Gå til innhold

Purple Burn, farlig?


Gjest vil ned i vekt

Anbefalte innlegg

Gjest vil ned i vekt

Hei,

Er ei jente på 30 som veier 72 kg og er 173 høy. Min trivselsvekt er 67 kg, og dette har jeg nå satt meg som mål. Jeg trener to ganger i uken (spinning), Har hverken tid eller lyst til mer enn det.

Har nå hørt om forbrenningstablettene PurpleBurn. Har skjønt at de virker, men er fryktelig skeptisk, da de inneholder stoffer som gjør at du kan bli nokså "gira". Jeg er nokså ømfintlig overfor koffein (må altså ikke ha for mye).

Men jeg vil så gjerne raskt ned i vekt. Tør jeg prøve disse, eller bør jeg heller bare trene og spise sunt uten slike tabletter?

Har noen evt prøvd eller hørt om Cuur-tablettene. Også disse inneholder koffein, men i langt mindre grad tror jeg.

Noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Purple Burn, under forutsetning at det faktisk inneholder det boksen sier (i ren form) og ikke andre virkestoffer, bør være uproblematisk for de aller fleste, med fornuftig bruk. Dog kan noen av virkestoffene medføre noe forhøyet blodtrykk (koffein, synephrin, octompamin) hos enkelte, som selvfølgelig kan være uheldig.

Flere av virkestoffene kan bidra til et forhøyet energinivå, dog mest på det mentale planet (Koffein, Synephrine). Uten å gå veldig detaljert til verks vil jeg oppsummere "PB" på følgende måte:

- Kan bidra til forhøyet (mentalt) energinivå, slik at man kan gjennomføre treningssesjoner med høyere intensitet/volum før man "går tom".

- Kan bidra til å redusere noen av de negative virkningene av å gå på dietter med kaloriunderskudd (opprettholder dopaminnivå, adoptogener, samt påvirker alpha2-reseptorer i gunstig retning).

- Kan redusere sjansen for overtrening noe, ihvertfall på kort sikt (bidrar bl.a. til å opprettholde dopaminnivået).

- Kan hos noen bidra til redusert appetitt. Dette er for de fleste en uting mht. vekttap, da poenget er å spise ofte og riktig for å opprettholde forbrenningen. Unntaket er om man kommer langt ned i fettprosent, hvor høy appetitt er en selvforsvarsmekanisme som ikke kan endres kun med optimalt kosthold.

Studier rundt virkestoffene i "PB" er ikke konklusive i en retning og flesteparten av studiene er utført på dyr, eller de er utført "in vitro".

Konklusjonen av alt dette: "PB" kan bidra til å hjelpe deg over et platå dersom du gjør alt annet riktig mht. trening og diett. "PB" kan hos enkelte bidra med noen få % ekstra mht. fettforbrenning, samt bidra noe med å opprettholde muskelmasse under diett. Dvs. om du velger å prøve PB, sørg først for optimalt kosthold og trening og husk å spise i perioden(e) du tar det for å hindre unødvendig stress på kroppen. Å hoppe over et måltid eller å spise ett "feil måltid" om dagen vil antageligvis påvirke daglig fettreduksjon mer i negativ retning enn "PB" vil bidra positivt.

Håper dette ga svar på spørsmålet ditt, i motsetning til diverse skremselspropaganda. Om det var det svaret du håpet på vet jeg ikke, men det finnes ingen magisk pille for fettreduksjon, bortsett fra kunnskap, tålmodighet og disiplin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blueice

Hei. Jeg har gått på disse,men kun noen dager i slengen.Klarer ikke mer en man-fredag.Blir kvalm i førsta,men etter noen dager blir jeg helt psykisk nede.Blir rett og slett paranoid av de.Tar en på morran hvis jeg skal vaske huset e.l :) Har de vært i media? Når da? Var vel ikke noe positivt det vel? Trudde de solgte de kun i sverige jeg.....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vil ned i vekt

Hei. Jeg har gått på disse,men kun noen dager i slengen.Klarer ikke mer en man-fredag.Blir kvalm i førsta,men etter noen dager blir jeg helt psykisk nede.Blir rett og slett paranoid av de.Tar en på morran hvis jeg skal vaske huset e.l :) Har de vært i media? Når da? Var vel ikke noe positivt det vel? Trudde de solgte de kun i sverige jeg.....?

Jeg har bestemt meg for å ikke ta disse, etter nærmere undersøkesle har jeg nå funnet ut at enkelte har dødd av disse - og som du sier blitt psykisk dårlige.

Men gikk du ned i vekt da?

Uansett jeg syns du skal slutte med dem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slanker'n

Jeg har bestemt meg for å ikke ta disse, etter nærmere undersøkesle har jeg nå funnet ut at enkelte har dødd av disse - og som du sier blitt psykisk dårlige.

Men gikk du ned i vekt da?

Uansett jeg syns du skal slutte med dem :-)

Har du en link å vise oss? Har lurt litt på de Purple Buns'a jeg også, men ble litt usikker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen :)

Ja,jeg gikk ned 3 kilo i uka

på de.Orket jo kun en uke i strekk,så jeg gikk opp alt etter jeg sluttet med de.

Har hørt alt det grusomme med de jeg og,men alle jeg kjenner og ikke kjenner går på de.Det vil si veeeldig mange.

Har kuttet de helt ut nå,men hender jeg tar en tablett i mnd hvis jeg skal rense huset for litt støv. da kan jeg liksom rydde og vaske hele dagen.Nå har jeg ikke brukt de på to mnd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...