Gå til innhold

Ventetid etter tildeling

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Jeg syns nå ikke et par måneder er så fryktelig lenge jeg da. Iallefall ikke i forhold til endel andre land, f.eks Thailand og India, og nå i det siste også Korea.

Ellers vil jeg tro at forskjellen fra land til land når det gjelder dette beror bl.a. på hvilke prosedyrer de forskjellige landene har når det gjelder å klargjøre papirer i forhold til adopsjonene. Noen land gjør det meste før tildeling, mens andre tildeler først og gjør papirarbeidet etterpå. Jeg regner med at det ikke er lite dokumenter og papirer som skal på plass. (bare forestill deg en tilsvarende sak i Norge, jeg kal vedde på at det hadde tatt årevis..)

Jeg er skjønt enig i at ventingen tar på til tider. Da vi ventet i 2002 var det 14 måneder til tildeling fra Kina, og så 7 uker til henting etterpå. Jeg syns de 7 ukene var fryktelig langt borte da vi hadde fått tildelingen, men det gikk egentlig veldig fort. Det er jo endel som skal ordnes og avklares i denne enden også. Heelt sant! ;-)

MVH

Hei!

Jeg syns nå ikke et par måneder er så fryktelig lenge jeg da. Iallefall ikke i forhold til endel andre land, f.eks Thailand og India, og nå i det siste også Korea.

Ellers vil jeg tro at forskjellen fra land til land når det gjelder dette beror bl.a. på hvilke prosedyrer de forskjellige landene har når det gjelder å klargjøre papirer i forhold til adopsjonene. Noen land gjør det meste før tildeling, mens andre tildeler først og gjør papirarbeidet etterpå. Jeg regner med at det ikke er lite dokumenter og papirer som skal på plass. (bare forestill deg en tilsvarende sak i Norge, jeg kal vedde på at det hadde tatt årevis..)

Jeg er skjønt enig i at ventingen tar på til tider. Da vi ventet i 2002 var det 14 måneder til tildeling fra Kina, og så 7 uker til henting etterpå. Jeg syns de 7 ukene var fryktelig langt borte da vi hadde fått tildelingen, men det gikk egentlig veldig fort. Det er jo endel som skal ordnes og avklares i denne enden også. Heelt sant! ;-)

MVH

Mente igrunnen ikke at det var spesielt lang tid for oss som har Etiopia. Det var mer en generell undring på hvordan systemet fungerer.

Så for meg at når man har kommet så langt at man har fått tildelig (evt. at man har funnet et passesnde foreldrepar til et barn som er "godkjent" for adopsjon) så må det meste være gjort i forhold til prosessen, og lurte da på hvorfor det i noen land tar så forferdelig lang tid. Men dette svarte du jo greit på.

Jeg skal også bli etiopia-mamma. Er fremdeles bare i startfasen. Er dere kommet langt?

Har dessverre ikke kommet lenger enn til postkassen, hvor jeg står og venter på brevet fra region Øst.

Vi startet prosessen for 14 mnd. siden og begynner nå å bli modne for å gå videre. Vi er registrert i Region øst 11. mai så det er vel ikke så lenge igjen nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...