brasilia Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Dette er det værste jeg har vært med på!!!! Vi har vært godkjente i snart 19 måneder. I mai fikk vi et brev fra IA at vi hadde ventet lenge og at ting kunne begynne å nærme seg. Vi var da ute å handlet endel pentøy til oss selv å noen småting til et barn. Jeg ringte i dag for å høre hvordan det gikk å fikk da til svar at beklager, men det kan ta lang tid, for det er bare søsken å eldre barn som blir tildelt, så vi måtte smøre oss med tålmodighet og at det kunne enda ta lang tid. Snakk om å bli knust!!! De mente at hvis vi byttet land så ville det ta ca 7 måneder til vi fikk en tildeling og at det antagelig ville gå fortere. Så nå vet jeg ikke helt hva vi gjør Har noen noen forslag?? Føler ikke det helt blir riktig å bare bytte land, sånn uten videre. MEN jeg må si at jeg er veldig skuffet over IA. Det er ingen oppfølging, bortsett fra et medlemsblad og internettside som blir oppdatert annen/tredjehver måned.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155439-snakk-om-%C3%A5-bli-knust/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kathinka Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Vet ikke helt hva jeg skal si... Synes det er fryktelig trist. Vet ikke om dere allerede har gjort det, men du om mannen din må bare sette dere ned og diskutere hva dere skal gjøre, og ta en bestemmelse. Det vanskelig er og i ettertid unngå å tenke "hva om vi heller hadde gjort det slik". Men dette er noe bare dere kan bestemme. Prøver og sette meg inn i situasjonen deres, selv om jeg umulig kan forstå helt hva dere går gjennom. Og jeg tror at vi ville valgt og bytte land. Stor trøsteklem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155439-snakk-om-%C3%A5-bli-knust/#findComment-998500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibek Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Uff, stakkars dere. Det høres forferdelig ut. 19 måneder er lang ventetid, og særlig når det ser ut til at det ikke kan forventes en tildeling i nærmeste fremtid. Var det en spesiell grunn til at dere valgte Brasil? (Nå antar jeg Brasil pga nicket ditt, uten at jeg vet altså.) Jeg skjønner godt at det ikke er bare å bytte land, man er jo ganske innstilt på det man har forberedt seg på. Er det Kina dere eventuelt ville byttet til? For min egen del må jeg nok innrømme at jeg hadde vurdert å bytte. Men jeg kjenner som sagt ikke deres bakgrunn for valg av land. Anbefaler IA å bytte? Jeg har lest om en annen jente her inne som byttet fra India til Sør-Afrika pga manglende tildelinger. Jeg lurer meg på om ikke hun fikk prioritet også, siden hun hadde ventet så lenge på tildeling fra India. Nei, jeg har visst ikke noe konkret å komme med. Men jeg føler virkelig med dere, og håper dette løser seg. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155439-snakk-om-%C3%A5-bli-knust/#findComment-998502 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brasilmamma.. Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Uff, dette var deprimerende å lese. Nå må jeg ærlig si at jeg vurderer å bytte land. Men hvordan er det å bytte forening, vi tenker litt på Etiopia, men må jo da bytte til AF. Må virkelig si at jeg føler med dere )o: Det er ikke bare å bytte land når dere har ventet så lenge som det dere har. Nå satte du igang hjernen min... Lykke tid uansett, det er ikke lett å ikke ha peiling på når ting skjer. Er enig med deg at jeg synes det er veldig lite info fra IA. Ikke ofte vi hører noe nytt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155439-snakk-om-%C3%A5-bli-knust/#findComment-998509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sommerstorm Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hvis det kunne ta ca. 7 mnd. til så vet jeg jammen ikke om det er så mye raskere å bytte land. Vi står på Colombia nå, og det ser det ut til at ventetiden er i overkant av et år. Kan dere ikke snakke med adopsjonsforeningen og høre om det er noe de kan gjøre for å "pushe" litt på. Vangligvis gjør de vel ikke det - men dette vil jeg anta er et litt spesielt tilfelle... Det er nesten et lite paradoks - der er jo flusst av barn som kan adopteres i Brasil. Har vært der selv fordi mannen minn er styreformann i et brasiliansk selskap. En av kollegaene hans der borte er en av hovedsponsorene til et brasiliansk barnehjem. Han var så ivrig på at vi heller skulle velge Brasil i adopsjonsprosess nr. 2. Det er jo et korrupt land, så de sa til og med at de skulle hjelpe oss - og kanskje nettopp derfor valgte vi ikke Brasil, slik at vi ikke skulle falle for fristelsen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155439-snakk-om-%C3%A5-bli-knust/#findComment-998516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
