Pietra Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Vi kommer liksom ikke i gang med denne prosessen på alvor. Er forespeilet samtaler med barnevernet i sept/oktober- hvis det ikke kommer saker i veien som må få høyere prioritet. Det er en person som jobber med adopsjon i kommunen vår. Nå er denne personen sykemeldt og ingen kommer til å ta over hennes arbeid, så sant hun ikke blir lenge borte. Så da forskyver saken vår seg og papirene kommer nærmere og nærmere holdbarhetsdatoen. Sukk, vi får jo ikke begynt engang jo ( Dagens lille hjertesukk. Nei, får gå ut og nyte sommeren istedet for å sitte her og sutre Hilsen en utålmodig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155047-treg-start-o/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
purre Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg trodde kommunen måtte forholde seg til forvaltningsloven? Der heter det at innen tre måneder skal saken deres være behandlet, gjør det ikke det da? Noen andre her som vet? Jeg trodde ikke kommunen kunne la være å håndtere en adopsjonsaøknad fordi en person er sykmeldt. Da må de leie inn folk, vikarer eller freelancer slik at rapporten kan bli ferdig innen rimelig tid. Noen andre som vet mer om dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155047-treg-start-o/#findComment-995365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lokallagsleder Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Hei Vil bare sende en liten oppmuntring i sommervarmen. Jeg vet det er lenge siden du sendte meg en mail, men i disse ferietider har jeg ennå ikke fått noe svar fra styremedlemmene i din kommune. Har purret på det så det kommer nok snart. Hvis du ønsker å prate med noen så finner du mitt telefonnr. under lokalavdelinger på AF's side. Føler med deg. Det tok lang tid med vår første adopsjon og jeg husker ennå hvor slitsomt det var å vente uten å vite noe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155047-treg-start-o/#findComment-995369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stå på! Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Skjønner godt at du er utålmodig etter å komme i gang! I vår kommune tok det 8 måneder fra vi tok kontakt til de begynte på sosialrapporten. Og deretter 2 måneder før den var ferdig. Vi klaget til "alle" instanser i kommunen, både administrative og politiske. Til slutt leide de inn en person for å skrive rapporten. Tror at det særlig var det politiske presset som til slutt hjalp. Det er urettferdig at det skal være så stor forskjell fra kommune til kommune. Lykke til å stå på! :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155047-treg-start-o/#findComment-995371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tromsmamma Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg trodde kommunen måtte forholde seg til forvaltningsloven? Der heter det at innen tre måneder skal saken deres være behandlet, gjør det ikke det da? Noen andre her som vet? Jeg trodde ikke kommunen kunne la være å håndtere en adopsjonsaøknad fordi en person er sykmeldt. Da må de leie inn folk, vikarer eller freelancer slik at rapporten kan bli ferdig innen rimelig tid. Noen andre som vet mer om dette? Vi hadde også en sånn forferdelig start; ble forspeila hjemmebesøk ett år fram i tid pga svangerskapspermisjoner og vakante stillinger. Jeg tok kontakt med Fylkesmannen i vårt fylke og la fram saken (sendte med alt av skriftlig vi hadde fått fra VB ang ventetider både på Bufa og utlandet). Å skrive barnevernsrapporter er en lovpålagt oppgave men kommer ikke under forvaltningsloven mht tidsfrister fikk jeg opplyst. Etter vår klage på behandlingstid skjedde det plutselig noe..( Kommunen ble vel litt redd media kanskje..)og det ble leid inn en saksbehandler på timebasis til å skrive slike rapporter. Og vips..! Så var vår rapport ferdig et halvt år før den opprinnelige tiden. Det går an Bare mas og ta kontakt med de rette instanser. Lykke til !!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155047-treg-start-o/#findComment-995378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kathinka Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Føler med deg! Nå nærmer det seg neste etappe med stormskritt for vår del, men vi har vært frustrerte vi også! Det har nå gått 2 mnd'er siden vi hadde siste møtet med BV, og rapporten er enda ikke ferdig. Men etter avtale skal den være sendt regionen i løpet av 14 dager. Synes det er skrekkelig "urettferdig" at BV er så forskjellig i sin behandlig i sakene. Det burde absolutt vært satt opp noen lover og regler som de må forholde seg til. Noen BV bruker 1 mnd og noen bruker 1 år, jeg synes ikke man kan behandle folk slik... Håper barneverneren deres er snart tilbake på jobb, og at hun kan komme raskt i gang! