Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Stor variasjon......

Vi fikk bekreftelsesbrev 2 måneder etterpå - de mottok papirene 12 mai og bekreftelsesbrevet var datert 16 juli.

En annnen jeg vet om fikk ikke bekreftelsesbrev i det hele tatt, men fikk godkjenningen etter bare 6-7 uker.

Hører flere som ikke vil ringe dit og "mase". I mine øyne er ikke det du vil vite mas, du vil bare forvisse deg om at papirene deres er kommet dit de skal. Og det er da ikke det minste merkelig i en prosess som dette.

Er det noen som noen gang har fått høre at de må slutte å mase når de ringer Bufetat, siden jeg har merket ved flere anledninger at folk kvier seg for å ringe dit.

Jeg ringte reg.Øst for 2 dager siden og spurte om litt av hvert. Og vi har ikke sendt inn vår søknad enda.

Møtte på en skikkelig hyggelig mann, som hjalp meg med det jeg lurte på, så godt han kunne hvertfall. Og jeg var meget takknemlig og han var veldig koselig og mente det skulle bare mangle.

Bare ring, du. Det er lov å spørre når man lurer. Hva er det verste som kan skje?! Tviler for at de vil la vær og godkjenne dere bare fordi dere ringte å hørte om papirene var kommet frem :)

Bedre å ringe enn å lure på om det er blitt borte i posten, eller om BV virkelig har sendt det.

En venteklem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155072-bufetat/#findComment-995499
Del på andre sider

Sendte søknaden i begynnelsen av mai, og har ennå ikke mottatt noen bekreftelse. Da det var gått 2 mnd. ringte jeg inn. De hadde fått vår søknad og vi hadde fått registreringsdato 11. mai. Håper nå at når brevet fra region øst kommer, så er det ingen bekreftelse, men en godkjenningen.

Med tanke på at det har vært ferie nå, så synes jeg ikke det er så veldig rart at du ikke har fått noen bekreftelse ennå. De har sikkert litt å ta igjen for å komme i rute.

Er det forresten noen som har fått godkjenning den siste uka? Hvis ja, hvilken reg.dato hadde dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155072-bufetat/#findComment-995528
Del på andre sider

Hører flere som ikke vil ringe dit og "mase". I mine øyne er ikke det du vil vite mas, du vil bare forvisse deg om at papirene deres er kommet dit de skal. Og det er da ikke det minste merkelig i en prosess som dette.

Er det noen som noen gang har fått høre at de må slutte å mase når de ringer Bufetat, siden jeg har merket ved flere anledninger at folk kvier seg for å ringe dit.

Jeg ringte reg.Øst for 2 dager siden og spurte om litt av hvert. Og vi har ikke sendt inn vår søknad enda.

Møtte på en skikkelig hyggelig mann, som hjalp meg med det jeg lurte på, så godt han kunne hvertfall. Og jeg var meget takknemlig og han var veldig koselig og mente det skulle bare mangle.

Bare ring, du. Det er lov å spørre når man lurer. Hva er det verste som kan skje?! Tviler for at de vil la vær og godkjenne dere bare fordi dere ringte å hørte om papirene var kommet frem :)

Bedre å ringe enn å lure på om det er blitt borte i posten, eller om BV virkelig har sendt det.

En venteklem fra

Jeg hadde en del mailkontakt med vår saksbehandler underveis, spesielt da de ble forsinket i forbindelse med 3 mnd. fristen. Ikke problem i det hele tatt. Fikk raskt svar på mailene - og da godkjenningen kom, sendte jeg "takkemail" som også ble hyggelig besvart.

Tror ikke det er negativt å ta kontakt pr. telefon eller mail, så lenge det ikke blir direkte mas.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155072-bufetat/#findComment-995651
Del på andre sider

Jeg hadde en del mailkontakt med vår saksbehandler underveis, spesielt da de ble forsinket i forbindelse med 3 mnd. fristen. Ikke problem i det hele tatt. Fikk raskt svar på mailene - og da godkjenningen kom, sendte jeg "takkemail" som også ble hyggelig besvart.

Tror ikke det er negativt å ta kontakt pr. telefon eller mail, så lenge det ikke blir direkte mas.

Helt enig, bare ring! Jeg ringte etter 3 uker. Da gikk saksbehandler igjennom søknaden på telefon slik at vi fikk bekreftet at alle papirer og stempler var med. Hyggelig og betryggende samtale.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155072-bufetat/#findComment-995816
Del på andre sider

Annonse

Gjest cora-mamma

Sendte søknaden i begynnelsen av mai, og har ennå ikke mottatt noen bekreftelse. Da det var gått 2 mnd. ringte jeg inn. De hadde fått vår søknad og vi hadde fått registreringsdato 11. mai. Håper nå at når brevet fra region øst kommer, så er det ingen bekreftelse, men en godkjenningen.

Med tanke på at det har vært ferie nå, så synes jeg ikke det er så veldig rart at du ikke har fått noen bekreftelse ennå. De har sikkert litt å ta igjen for å komme i rute.

Er det forresten noen som har fått godkjenning den siste uka? Hvis ja, hvilken reg.dato hadde dere?

Hei, vi er også registrert i Bufetat 11. mai! da Hvor skal dere hente?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155072-bufetat/#findComment-998391
Del på andre sider

Gjest cora-mamma

Helt enig, bare ring! Jeg ringte etter 3 uker. Da gikk saksbehandler igjennom søknaden på telefon slik at vi fikk bekreftet at alle papirer og stempler var med. Hyggelig og betryggende samtale.

Lykke til!

Da vi hadde ventet 2,5 mnd, ringte jeg. De sier de ikke har sekretariat til å gi svar om at papirer er mottatt, noe som faktisk er et brudd på forvaltningsloven. Men det var ganske lurt å ringe, ettersom den ene legeattesten var 7 dager for gammel... Så da fikk vi ordnet det og sendt ny før de skulle behandle søknaden. De sa de håper å klare behandling på under 4 mnd, men at de er presset fordi de bare er to saksbehandlere, at de også behandler region nord, og har opplæring på region sør... Det gjelder å smøre seg med tålmodighet, høres det ut som.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155072-bufetat/#findComment-998393
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...