trk1365380645 Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Huff, så kjipt. Håper IA kan gi dere veliledning i forhold til bytte av land, slik at dere får mest mulig info før dere evt bestemmer dere og i forhold til hvilket land dere evt skal bytte til. Vet ikke hva vi ville gjort, det kommer vel litt an på hva som er viktig for dere, ventetid eller landet, på en måte. Lykke til, uansett! Trøsteklem, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155439-snakk-om-%C3%A5-bli-knust/#findComment-998522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snø Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Huff, jeg forstår godt at du er deppa! :-( Jeg hadde selv en nedtur i samme leia tidligere i år. Etter å ha stått 9 mnd på vent for å få sende papirene til samme barnehjem som Bella er fra, fikk vi i desember klarsignal til å sende. Papirene gikk ned i februar, men i april fikk vi beskjed om at papirene likevel var returnert til AF sitt kontor i Bogota på grunn av at barnehjemmet "vårt" hadde alt for mange søkere og alt for få barn. Vi kunne velge om vi ville fortsette å vente på at barnehjemmet ville motta flere søkere, eller bytte til ICBF (offentlig barnevern i Colombia). Det var tungt å ta valget om å bytte til ICBF. Ikke fordi vi ikke ønsket et ICBF-barn, men fordi vi hadde brukt over et år på å vente på barn fra FANA. Det var ekstremt surt å innse at vi hadde kastet bort et år på ingenting :-( Men vi valgte å bytte, og da valget var gjort det var en utrolig lettelse for oss. I stedet for fortsatt usikkerhet, så står vi nå i en kø som beveger seg. Vi har ingen garantier, de private barnehjemmene kan speede opp igjen, og kanskje får de som stod "bak" oss på vent på FANA barn før vi får barn fra ICBF. Men for meg er tryggheten og vissheten ved å velge ICBF verd dem nedturen det vil være. Og jeg er sikker på at det er en mening med det hele, og at vi måtte gå den veien vi nå går for at vi skal få det barnet som er ment for oss :-)) Dere står foran et ganske mye mer dramatisk valg enn det vi gjorde, og jeg forstår at dere er usikre og lei dere. Brasil er usikkert, det kan plutselig skje noe, men det kan også drøye enda lengre, som IA sier. Bytter dere (regner med det er Kina, siden de var så presise på ventetid?), så går dere en forutsigbar ventetid i møte. Lykke til med valget! Husk at til syvende og sist får dere et barn som er ment for dere uansett! :-) Beste hilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155439-snakk-om-%C3%A5-bli-knust/#findComment-998538 Del på andre sider Flere delingsvalg…
yogi Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Jeg føler veldig med dere og blir litt irritert på IA som ikke kan gi bedre og mer informasjon spesielt til dere som må vente så lenge. Vi bruker også IA, men siden vi venter på tildeling fra Kina har jeg ikke følt frustrasjonen så veldig tung. Alt er så forutsigbart når det gjelder Kina, og det finnes massevis av informasjon å hente på internett hvis man ønsker det. Slik er det jo ikke for dere. Jeg kan ikke anbefale noe bytting av land, men må innrømme at jeg hadde kanskje gjort det selv hvis jeg hadde kommet i samme situasjon. Eller kanskje ikke. Kan du ikke få litt mer informasjon om når de regner med at det kan bli en tildeling? Hvis de selv tror at det går mer enn syv måneder, så har dere jo fått litt å tygge på. Lykke til med hva dere enn gjør. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155439-snakk-om-%C3%A5-bli-knust/#findComment-998546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest litchi Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Huff da - skjønner utrolig godt at du ble knust ! En av årsakene til at vi valgte Kina, var at prosessen er så forutsigbar, i alle fall for øyeblikket. Vi ville kanskje vurdert å bytte land dersom vi hadde vært i deres situasjon. Men det er sikkert at det ville blitt en sorgprosess for oss, enda valget av land var litt tilfeldig. Det er sikkert enda vanskeligere å ta et sånt valg dersom dere allerede før dere søkte hadde et veldig sterkt forhold til landet, og sterke følelser for at valget var "riktig". Lykke til ! Håper det ordner seg for dere snart -uansett hvilken beslutning dere havner på ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155439-snakk-om-%C3%A5-bli-knust/#findComment-998614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle & Bruse Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Huff......... føler med dere. Virkelig lang ventetid dere har vært igjennom opp til dette, for så å få denne tilbakemeldingen. Vet ærlig talt ikke hva jeg selv ville gjort i en slik situasjon. Men i og med dere har ventet så lenge på et barn fra Brasil, så er jo både hjertet og "hodet" instilt på et barn fra Brasil ( i allefall i min verden :-)). Tror nok jeg ville vurdert andre land så sant ventetiden der ikke "overstiger" den dere alt er forespeilet videre i Brasil. Jeg kan nok ikke helt sette meg inn i din frustasjon, da vi selv er helt i start fasen. Og kun har hatt våre papirer i Brasil siden begynnelsen av juli 04. Men uansett skjønner jeg at dette er vondt. Tenker på dere, vh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155439-snakk-om-%C3%A5-bli-knust/#findComment-998643 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krykkjemo Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 skjønner deg VELDIG godt, men det er vanskelig å råde for videre valg. Selv er vi søkere på Colombia og sendte våre paprier