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155047-treg-start-o/#findComment-995408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pietra Skrevet 12. august 2004 Forfatter Del Skrevet 12. august 2004 Jeg fikk nesten litt dårlig samvittighet etter mitt lille sutreinnlegg tidligere. Barnevernere må jo også få lov til å være syk.Og er vi heldige slipper vi forsinkelser også, det kan jo skje .... Jeg har nå vært et par timer i sola- og som dere ser har det gjort underverk for en pessismistisk adoptivsøker. Jeg hamstrer allerede nå tålmodighetsstøv, for noe sier meg at jeg vil trenge høye doser de neste par årene ) Jeg vil bare så inderlig gjerne se at veien mot et barn blir litt kortere. Bare litt, ihvertfall. Takk for at dere lyttet til en småfrustrert frue, det hjalp å få ut litt gruff ;o) God sommer! Hilsen en fremdeles utålmodig, men likevel sommerlig fornøyd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155047-treg-start-o/#findComment-995472 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanedis Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg trodde kommunen måtte forholde seg til forvaltningsloven? Der heter det at innen tre måneder skal saken deres være behandlet, gjør det ikke det da? Noen andre her som vet? Jeg trodde ikke kommunen kunne la være å håndtere en adopsjonsaøknad fordi en person er sykmeldt. Da må de leie inn folk, vikarer eller freelancer slik at rapporten kan bli ferdig innen rimelig tid. Noen andre som vet mer om dette? Hei purre! Din henvisning til forvaltningsloven stemmer ikke. Det loven sier er - http://www.lovdata.no/all/tl-19670210-000-003.html#11a : "Forvaltningsloven 11a. (saksbehandlingstid, foreløpig svar). Forvaltningsorganet skal forberede og avgjøre saken uten ugrunnet opphold. Dersom det må ventes at det vil ta uforholdsmessig lang tid før en henvendelse kan besvares, skal det forvaltningsorganet som mottok henvendelsen, snarest mulig gi et foreløpig svar. I svaret skal det gjøres rede for grunnen til at henvendelsen ikke kan behandles tidligere, og såvidt mulig angis når svar kan ventes. Foreløpig svar kan unnlates dersom det må anses som åpenbart unødvendig. I saker som gjelder enkeltvedtak, skal det gis foreløpig svar etter annet ledd dersom en henvendelse ikke kan besvares i løpet av en måned etter at den er mottatt.". Barneverntjenesten skal imidlertid gjennomføre undersøkelser i barnevernsaker innen 3 måneder (særskilte tilfeller kan man utvide til 6 måneder). Dette skal rapporteres til Fylkesmannen, og de kan igjen bøtlegge kommunen hvis frister ikke blir overholdt. Det er viktig at barneverntjenesten overholder fristene i disse sakene, men mange kommuner sliter altså med det. Når barneverntjenesten både skal jobbe med barnevernsaker og adopsjonssaker, så prioriteres de sakene der er satt tidsfrister på. Imidlertid prøver de fleste kommuner å strekke seg, og ta adopsjonssaker innimellom - selv om det igjen kan gå utover barnevernsakene. Man prøver også så langt det er mulig å leie inn ekstern hjelp. Adoptivsøkere har altså krav på svar i forhold til forventet saksbehandlingstid, men der er ingen tidsfrist satt ved lov eller forskrift. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155047-treg-start-o/#findComment-995688 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanedis Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Hei purre! Din henvisning til forvaltningsloven stemmer ikke. Det loven sier er - http://www.lovdata.no/all/tl-19670210-000-003.html#11a : "Forvaltningsloven 11a. (saksbehandlingstid, foreløpig svar). Forvaltningsorganet skal forberede og avgjøre saken uten ugrunnet opphold. Dersom det må ventes at det vil ta uforholdsmessig lang tid før en henvendelse kan besvares, skal det forvaltningsorganet som mottok henvendelsen, snarest mulig gi et foreløpig svar. I svaret skal det gjøres rede for grunnen til at henvendelsen ikke kan behandles tidligere, og såvidt mulig angis når svar kan ventes. Foreløpig svar kan unnlates dersom det må anses som åpenbart unødvendig. I