Gå til innhold

2. barn - melkelekk like lenge?


brit

Anbefalte innlegg

Hei,

Med førstemann var jeg konstant lekk i 7 mnd (og ammet han delvis til han var 10 mnd). Begynte med grøt da han var 5 mnd.

Kommer jeg til å lekke like mye neste gang?

Jeg skal ha barn igjen i mai. Førstemann blir da 19 mnd.

Takknemmlig for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære brit. Dette varierer. Du kan nok ikke gjøre noe annet enn å vente og se. hadde du overproduksjon kan du kanskje prøve å bevisst minke produksjonen til barnets nivå når melkemengden er etablert og barnet går opp i vekt. Antagelig etter 2-4 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære brit. Dette varierer. Du kan nok ikke gjøre noe annet enn å vente og se. hadde du overproduksjon kan du kanskje prøve å bevisst minke produksjonen til barnets nivå når melkemengden er etablert og barnet går opp i vekt. Antagelig etter 2-4 uker.

Hei!

Jeg rant helt over med førstemann i flere måneder. Konstant melkespreng og vondt i puppene, og passet jeg ikke på å bytte ammeinnlegg ofte nok, så rant det igjennom disse også. -desverre var det akkurat likt denne gangen, og det er antageligvis ingenting å gjøre med det. Det er vanskelig å minke melkemengden med en baby som spiser annenhver time døgnet rundt! Det begynte å gi seg etter en 4-5 måneder, og nå etter sju har jeg nesten ikke melk igjen... det kunne jo vært litt bedre fordelt utover månedene...jeg hadde tenkt å amme til han ble ti måneder. Det er dette jeg gruer meg til når jeg engang skal ha nr.3, om jeg er så heldig. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...