Gå til innhold

Har endelig fått roet meg litt!!!

Anbefalte innlegg

Nå har det gått litt over et døgn siden vi fikk den triste beskjeden. Har fått roet me ned noe. Men gårsdagen og natta var slett ikke god. Magen slo seg helt vrang, men det var vel en reaksjon på beskjeden vi fikk.

Føler på en måte at vi har "mista" et barn. Har gått i snart tre år å vært så innstilt på Brasil. lest om landet, satt meg inn i litt kultur å hver gang jeg hører ordet Brasil så varmer det. Har holt med Brasil både under fotball-VM å nå OL.

Så det er ikke lett å innstille seg på noe annet. Mannen min er ute å reiser nå å kommer hjem til helga, så da må vi jo finne ut hva vi må/bør gjøre. Men han sitter nok å tenker endel han også. Vi må nok ta oss en tur til IA å prate med de til uka å høre hva de mener vi virkelig bør gjøre.

Det er sikkert ikke noe problem å bytte land, men nå må vi bytte til en helt annen verdensdel, nytt land, osv osv.

Vi får se, men er slett ikke noe klok!!!!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155625-har-endelig-f%C3%A5tt-roet-meg-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest been there done that....

Kjære deg. Har vært i den situasjonen dere er i nå, og føler med deg, Det er tungt å måtte innstille seg på nytt land. Vi hadde bestemt oss for land lenge før vi startet adopsjonen, og landet i våre hjerter føltes som det eneste riktige landet. Vi så for oss små barn med de og de trekkene. Hadde absolutt ikke noen lyst til noe annet. Imidlertid ble det stopp i landet "vårt", og vi fikk beskjed om at vi måtte finne et nytt giverland. denne gang valgte vi land mere etter "hodet" i stedet for hjertet- gikk for det landet med den mest forutsigbare prosessen. Dette landet var den gang (kanskje som nå) Kina. Jeg hadde klump i halsen hver gang jeg så barn fra det opprinnelige landet vårt, men ble etterhvert mer og mer opptatt av å se på Kinabarn. Fant jo selvsagt ut at også kinesiske barn er nydelige (slik barn fra alle verdens hjørner er det :-) ) Når vi sto der med tildelingen av vårt første barn var det absolutt barnet vi skulle ha- vi var ikke lenger lei oss for at det ble et annet land enn opprinnelig. Har stor tro på at dette også vil skje med dere.

Ønsker dere i allefall lykke til med tenkingen.

Jeg kan tenke meg hva dere følte og det er ikke en lett situasjon. Vi hadde også et annet land som vi ventet på i 16 måneder. Fikk så beskjed om at det ble stopp på dette landet. Det var nesten det værste som kunne skje oss og vi var ganske langt nede på den tid. Vi var så innstilt på dette landet at vi klarte ikke da å forholde oss til et annet land.

Etter å ha vært i tenkeboksen noen måneder valgt vi å skifte adopsjonsforening og land. Følte etterhvert at for oss ble dette det riktige men det var ikke lett.

Det blir som "been" sier at en ser på unger fra den delen av verden som det første alternativet var. Har no et barn og venter på et annet fra samme land og det er verdens deiligste unge.

Vi måtte begynne helt fra begynnelsen av i Adopsjonsforum og ble veldig godt mottat.

Dere får ha lykke til med valget det dere ender på blir i hvert fall et godt valg.

Brasilmamma..

Jeg kan tenke meg hva dere følte og det er ikke en lett situasjon. Vi hadde også et annet land som vi ventet på i 16 måneder. Fikk så beskjed om at det ble stopp på dette landet. Det var nesten det værste som kunne skje oss og vi var ganske langt nede på den tid. Vi var så innstilt på dette landet at vi klarte ikke da å forholde oss til et annet land.

Etter å ha vært i tenkeboksen noen måneder valgt vi å skifte adopsjonsforening og land. Følte etterhvert at for oss ble dette det riktige men det var ikke lett.

Det blir som "been" sier at en ser på unger fra den delen av verden som det første alternativet var. Har no et barn og venter på et annet fra samme land og det er verdens deiligste unge.

Vi måtte begynne helt fra begynnelsen av i Adopsjonsforum og ble veldig godt mottat.

Dere får ha lykke til med valget det dere ender på blir i hvert fall et godt valg.

Hei Kael.

Bare lurer på en ting, hvordan var det å bytte forening. "Mistet" dere de pengene dere allerede hadde betalt inn eller hvordan var det?

Annonse

Hei Kael.

Bare lurer på en ting, hvordan var det å bytte forening. "Mistet" dere de pengene dere allerede hadde betalt inn eller hvordan var det?

Hei Brasilmamma 1

Vi skulle i utgangspunktet miste pengene, men siden det var de som brøt en kontrakt og ikke oss kom alle pengene som vi hadde betalt inn på konto.

Jeg skrev et sint brev og da ordnet alt seg, men vi skulle ha mistet pengene.

Når vi gikk over til Adopsjonsforum hadde det selvfølgelig også steget en del siden vi begynte.

Men vi er i hvert fall kjempefornøyd med Adopsjonsforum.

Hilsen Kael

Det står jo på InorAdopt sine sider at ventetid for tildeling fra Brasil er 1-3 år. Da kan en jo i verste fall vente i 36 mnd på tildeling. Visste dere ikke dette da dere starta prosessen?

Da vi starta prosessen fikk vi beskjed om at det tok ca

1-1/2 år å vente, men at det var vanskelig å si noe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...