saker som gjelder enkeltvedtak, skal det gis foreløpig svar etter annet ledd dersom en henvendelse ikke kan besvares i løpet av en måned etter at den er mottatt.". Barneverntjenesten skal imidlertid gjennomføre undersøkelser i barnevernsaker innen 3 måneder (særskilte tilfeller kan man utvide til 6 måneder). Dette skal rapporteres til Fylkesmannen, og de kan igjen bøtlegge kommunen hvis frister ikke blir overholdt. Det er viktig at barneverntjenesten overholder fristene i disse sakene, men mange kommuner sliter altså med det. Når barneverntjenesten både skal jobbe med barnevernsaker og adopsjonssaker, så prioriteres de sakene der er satt tidsfrister på. Imidlertid prøver de fleste kommuner å strekke seg, og ta adopsjonssaker innimellom - selv om det igjen kan gå utover barnevernsakene. Man prøver også så langt det er mulig å leie inn ekstern hjelp. Adoptivsøkere har altså krav på svar i forhold til forventet saksbehandlingstid, men der er ingen tidsfrist satt ved lov eller forskrift. Rettelse - siste avsnitt skulle være: Adoptivsøkere har altså krav på svar i forhold til forventet saksbehandlingstid, men der er ingen tidsfrist _i forhold til når saken skal være ferdig behandlet_ satt ved lov eller forskrift. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155047-treg-start-o/#findComment-995693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ssr Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Jeg fikk nesten litt dårlig samvittighet etter mitt lille sutreinnlegg tidligere. Barnevernere må jo også få lov til å være syk.Og er vi heldige slipper vi forsinkelser også, det kan jo skje .... Jeg har nå vært et par timer i sola- og som dere ser har det gjort underverk for en pessismistisk adoptivsøker. Jeg hamstrer allerede nå tålmodighetsstøv, for noe sier meg at jeg vil trenge høye doser de neste par årene ) Jeg vil bare så inderlig gjerne se at veien mot et barn blir litt kortere. Bare litt, ihvertfall. Takk for at dere lyttet til en småfrustrert frue, det hjalp å få ut litt gruff ;o) God sommer! Hilsen en fremdeles utålmodig, men likevel sommerlig fornøyd Skjønner veldig godt at du er utolmodig og sikkert en smule oppgitt. Mange av oss har jo lengtet etter å bli foreldre for første, andre eller kanskje til flere barn, allerede i mange år. Så vet vi at behandlingstiden på adopsjon kan bli rundt to år. Når man da er så uheldig at dette skjer, betyr jo bare det enda mer venting. Tror ikke man kan klandre deg for å bli oppgitt da. Hvem som helst av oss hadde nok blitt det, uten at vi synes at alt det andre arbeidet de gjør påbarnevernskontorene ikke er viktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155047-treg-start-o/#findComment-995891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lokallagsleder Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Hei Har litt mer info - sender deg en mail. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155047-treg-start-o/#findComment-995909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
purre Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 Rettelse - siste avsnitt skulle være: Adoptivsøkere har altså krav på svar i forhold til forventet saksbehandlingstid, men der er ingen tidsfrist _i forhold til når saken skal være ferdig behandlet_ satt ved lov eller forskrift. jeg er altså ingen ekspert bare så det er sagt... du sier det er ingen tidsfrister som er satt for behandling av adopsjonsaker. Men hva er en adpsjonsak da? Det står i loven at man snarest mulig skal gi et forløpig svar der det kan forventes uforholdsmessig lang behandlingstid. Dette foreløpige svaret skal også inneholde en begrunnelse. Man kunne kanskje forvente et slikt svar i form av et brev? Hva er det i loven som sier at kommunen kan la være og behandle en sak fordi en person er sykmeldt? Jeg er kanskje tett i pappen, men jeg skjønner ikke dette jeg. Jeg skjønner tidspress og dårlig økonomi, men det forsvarer da ikke uproff håndtereing av adopsjonsaker hvis det også er en av kommunens ansvarsområder? Jeg påstår ingenting jeg bare spør... