Gå til innhold

forkurs og allmenn påbyggning

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest pippi strømpe

Allmenn påbygning er for å få generell studiekompetanse, forkurs er for å få spesiell studiekompetanse.

Du må finne ut hva du trenger for å komme inn på studiet ditt etterpå.

hva er spesiell studiekompetanse? eller hva er forskjellen på generell og spesiell.. jeg skla ikke gå, jeg bare lurer for alle jeg kjenner klarer ikke svare på det spørsmålet når jeg spørr dem.

hva er spesiell studiekompetanse? eller hva er forskjellen på generell og spesiell.. jeg skla ikke gå, jeg bare lurer for alle jeg kjenner klarer ikke svare på det spørsmålet når jeg spørr dem.

Noen studier krever spesiell studiekompetanse, at du har ekstra mye matte og fysikk. Gjelder vel hovedsakelig ingeniør-studier, men jeg er ikke sikker.

Generell studiekompetanse er det som kreves for å komme inn på de fleste studier og høyskoler i norge.

• 5 måneder senere...

Noen studier krever spesiell studiekompetanse, at du har ekstra mye matte og fysikk. Gjelder vel hovedsakelig ingeniør-studier, men jeg er ikke sikker.

Generell studiekompetanse er det som kreves for å komme inn på de fleste studier og høyskoler i norge.

Forkurset er for å oppnå spesiell studiekompetanse, ja, og er en "pakke" skreddersydd for å komme inn på høgskoleingeniør-linjer (bachelor engineering).

Jeg tror folk som har gått allmenn på videregående allerede har mer eller mindre det som skal til for å komme inn på høgskoleingeniør-linjer. Forkurset er ment for de som kommer fra en yrkesfaglig videregående skole (sånn som meg:)).

Går på Høgskolen i Bergen nå, men måtte ta forkurs selv først. Rimelig hardt arbeid, men det gikk tålig greit.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...