Gå til innhold

Jeg blir litt fortvilet...

Anbefalte innlegg

Gjest Ting Tar Tid

Og jeg lurer på om det er bare jeg som føler det slik...

Når noen kommer et steg videre, spesiellt når noen får tildelig/reisebeskjed, så blir jeg såklart glad på deres vegne, men samtidig litt fortvilet over at ting tar lang tid med vår sak.

Misunnelig på et vis kan man vel kalle det.

Og i Kina går det jo veldig raskt, men jeg angrer ikke et sekund på vårt valg av land. Det er bare det at jeg ser disse som startet prosessen etter oss som suser forbi, og det gjør meg litt matt...

Nå må ikke dere som har Kina(og andre land med kort ventetid) føle dere utilpass. For jeg er selvsagt glad for at det skjer noe hos andre selv om det står stille hos oss. Og dette er jo noe som ingen av oss kan styre.

Jeg vet jo at vårt barn vil komme en dag, og da vil alt være bra.

Likevel kjenner jeg undelige følelser i meg når noen som startet etter oss kommer i mål før oss.

Skjønner at det bare er slik det er, men jeg greier ikke helt å styre de følelsene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/154980-jeg-blir-litt-fortvilet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du, jeg kan bare så utrolig godt forstå din frustrasjon nå. Vi adopterer fra Kina og får vi tildeling i disse dager, har vi ikke ventet mer enn i underkant av seks måneder siden papirene ble sendt. Ikke blir det så lenge til vi reiser til Kina heller. Hadde det vært meg som satt litt på sidelinjen og så andre surfe forbi slik, hadde jeg blitt litt matt.

Så var det det med å velge det landet man føler mest for da. Da vi valgte Kina var det 14 måneder med venting. Dvs. ingen grunn til å velge landet pga. ventetiden akkurat. Det var bare det at det var det landet vi følte mest for og hadde tenkt på lenge. Derfor var vi villige til å vente en stund på det barnet som skulle bli vårt. Slik har nok sikkert du også tenkt den gang dere startet.

Jeg har lest en del svar her inne om at en venter jo på det rette barnet. At den dagen man får tildeling så er ventetiden glemt osv. Vel akkurat det er en mager trøst når man er midt i ventetiden. Man lurer jo så fælt på når det blir. Når er termin? Når kan jeg søke om permisjon? Når er det min tur til å juble over tildeling? De fleste av oss har jo ventet i det uendelige allerede, så det er jammen meg ikke rart at man blir litt frustrert og lei på slutten. I hvert fall når slike som meg surfer forbi. :o)

Da jeg logget inn på DOL nå hadde jeg tenkt å skrive et frustrert innlegg om at vi fremdeles ikke vet om vi er med i denne tildelingsrunden eller ei. Etter å ha lest ditt innlegg, lar jeg være. Vi har jammen meg ingen grunn til å klage. Får vi ikke tildeling nå, er det ikke så alt for mange ukene til at det kommer en ny tildelingsrunde. Da er vi i hvert fall med.

Riktig lykke til med ventingen selv om den til tider kan føles alt for lang. Hvilket land skal dere forresten adoptere fra?

Hilsen

Gjest Lang ventetid

Føler akkurat som deg i perioder!

Mye i starten av prosessen siden vi bor i en treg kommune. Måtte holde meg litt borte fra DOL når jeg leste om steder hvor man begynte på sosialrapporten med en gang man tok kontakt med kommunen.

Og fortsatt blir jeg frustrert over en del ting jeg leser. F.eks. kinasøkeren som ville skifte forening for å få tildeling 3 dager tidligere. Når da vår prosess antagelig kommer til å ta 3 år så blir man rett og slett matt.

Jeg må av og til distansere meg fra å lese her om søkere på andre land - ellers blir jeg for oppgiret selv.

Men våre tildelinger vil også komme til slutt! Lykke til videre i ventetiden! :-)

Jada, jeg forstår hva du mener og hadde noen av de samme følelsene da vi holdt på i 2001/02. Da steg ventetiden til Kina så fort at du omtrent kunne høre det (!). Vi så folk som hadde begynt på prosessen mye senere enn oss, som adopterte fra f.eks Colombia, som både fikk tildeling og var hjemme igjen før vi engang følte at vi var skikkelig i gang med prosessen.

Nå er det snudd litt på hodet, Kina går veldig raskt, mens andre land, som da var raske, går sent og det er større usikkerhet. Og det kommer sikkert til å snu igjen, før eller siden.

Lykke til - det ordner seg til slutt, selv om ventetiden kan føles fryktelig lang underveis.

MVH

Gjest Uhorvelig lang tid..

Forstår så godt hva du mener.