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155047-treg-start-o/#findComment-996080 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanedis Skrevet 13. august 2004 Del Skrevet 13. august 2004 jeg er altså ingen ekspert bare så det er sagt... du sier det er ingen tidsfrister som er satt for behandling av adopsjonsaker. Men hva er en adpsjonsak da? Det står i loven at man snarest mulig skal gi et forløpig svar der det kan forventes uforholdsmessig lang behandlingstid. Dette foreløpige svaret skal også inneholde en begrunnelse. Man kunne kanskje forvente et slikt svar i form av et brev? Hva er det i loven som sier at kommunen kan la være og behandle en sak fordi en person er sykmeldt? Jeg er kanskje tett i pappen, men jeg skjønner ikke dette jeg. Jeg skjønner tidspress og dårlig økonomi, men det forsvarer da ikke uproff håndtereing av adopsjonsaker hvis det også er en av kommunens ansvarsområder? Jeg påstår ingenting jeg bare spør... Vedr.: "jeg er altså ingen ekspert bare så det er sagt... du sier det er ingen tidsfrister som er satt for behandling av adopsjonsaker." Nei, der er ingen tidsfrist - utenom frist i forhold til å gi tilbakemelding om når barneverntjenesten forventer å starte opp. Barneverntjenesten har imidlertid tidsfrist i forhold til undersøkelse av bekymringsmelding i barnevernsak. Vedr.: "Men hva er en adpsjonsak da?" Hva tenker du på? Vedr.: "Det står i loven at man snarest mulig skal gi et forløpig svar der det kan forventes uforholdsmessig lang behandlingstid. Dette foreløpige svaret skal også inneholde en begrunnelse. Man kunne kanskje forvente et slikt svar i form av et brev?" Som jeg svarte over - man har krav på svar - enten brev eller annen tilbakemelding - om forventet tidspunkt kommunen kan påbegynne saken.I svaret skal det gjøres rede for grunnen til at henvendelsen ikke kan behandles tidligere, og såvidt mulig angis når svar kan ventes. Begrunnelsen kan være kapasitet ved kontoret, der man må prioritere sakene etter barnevernloven som altså har tidsfrister. "Hva er det i loven som sier at kommunen kan la være og behandle en sak fordi en person er sykmeldt?" Det er vel ikke snakk om å la være å behandle saken - kun at den blir utsatt. Regelverket har som svart over ikke satt frist i forhold til ferdig behandling av adopsjonssaker, så kommunen er innenfor regelverket hvis de gir tilbakemelding om hvorfor saken ikke kan behandles nå med begrunnelse. Og det er såvidt jeg kan lese gjort i o.n. sak. Barneverntjenesten leier så og si aldri inn vikarer ved sykdom for kortere tidsrom, selv ikke i forhold til barnevernsakene som har tidsfrister. Årsaken er ofte dårlig økonomi, der rådmannen kan sette stillinger vakante. Videre hvis man får leie inn, så kan der være problemer med å finne vikarer. Finner man det, så trengs ofte opplæring i forhold til datasystemer, rutiner osv., slik at det kan gå en tid før vikaren har kommet i gang. "Jeg er kanskje tett i pappen, men jeg skjønner ikke dette jeg. Jeg skjønner tidspress og dårlig økonomi, men det forsvarer da ikke uproff håndtereing av adopsjonsaker hvis det også er en av kommunens ansvarsområder?" Hvordan har du kommet fram til at det er en uproff håndtering? Det er innenfor regelverket, og det er sjelden at barneverntjenesten får leie inn vikarer når noen er kortvarig sykmeldt. Hvis man ønsker et bedre barnevern, som makter å jobbe innen fristene i barnevernsakene, og som har kapasitet til overs i forhold til adopsjonsaker, så er det opp til alle og enhver å jobbe mot det eller at andre med bedre kapasitet skal overta adopsjonssakene. Hvor står adopsjonsforeningene i forhold til dette? At saksbehandlingstiden i forhold til adopsjonsaker kan variere fra kommune til kommune er vanlig. Det er også vanlig at saksbehandlingstiden kan variere fra år til år innen den samme kommune. Dette fordi saksmengden hele tiden varierer. I tillegg er barneverntjenesten en av de arbeidsplassene med mest gjennomtrekk. Det har tidligere vist seg at gjennomsnittskompetansen for en saksbehandler er 3 år - tenk om arbeidsplassen din opplevde like stort gjennomtrekk, der man mistet kompetanse så og si hele tiden? Dette påvirker også kapasiteten. Når alt dette er skrevet, så vil jeg avslutte med at jeg har forståelse for at adoptivsøkere er utolmodige, men at det er en grunn til at barneverntjenesten i enkelte kommuner er "treg" - de gjør det ikke for å være vrange, men fordi arbeidssituasjonen er slik den er. Likevel prøver de fleste kommuner å gjøre det beste ut av situasjonen, og presser adopsjonssaker innimellom - selv om egentlig ikke har tid. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155047-treg-start-o/#findComment-996398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
