Gjest En dårlig mor Skrevet 18. august 2004 Del Skrevet 18. august 2004 Og så jeg som hadde store planer om å servere sunn og riktig mat hver dag, leve et harmonisk liv og oppdra mine barn etter de sunne og gode idealene jeg syns er viktige her i livet. Og nå har jeg servert stekt pølse og potetmos for tredje dag på rad - fordi vi var slitne og sultne og jeg orket ikke lage noe som tok tid -, og så barnet som ikke er så skrekkelig glad i det engang, men spiste det tålmodig likevel. Og i dag var pølsene til og med brent... Uffa meg, er det bare meg som mislykkes i den morsrollen jeg hadde forespeilet meg? :- 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155765-ikke-hver-dag-er-den-beste/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mye bedre nå Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Kjenner meg igjen der; særlig de første årene etter at vi fikk nr. to! Det ble brått slutt på hjemmebakt brød og prinsippet om MINST to slags ferske grønnsaker til middagen hver dag ble ofte brutt. MEN: så tok vi oss sammen, og la inn 15-30 minutter forberedelse, enten kvelden før eller eller før middag. Det er utrolig så mye en får gjort på den tiden, og så mye bedre måltider en får til! Vi forskjøv middagstiden fra ca 1630 til 1730, noe barna satte stor pris på. De har jo som regel spist litt i 14-1500 tiden på skole/SFO. Vi voksne er ofte veldig sultne etter jobben, men tar litt frukt da vi kommer hjem, og så kan vi slappe av med aviser o.l. en stund før vi ordner middagen. Hvis det er tatt ut av frysen, løken er stekt osv kvelden før, skal det lite til før vi har noe godt på bordet. Kan bare av hele mitt hjerte anbefale andre å legge bsare LITT meer tid i forberedelser, så blir kostholdet og middagsinteressen hos barna fantastisk mye bedre! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/155765-ikke-hver-dag-er-den-beste/#findComment-1001703 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.