til et privat barnehjem i januar dette år. Grunnen til at vi valgte privat barnehjem var kun tilfeldigheter, og at det igjen ble åpning for å kunne adoptere derfra. Det ble tatt ut 14 søkerpar til vårt barnehjem, og det var par de antok skulle få reise i år. Men sånn ble det ikke....det har kun vært 2 tildelinger så langt i år, og det er svært få barn ved de enkelte barnehjemmene. Så det eneste vi har fått beskjed om er å vente, puuhh. Selfølgelig kunne vi også ha bytta til det offentlige barnevernet, men da er all ventinga til nå "bortkasta", så har det noe med hva vi har innstilt oss på... Uansett, ønsker dere lykke til med valget...det ordner seg til slutt...selv om det kan ta tid, dessverre 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155439-snakk-om-%C3%A5-bli-knust/#findComment-998680 Del på andre sider Flere delingsvalg…
brazze Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Vet ikke helt hva jeg skal si... Synes det er fryktelig trist. Vet ikke om dere allerede har gjort det, men du om mannen din må bare sette dere ned og diskutere hva dere skal gjøre, og ta en bestemmelse. Det vanskelig er og i ettertid unngå å tenke "hva om vi heller hadde gjort det slik". Men dette er noe bare dere kan bestemme. Prøver og sette meg inn i situasjonen deres, selv om jeg umulig kan forstå helt hva dere går gjennom. Og jeg tror at vi ville valgt og bytte land. Stor trøsteklem fra Hei. Skjønner godt at dere ikke har det noe særlig etter en slik beskjed! Vi har akkurat hatt en nedtur selv. Søkte på søsken fra Brasil, og trodde det skulle gå greit å få godkjenning. Sosialrapporten anbefaler at vi skal få det, og Inor mente at det burde gå greit. Men SBF ville altså ikke gi oss godkjenning for mer enn en. Vi kommer til å klage til BUFA, og håper at det skal gå bra. Hvis det ikke gjør det må vi også evt. vurdere bytte av land siden det kan ta flere år slik du sier å vente på ett barn. For søsken er jo ventetiden kortere, og vi har vært innstilt på det.... Jeg tror likevel det vil føles "vanskelig" å bytte til et annet land. Vi er så innstilt på det, har gått på Portugisisk-kurs, og fulgt med på det vi har kommet over om Brasil. Men vi får se når det evt. blir aktuelt.... Vi ble i allefall helt knust for en uke siden da vi fikk beskjeden, men ser lysere på det nå og klamrer oss til håpet om at BUFA godkjenner søskenadopsjon. Jeg vil anbefale dere å også vente en ukes tid, til den værste "knust-følelsen" gir seg, med å bestemme hva dere skal gjøre. Det blir litt lettere å vurdere det når ikke følelsene er på det sterkeste. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155439-snakk-om-%C3%A5-bli-knust/#findComment-998681 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SA-mamma Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Hei. Sjønner godt at det er ett vanskelig valg ang bytting av land. Vi hadde intil nylig våre papirer i India.VB anbefalte at de som ikke hadde barn fra før (fra India) om å bytte land.Vi hadde da hadt papirene der i 11mdr,og kunne regne med at det ville ta mye lengere tid.Vi vurderte saken nøye og fant ut at vi skulle bytte til Sør-Afrika. Dere bør spørre foreningen deres om de har noen land hvor de kan ønske prioritet for dere.Da blir dere ikke satt bakerst i køen hvis dere bytter. En annen ting er at når foreningen anbefaler det kan det være lurt å høre på dem. Ønsker dere lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155439-snakk-om-%C3%A5-bli-knust/#findComment-998721 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest en glad mamma i dag Skrevet 16. august 2004 Del Skrevet 16. august 2004 Selv ventet vi på barn fra vårt "yndlingsland" like lenge som dere (mer enn halvannet år). Prosessen gikk imidlertid kjempetregt. Akkurat som dere gikk vi og ventet og ventet. Vi ble etterhvert anbefalt å bytte til Kina. Vi kvidde oss veldig for dette. Selv var jeg helt steil lenge på at jeg VILLE ikke bytte! (den gang hadde jeg til og med vansker med å like utseendet på kineserne...det hadde nok mest med at jeg var helt "forelsket" i det andre landet! Men denne holdningen hos meg har endret seg totalt!). Til slutt valgte vi likevel å bytte til Kina slik vi ble rådet. Vi måtte gjennom en "sorgprosess" i forhold til det andre landet. Det var utrolig tøft. Det kjentes som å abortere et barn. Men med ett ble hele adopsjonsprosessen veldig sikker og forutsigbar! Vi var "gravide" med et NYTT barn, og denne gang VISSTE vi at vi ville få barn etter 7-8 måneder fra vi sendte papirene! I dag er vi foreldre til verdens nydeligste jente! Hadde vi blitt stående steilt på det andre landet, ville vi fortsatt gått og vært barnløse... Kina er et av de mest forutsigbare landene når det gjelder adopsjon, og hentetiden etter tildeling er relativt kort. Vi kommer nok aldri til å få det samme "forelskete" forholdet til Kina som vi hadde til det andre landet - men det spiller ingen rolle. Det er barnet vårt vi er forelsket i nå! Lykke til videre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155439-snakk-om-%C3%A5-bli-knust/#findComment-998878 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.