purre Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Vedr.: "jeg er altså ingen ekspert bare så det er sagt... du sier det er ingen tidsfrister som er satt for behandling av adopsjonsaker." Nei, der er ingen tidsfrist - utenom frist i forhold til å gi tilbakemelding om når barneverntjenesten forventer å starte opp. Barneverntjenesten har imidlertid tidsfrist i forhold til undersøkelse av bekymringsmelding i barnevernsak. Vedr.: "Men hva er en adpsjonsak da?" Hva tenker du på? Vedr.: "Det står i loven at man snarest mulig skal gi et forløpig svar der det kan forventes uforholdsmessig lang behandlingstid. Dette foreløpige svaret skal også inneholde en begrunnelse. Man kunne kanskje forvente et slikt svar i form av et brev?" Som jeg svarte over - man har krav på svar - enten brev eller annen tilbakemelding - om forventet tidspunkt kommunen kan påbegynne saken.I svaret skal det gjøres rede for grunnen til at henvendelsen ikke kan behandles tidligere, og såvidt mulig angis når svar kan ventes. Begrunnelsen kan være kapasitet ved kontoret, der man må prioritere sakene etter barnevernloven som altså har tidsfrister. "Hva er det i loven som sier at kommunen kan la være og behandle en sak fordi en person er sykmeldt?" Det er vel ikke snakk om å la være å behandle saken - kun at den blir utsatt. Regelverket har som svart over ikke satt frist i forhold til ferdig behandling av adopsjonssaker, så kommunen er innenfor regelverket hvis de gir tilbakemelding om hvorfor saken ikke kan behandles nå med begrunnelse. Og det er såvidt jeg kan lese gjort i o.n. sak. Barneverntjenesten leier så og si aldri inn vikarer ved sykdom for kortere tidsrom, selv ikke i forhold til barnevernsakene som har tidsfrister. Årsaken er ofte dårlig økonomi, der rådmannen kan sette stillinger vakante. Videre hvis man får leie inn, så kan der være problemer med å finne vikarer. Finner man det, så trengs ofte opplæring i forhold til datasystemer, rutiner osv., slik at det kan gå en tid før vikaren har kommet i gang. "Jeg er kanskje tett i pappen, men jeg skjønner ikke dette jeg. Jeg skjønner tidspress og dårlig økonomi, men det forsvarer da ikke uproff håndtereing av adopsjonsaker hvis det også er en av kommunens ansvarsområder?" Hvordan har du kommet fram til at det er en uproff håndtering? Det er innenfor regelverket, og det er sjelden at barneverntjenesten får leie inn vikarer når noen er kortvarig sykmeldt. Hvis man ønsker et bedre barnevern, som makter å jobbe innen fristene i barnevernsakene, og som har kapasitet til overs i forhold til adopsjonsaker, så er det opp til alle og enhver å jobbe mot det eller at andre med bedre kapasitet skal overta adopsjonssakene. Hvor står adopsjonsforeningene i forhold til dette? At saksbehandlingstiden i forhold til adopsjonsaker kan variere fra kommune til kommune er vanlig. Det er også vanlig at saksbehandlingstiden kan variere fra år til år innen den samme kommune. Dette fordi saksmengden hele tiden varierer. I tillegg er barneverntjenesten en av de arbeidsplassene med mest gjennomtrekk. Det har tidligere vist seg at gjennomsnittskompetansen for en saksbehandler er 3 år - tenk om arbeidsplassen din opplevde like stort gjennomtrekk, der man mistet kompetanse så og si hele tiden? Dette påvirker også kapasiteten. Når alt dette er skrevet, så vil jeg avslutte med at jeg har forståelse for at adoptivsøkere er utolmodige, men at det er en grunn til at barneverntjenesten i enkelte kommuner er "treg" - de gjør det ikke for å være vrange, men fordi arbeidssituasjonen er slik den er. Likevel prøver de fleste kommuner å gjøre det beste ut av situasjonen, og presser adopsjonssaker innimellom - selv om egentlig ikke har tid. Dette kan vi sikkert diskutere lenge. Og min forrige kommentar var nok farget av mine egne erfaringer med barnevernet. Jeg opplevde dem som uproffe i vår sak uten at jeg skal gå i detalj. Videre kan det vel ikke bare skyldes dårlig økonomi når to kontorer innen samme by håndterer adopsjonsaker så forskjellig som det jeg fikk sjansen til å observere på nært hold. Et kontor hadde klare målsettinger for framdriften i sine adopsjonsaker ( som de klaret og holde-de leide inn folk utenfra ) og et annet hvor tilfeldighetene rådet grunnen. Da blir man fristet til å tro at det ikke bare handler om økonomi men også god eller dårlig ledelse av barnevernskontorer....selv om arbeidspresset selvsagt varierer fra bydel til bydel det også... