Gå til innhold

Sparer eller låner dere penger?

Anbefalte innlegg

Vi sparer så det ryker, har aldri spart så mye penger på så kort tid i hele mitt liv!

Og det kjennes at økonomien strammes av sparingen, spes siden vi bare har 1 1/2 inntekt.

Og siden ting til nå har gått ganske fort i Etiopia, så må vi få spart oss opp så raskt som mulig.

Skal hvertfall prøve så godt vi kan og ikke måtte ta opp lån, og det ser foreløpig ut som om det skal gå bra.

Hva gjør dere? Det er jo en ganske stor pengesum som skal samles sammen...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155307-sparer-eller-l%C3%A5ner-dere-penger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo da, det er en stor sum som må spares opp.

Selv har jeg ordnet meg med fasttrekk fra lønnskonto hver måned. I tillegg har vi muligheter for et ok lån dersom det blir behov for det. Regner ikke med at det blir aktuelt, men det er godt å ha i bakhånd.

synes nesten det er moro å spare, nå som jeg vet hva jeg skal bruke pengene til!

Det er i hvertfall en god motivasjon.

Vi sparte opp hele beløpet til første adopsjon, og er godt i gang med sparing til prosessen vi er i nå.

Vi har begge normale lønninger og utgifter som de fleste andre, så det går litt trått i perioder. Dessuten oppstår uforutsette utgifter av og til.

Vi har lagt av mesteparten av feriepengene og skattepengene og ønsker oss penger av familien til bursdag og jul.

Vi har utsatt dyre innkjøp av møbler og oppussingsprosjekter.

Tror vi skal greie det, med den lange ventetiden som er på Korea nå.....

Men, det skal bli sååååå deilig å være ferdig med sparing, og kunne bruke penger normalt igjen :o))))

Annonse

Må jo bare legge til at det er en fornøyelse og spare når man vet at det kommer noe så fantastisk ut av det tilslutt!

Vel, en fornøyelse vil jeg ikke si det er akkurat.....

Min svigerinne går gravid samtidig som vi er i denne prosessen.

Hun får ALT av kontroller gratis, vi må betale enorme regninger.

Urettferdigheten blir veldig tydelig når man venter barn samtidig.

Jeg synes det er blodig urettferdig og skulle ønske noe ble gjort med dette av våre folkevalgte....

Jeg synes det er blodig urettferdig og skulle ønske noe ble gjort med dette av våre folkevalgte....

Er helt enig med deg der, men synes likevel det myyye greiere og spare til adopsjonen enn det har vært tidligere og spare til "ting og tang som folk har bruk for".

apropos forskjell mellom "vanlige gravide" og oss adoptanter mht penger.

Var som jeg har vært inne på opptil flere ganger på den berømmelige helsesjekken... Rent praktisk betydde det i arbeid for legen ikke annet enn å skrive 4 kryss og navnet sitt på et skjema. Pris? kr 350. Til sammenligning betaler jeg for en vanlig legetime 117, og for x antall kontroller under graviditet - ingenting.

En kan jo lure .... Om en trekker denne refleksjonen litt lenger ift "samfunnets" syn på adopsjon....

Får si som de sier i Donald-bladene:

Hmrf!

c",)

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...