Gå til innhold

Første hjemmebesøk unnagjort :-)

Anbefalte innlegg

Vi kjøpte en cd-rom for amharisk, som også finnes for thai, som heter "talk now!" Enkle ord og øvelser, gjorde det litt morsomt å lære, og mannen og jeg hadde konkurranse om hvem som fikk flest poeng... Var ikke så veldig nyttig, men føler at vi fikk litt peiling, også har vi det til senere hvis gullet vil lære litt.

Takk for tipset, det er notert! Amharisk - er det i Etiopia det snakkes? (klarer dessverre ikke å huske hvor alle nick'ene skal/har adoptert fra...)

Fortsetter under...

trk1365380645

Takk for tipset, det er notert! Amharisk - er det i Etiopia det snakkes? (klarer dessverre ikke å huske hvor alle nick'ene skal/har adoptert fra...)

Ja, det er i Etiopia. Men vårt barn kom fra en provins der de snakker somalisk, og hadde bare vært i amharisk- distrikt i ca 2 1/2 mnd da vi hentet. Så han kunne ikke så mye, han heller... ;-)

Hei!

Jo, det er fantastisk å endelig rykke fremover i prosessen. Og så spennende da! Jeg ante ikke at det var så fascinerende å være adoptivsøker.

Jeg tror også at ventetiden lenger ut (særlig fra tildeling til henting) blir tøffere enn denne her, hvor vi selv er delaktige. Jeg har til dette formål kjøpt meg et thaikurs. Så her skal det læres å prate! Jeg må jo nesten det for å kunne fortelle barnet mitt hva som skjer. For hvis jeg får en toåring så er jo de vant til å forstå hva folk sier rundt seg. Jeg har tittet litt på dette kurset (og alfabetet... Gøsj!), og tror nok jeg trenger den tiden det tar fra tildeling til henting ja...

Dere da, henger dere på i denne ventetiden? Dere har vel ventet i 3 måneder nå? (Eller husker jeg feil?)

Thaikurs er sikkert ikke dumt :o) Riktignok lærer barna veldig fort norsk og glemmer fort thai'en, men kanskje er overgangen litt lettere for barna om vi som foreldre kan noen av de viktigste ordene og frasene. Du vil også få en oversikt fra Vb over ord og uttrykk som kan være greie å kunne før henting.

Ja, vi har ventet i 3 mnd nå. Det kan jo i aller verste fall ta hele 3-5 mnd til før tildeling, så det er vel bare å prøve å ha is i magen....

God helg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...