ukedager hvor det er skole dagen etter!

Min sønn, blir 12 i år, skal opp i 7 klasse..... han har og innfinne seg inne kl 20.00, legge seg i 21- 21,30 tiden.....og da med lyset av!!

Skrevet

9 år, og legge seg kl 22!!!!.....høres helt fjernt ut for meg, hvis vi snakker om vanlige ukedager hvor det er skole dagen etter!

Min sønn, blir 12 i år, skal opp i 7 klasse..... han har og innfinne seg inne kl 20.00, legge seg i 21- 21,30 tiden.....og da med lyset av!!

Min 8 åring skal være i seng rundt klokka 20.00. Lyset ab 20.30.

13 åringen må være i seng 21.30 og lyset av rundt 22.00.

Dette er tider vi bruker når det er skole dagen etter.

Nå sommerferien glir det skikkelig ut. 13 åring er ofte oppe til 24.00 og 8 åring oppe til 22.00.

Er jeg for streng tro?

Gjest mann_i_oslo
Skrevet

Kl 22.00 For seint. I helgene legger han seg runt kl 23.00 er likevel våken sirka 8.15-8.30. Så det virker som han sover mellom 9 og 9.30 timer. Npr det er skole legger han seg klokken 22.00 får nesten 9 timer søvn til kl 7 neste morgen. Klarer seg fint med det. Tror det ikke er så stor forskjell hos hans kamerater.

Skrevet

Min 8 åring skal være i seng rundt klokka 20.00. Lyset ab 20.30.

13 åringen må være i seng 21.30 og lyset av rundt 22.00.

Dette er tider vi bruker når det er skole dagen etter.

Nå sommerferien glir det skikkelig ut. 13 åring er ofte oppe til 24.00 og 8 åring oppe til 22.00.

Er jeg for streng tro?

Det er jo ganske individuelt hvor mye søvn de trenger. Mine på 10 og 14 legger seg ca. 21.45 på hverdager, og ca. 22.30 i helgene og i ferier, det er 14-åringen som styrer dette, han trenger mest søvn..

mvh

Skrevet

Har en på snart 13 i huset. Han sover gjerne mellom 11-12 timer dersom han ikke blir vekket.

Han er i seng 21 på hverdager og 22 i helgen.

Han er da nesten alltid sistemann som står opp neste morgen.

Gjest ikke trøtt om morra'n
Skrevet

Vi har en på 10 og han skal være "ferdig" (kveldsmat, dusj, tannpuss mv) til kl. 21:00. Han leser av og til litt på senga da vi vet at han trenger lesertrening. Han er grei å få opp om morgenen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...