Gå til innhold

Legalisering her i Norge

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med dete du lurer på. Men jeg benytter anledningen til å spørre om en avde mange tingene jeg ikke vet enda.

Du sier at du har sendt dokumentene tilbake til AF etter ovesettelse.

Jeg trodde det var slik at man samler dokumenter og bv- rapport skrives og godkjennes.

Når man har fått godkjennelsen , tar man vel kontakt med AF eller i mitt tilfelle VB. DA er det vel slik at de tar seg av dette med oversettingen, og gir beskjed om det er flere dokuemter som er nødvendige.

Hva med profilen som mange må skrive, hvem oversetter den?

Er det ofte mange flere dokumenter som må innhentes etter godkjenningen?

Det er mye jeg ikke vet, håper en eller annen kan hjelpe..

TAkk og takk

trk1365380645

Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med dete du lurer på. Men jeg benytter anledningen til å spørre om en avde mange tingene jeg ikke vet enda.

Du sier at du har sendt dokumentene tilbake til AF etter ovesettelse.

Jeg trodde det var slik at man samler dokumenter og bv- rapport skrives og godkjennes.

Når man har fått godkjennelsen , tar man vel kontakt med AF eller i mitt tilfelle VB. DA er det vel slik at de tar seg av dette med oversettingen, og gir beskjed om det er flere dokuemter som er nødvendige.

Hva med profilen som mange må skrive, hvem oversetter den?

Er det ofte mange flere dokumenter som må innhentes etter godkjenningen?

Det er mye jeg ikke vet, håper en eller annen kan hjelpe..

TAkk og takk

Tror jeg husker litt av hvordan det var, ellers får du oppskrift fra adopsjonsforeningen din når det er aktuelt. Men de fleste papirene ordnes automatisk fra foreningen, som får de tilsendt etter godkjenningen. Men noen papirer måtte vi samle inn på nytt, på engelsk. Det var bl.a ny legeattest med anbefalling, og vennebrev o.l. Og vi, som har Etiopia, måtte ordne disse papirene på engelsk, men jeg tror det varierer fra land til land. Men osm sagt, det får du beskjed om når din tid kommer:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...