Gå til innhold

Bruk av fryst morsmelk i grøt/grønnsaksmos


Gjest Lillebe

Anbefalte innlegg

Gjest Lillebe

Har skjønt at man ikke skal fryse morsmelk for 2. gang. Allikevel lurer jeg på om det er greit å ta opp morsmelk fra fryseren og så bruke den i mat man fryser? Tenkte kanskje at det ikke var så nøye når man bruker den i maten. Jeg har også en del melk i fryseren som er mer enn 3 mnd. gammel. Kan jeg bruke denne i grøt/mat etter hvert, eller er den bare å kaste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har levert melk til sykehuset. Der sier de at melk som er frosset kan bevares i 6 mnd! (og denne melken blir brukt til for tidlig fødte, så man skulle jo tro at det gikk greit til våre egne). De hadde ikke dypfrys, bare en helt vanlig fryseskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har levert melk til sykehuset. Der sier de at melk som er frosset kan bevares i 6 mnd! (og denne melken blir brukt til for tidlig fødte, så man skulle jo tro at det gikk greit til våre egne). De hadde ikke dypfrys, bare en helt vanlig fryseskap.

Melka blir visstnok ikke skadelig etter mer enn 3 mnd i fryser, men den kan bli vond på smak - litt harsk, og det er jo ikke no særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære Lillebe. Om du har en god dypfryser kan du også bruke melk som er mer enn 3 måneder. Det er ikke farlig, men fettet kan bli litt harskt om melken er gammel.Om fryser melken flere ganger er dt vell ikke farlig, men den blir av dårligere kvalitet slik som andre ferskvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...