Gå til innhold

Hvilke opplysninger får man ?

Anbefalte innlegg

Perle & Bruse
Skrevet

God morgen!

Svirrer mange spørsmål rundt i hodet :-) Og et av dem er;

Hva får man vite om barnet når telefonen kommer? Altså før man sier ja?

Selvsagt kjønn og alder - men hva mer? Noen som kan hjelpe?

vh

fei1365380229
Skrevet

Det spørs jo litt fra hvilket land dere skal adoptere fra.

Vi fikk tildeling fra Kina og fikk vite kjønn, alder, navn, provins, hvor hun hadde vært/var (barnehjem, fosterhjem), litt om helsetilstand, beregnet reisedato. Tror nesten det var alt jeg, men så kom det tildelingspapirer med masse opplysninger rett etterpå. Jeg syns de var virkelig utfyllende.

Perle & Bruse
Skrevet

Det spørs jo litt fra hvilket land dere skal adoptere fra.

Vi fikk tildeling fra Kina og fikk vite kjønn, alder, navn, provins, hvor hun hadde vært/var (barnehjem, fosterhjem), litt om helsetilstand, beregnet reisedato. Tror nesten det var alt jeg, men så kom det tildelingspapirer med masse opplysninger rett etterpå. Jeg syns de var virkelig utfyllende.

Takk for svar.

Vi skal adoptere søsken fra Brasil.

Hva med mors/familie bakgrunn? Får man noe slik info før man har sagt ja? Vet de ikke opplyser detaljert, men får man i det hele tatt vite noe?

vh

fei1365380229
Skrevet

Takk for svar.

Hva med mors/familie bakgrunn? Får man noe slik info før man har sagt ja? Vet de ikke opplyser detaljert, men får man i det hele tatt vite noe?

vh

Det må du nok spørre noen andre om, fra Kina får man ikke sånne opplysninger. Dvs. vi fikk greie på når og hvor hun var funnet.

Så spennende med søsken da. Leste om noen her inne som hadde fått tre søsken på en gang og det var fra Brasil tror jeg. Er det lenge til dere kan forvente tildeling?

Skrevet

Takk for svar.

vh

Hei

Dagen etter vi fikk tildelingen fikk vi papirene på barnet.Dere trenger ikke svare ja før dere har gått nøye igjennom disse.

Dere får vite alt de vet om moren/familien om de har noe informasjon om henne,det er ikke altig de vet så mye.

I vårt tilfelle fikk vi vite alt fra navn alder osv...

Syns informasjonen vi fikk var veldig bra :-)

Lykke til videre

Perle & Bruse
Skrevet

Det må du nok spørre noen andre om, fra Kina får man ikke sånne opplysninger. Dvs. vi fikk greie på når og hvor hun var funnet.

Så spennende med søsken da. Leste om noen her inne som hadde fått tre søsken på en gang og det var fra Brasil tror jeg. Er det lenge til dere kan forvente tildeling?

Regnet nok med at dere ikke hadde fått så detaljerte opplysninger om bakgrunnen siden dere har adoptert fra Kina.

Ser at det kommer noen søskentildelinger fra Brasil på tre stk - kjempe spennende!

Vi kan forvente tildeling i løpet av høsten/vinteren. Papirene våre har ikke vært så lenge i Brasil, men det går veldig raskt når det er søskenadopsjon. (Ref Brasilia og Brasilmamma som begge har ventet lenge.)

vh

Perle & Bruse
Skrevet

Hei

Dagen etter vi fikk tildelingen fikk vi papirene på barnet.Dere trenger ikke svare ja før dere har gått nøye igjennom disse.

Dere får vite alt de vet om moren/familien om de har noe informasjon om henne,det er ikke altig de vet så mye.

I vårt tilfelle fikk vi vite alt fra navn alder osv...

Syns informasjonen vi fikk var veldig bra :-)

Lykke til videre

Hei

takk for svar.

Hvor har dere adoptert fra?

Her har jeg tydeligvis misforstått.

Trodde nemlig ikke man fikk all info - uten at man sa ja først?

Altså selvfølgelig de "nøytrale" data som alder, kjønn, hvor de kommer fra, og barnehjem/fosterfam bakgrunn,

Skrevet

Hei

takk for svar.

Hvor har dere adoptert fra?

Her har jeg tydeligvis misforstått.

Trodde nemlig ikke man fikk all info - uten at man sa ja først?

Altså selvfølgelig de "nøytrale" data som alder, kjønn, hvor de kommer fra, og barnehjem/fosterfam bakgrunn,

Hei vi har adoptert fra Filippinene. Kom hjem for 1 mnd siden.

Vi fikk helseraport på barnet som vi hadde med til vår lege.Der stod det informasjon om moren også,det de viste om henne.Men bilde fikk vi ikke før vi hadde takket ja til Sønnen vår.

Men jeg kan jo bare utale meg om vår sak,så vi var veldig førnøyd med den informasjonen vi fikk og hvordan det ble gjort :)

Der stod som du sier navnet, alder,om han hadde vert syk,medisiner han hadde fått for det.. alle vaksinene han hadde fått,vekt-høyde fra mnd til mnd osv..

Håper du fikk litt svar på spørsmålene :-)

Men som sagt kan kun svare for vår sak,vet ikke hvordan det har vert for andre!

Klem alexsanda

Perle & Bruse
Skrevet

Hei vi har adoptert fra Filippinene. Kom hjem for 1 mnd siden.

Vi fikk helseraport på barnet som vi hadde med til vår lege.Der stod det informasjon om moren også,det de viste om henne.Men bilde fikk vi ikke før vi hadde takket ja til Sønnen vår.

Men jeg kan jo bare utale meg om vår sak,så vi var veldig førnøyd med den informasjonen vi fikk og hvordan det ble gjort :)

Der stod som du sier navnet, alder,om han hadde vert syk,medisiner han hadde fått for det.. alle vaksinene han hadde fått,vekt-høyde fra mnd til mnd osv..

Håper du fikk litt svar på spørsmålene :-)

Men som sagt kan kun svare for vår sak,vet ikke hvordan det har vert for andre!

Klem alexsanda

Takk - vil det si at man får litt tid på seg før man takker ja? Altså; tid til å vurdere medisinsbakgrunn ol - takke ja gjør man vel stortsett alltid med mindre det er noe spesielt.

vh

Skrevet

Takk - vil det si at man får litt tid på seg før man takker ja? Altså; tid til å vurdere medisinsbakgrunn ol - takke ja gjør man vel stortsett alltid med mindre det er noe spesielt.

vh

Hei igjen:)

Jeg var så heldig og ha legetime dagen etter tildelingen,så vi svarte ja ganske så omgående :-)

Jeg tror nok de fleste er så glad den dagen tlf kommer at en sier ja ja ja*ler* i hvertfall gjorde mannen min det,han var den heldige som tok tlf når de ringte..

Så vet ikke hvor lang tid en har på og svare..men tror nok du vil svare fort..etter fortere for en reise :)

Klem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...