Føler at vi står på stedet hvil, og det har vi gjort i mange måneder allerede, og mange måneder blir det fremover også. Skjer det noe i løpet av neste år så skal vi vel være fornøyde.

Landet og ventetiden valgte vi med åpne øyne, så vi bør vel ikke klage. Men vi valgte dette landet fordi det føltes riktig, og tror ikke vi kommer til å angre på det når vi kommer hjem med gullbarnet vårt (o:

Men det er frustrerende å se at så mange bare suser avgårde, men det er jo fint for de. Vi har nå tatt ett valg, og vi valgte ikke landet vårt utifra ventetiden, men som sagt magefølelsen. Bare så synd at ventetiden på "vårt" land er så laaang )o:

Lykke til videre, det er flere av oss (o:

Annonse

Føler akkurat som deg i perioder!

Mye i starten av prosessen siden vi bor i en treg kommune. Måtte holde meg litt borte fra DOL når jeg leste om steder hvor man begynte på sosialrapporten med en gang man tok kontakt med kommunen.

Og fortsatt blir jeg frustrert over en del ting jeg leser. F.eks. kinasøkeren som ville skifte forening for å få tildeling 3 dager tidligere. Når da vår prosess antagelig kommer til å ta 3 år så blir man rett og slett matt.

Jeg må av og til distansere meg fra å lese her om søkere på andre land - ellers blir jeg for oppgiret selv.

Men våre tildelinger vil også komme til slutt! Lykke til videre i ventetiden! :-)

Kinasøkeren ville ikke bytte forening for å få tre dager kortere ventetid. Kinasøkeren lurte på om det gikk an å bytte forening fordi hun hadde misforstått måten tildelingene skjer på. Hun trodde at VB kun hadde fått/får tildeling ut januar (ca) denne gang, mens andre foreninger hadde fått ut februar. Dersom det hadde vært riktig, og dersom det hadde fortsatt slik ved fremtidige tildelinger også, så ville det plutselig kunne bli - ikke bare noen uker - men flere måneders forskjell i ventetid før tildeling for de forskjellige foreningene.

Kinasøkeren - dvs jeg - syntes derfor ikke det var noe poeng å velge den foreningen som tilsynelatende hadde den minst effektive prosessen, og jeg ville gladelig betalt oss/meg ut av det - dersom det var sånn. Kunne ikke falle meg inn å velge flere måneders lenger ventetid dersom vi hadde hatt muligheten til å gjøre noe med det. Det kan jeg garantere at du heller ikke ville gjort, ut i fra det du skriver.

Men så skyldtes det altså en stor misforståelse, og det var aldri snakk om å bytte forening pga de ukene i forskjell i tildelingstidspunkt som eksisterer pr i dag.

Ventetidene i Kina kan øke, det er vi forberedt på. Men vi er strålende glade for hver tildeling som kommer, og krysser fingrene for at de "gode tidene" varer !

Jeg skjønner veldig godt at man kan bli frustrert og trist når ting tar så uhorvelig lang tid ! Jeg får imidlertid ganske store problemer med at det verste ved det tilsynelatende er at "alle andre" farer forbi i "køen". Spesielt når man med viten og vilje velger et land som er "uforutsigbart" allerede ved oppstart av prosessen.

Våre nærmeste venner har et barn som ble født på termindato for et av barna vi mistet sent i et svangerskap. Skulle vi gå rundt og misunne dem den fantastiske gutten, fordi det ikke ble sånn for oss ? Vi har sørget mye over det vi mistet, men aldri misunt dem eller noen andre for det de har. Det blir helt feil fokus, synes jeg.

Følelsene dine høres da helt naturlige og menneskelige ut, synes jeg. Klart det er sårt og vondt å føle at du står på stedet hvil mens andre suser forbi, når det er noe du lengter så sterkt etter og venter så veldig på.

Jeg synes du skal gi deg selv lov til å være misunnelig og synes litt synd på deg selv, og forhåpentligvis samtidig kunne glede deg litt over dem som kommer i mål også.

Hvis det tærer veldig på humøret ditt, kan det kanskje gjøre deg godt å ta en pause fra DOL? Jeg mener, du behøver jo ikke å utsette deg selv for unødig følelsesmessig belastning.

Fortsatt god ventetid!

HELT ENIG MED DEG..

Uten å si noe galt eller såre andre, så blir tildelinga fra Kina unnagjort i en fei,-det virker sånn!!!

Har fått tlf fra IA at om vi ville kunne vi bytte land til Kina, for da kunne de si at det ville ta 8 mnd til vi kunne reise. Vi har nå venta nesten 3 ganger så lenge.

Så det kan jo være litt sårt å stadig lese om at dere har venta i 4 mnd alt.........!!!!

Men jeg blir jo selvfølgelig glad på deres vegne, er bare misunelig å håper at vi snart får den etterlengtede telefonen..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...