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155047-treg-start-o/#findComment-998440 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanedis Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Dette kan vi sikkert diskutere lenge. Og min forrige kommentar var nok farget av mine egne erfaringer med barnevernet. Jeg opplevde dem som uproffe i vår sak uten at jeg skal gå i detalj. Videre kan det vel ikke bare skyldes dårlig økonomi når to kontorer innen samme by håndterer adopsjonsaker så forskjellig som det jeg fikk sjansen til å observere på nært hold. Et kontor hadde klare målsettinger for framdriften i sine adopsjonsaker ( som de klaret og holde-de leide inn folk utenfra ) og et annet hvor tilfeldighetene rådet grunnen. Da blir man fristet til å tro at det ikke bare handler om økonomi men også god eller dårlig ledelse av barnevernskontorer....selv om arbeidspresset selvsagt varierer fra bydel til bydel det også... Det er synd at dine holdninger og erfaringer farger synet ditt i forhold til svaret ditt her. Vil bare påpeke: To distrikt i en og samme kommune kan ha ulik økonomi. Kommunen kan også sette stillinger i et distrikt vakante av ulike årsaker, f.eks. hvis et distrikt har overskredet budsjettet ett år. Distrikt varierer også i størrelse, og selvfølgelig hvilke kompetanse som finnes der, jfr. forrige svar. Det at et kontor i en kommune har målsettinger for framdriften i sine adopsjonsaker, er veldig bra. At det andre kontoret ikke har det, kan ha sine gode grunner, jfr. svar over - uten at det har noe med å være uprofesjonell. Jeg skulle ønske enkelte hadde litt mer forståelse for at de aller fleste som jobber innen barneverntjenesten gjør en god jobb, men jeg er enig i at det i enkelte kommuner er for lang ventetid, men det skyldes som tidligere skrevet ikke vrangvilje fra barneverntjenesten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155047-treg-start-o/#findComment-998570 Del på andre sider Flere delingsvalg…
purre Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Det er synd at dine holdninger og erfaringer farger synet ditt i forhold til svaret ditt her. Vil bare påpeke: To distrikt i en og samme kommune kan ha ulik økonomi. Kommunen kan også sette stillinger i et distrikt vakante av ulike årsaker, f.eks. hvis et distrikt har overskredet budsjettet ett år. Distrikt varierer også i størrelse, og selvfølgelig hvilke kompetanse som finnes der, jfr. forrige svar. Det at et kontor i en kommune har målsettinger for framdriften i sine adopsjonsaker, er veldig bra. At det andre kontoret ikke har det, kan ha sine gode grunner, jfr. svar over - uten at det har noe med å være uprofesjonell. Jeg skulle ønske enkelte hadde litt mer forståelse for at de aller fleste som jobber innen barneverntjenesten gjør en god jobb, men jeg er enig i at det i enkelte kommuner er for lang ventetid, men det skyldes som tidligere skrevet ikke vrangvilje fra barneverntjenesten. Det er veldig dårlig av meg at jeg lar mine private erfaringer påvirke svaret jeg ga i første omgang. Beklager. Jeg har med interesse lest dine gode, utfyllende svar. Og jeg tror heller ikke den lange ventetiden noen steder skyldes vrangvilje hos barnevernet. Selv om de fleste sikert gjør en glimrende jobb, så finnes det inkompetanse og dårlige ledere der også, det er jeg sikker på. Hvorfor skulle det være noe annerledes der enn ellers i samfunnet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155047-treg-start-o/#findComment-998961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vanedis Skrevet 17. august 2004 Del Skrevet 17. august 2004 Det er veldig dårlig av meg at jeg lar mine private erfaringer påvirke svaret jeg ga i første omgang. Beklager. Jeg har med interesse lest dine gode, utfyllende svar. Og jeg tror heller ikke den lange ventetiden noen steder skyldes vrangvilje hos barnevernet. Selv om de fleste sikert gjør en glimrende jobb, så finnes det inkompetanse og dårlige ledere der også, det er jeg sikker på. Hvorfor skulle det være noe annerledes der enn ellers i samfunnet? Hei purre! Det vil alltid finnes folk som gjør en dårlig jobb, men forhåpentligvis vil det være unntakene. Jeg har imidlertid oftere sett det andre plasser enn i barneverntjenesten - har jobbet privat tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155047-treg-start-o/#findComment-999469 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.