Gå til innhold

Luftveisproblemer

Anbefalte innlegg

Det er en stund siden jeg har skrevet på sidene her, men jeg leser til stadighet og gleder meg over alle glameldinger og små historier.

Jeg har erfart noe som jeg ønsker å dele med dere alle. Dette er ikke nødvendigvis et problem relatert til adoptivbarn, men siden jeg selv har to herlige colombiaprinser ønsker jeg å skrive tipset her.

Siden vi kom hjem med yngstemann i desember har han vært plaget med hoste, masse slim, ørebetennelser og feber nesten kontinuerlig. Hver gang jeg tok opp dette med legen, ble de samme spørsmålene stilt: Sover han? Spiser han? Gir han god respons? osv...og siden jeg kunne svare ja på alt dette ble det ikke tatt affære fra legens side. Ble litt lei....og tenkte i mitt stille på allergier og astma likevel.

Før jeg ville presse legen til ytterligere undersøkelser og eller medisiner tenkte jeg at det skader ikke å prøve noe alternativt. Tok kontakt med en homopat/fotsoneterpeut og akupunktør. Han konstanterte raskt at det kunne være snev av astma og tok dermed lillebror i fotsonebehandling. Dette har vi holdt på med siden begynnelsen av mai, og lillebror er kvitt surklingen, hostingen og alt slimet. Han sover bedre og virker gladere (naturlig nok) og han har aksellerert sin motorisk utvikling i løpet av sommeren. Regner med at han går rundt 13 mndrs alder hvis utviklingen fortsetter.

Det er deilig å vite at han er blitt frisk uten å dytte i han medisiner.

Ville bare dele dette med dere......

Ellers kan jeg fortelle at jeg koser meg med mine små, og skal gå hjemme ennå et år. Deilig......

klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155767-luftveisproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei latinomamma!

Godt å høre at det går så bra med Lillemann. Skal bringe tipset om fotsoneterapi videre til ei jeg vet har en sønn som sliter med asma.

Vil bare benytte anledningen til å enda en gang si takk for sist - det var SÅ koselig!! Må definitivt gjentas :-)

Og det er bilder på vei til dere i posten, bør komme i løpet av uka.

Vi snakkes!!

Beste hilsen fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155767-luftveisproblemer/#findComment-1000804
Del på andre sider

Gjest nesten kvitt problemet nå :-)

så flott at dette virker for ditt barn.

Har også to barn fra Colombia, og opplevde det samme som deg med førstemann. Snue, hosting slim, snorking osv. Barnet ble lagt inn med RS-virus (hadde da vært hjemme nesten ett år), og fikk konstantert astma i etterkant. Barnet begynte med forebyggende medisiner + medisiner til bruk ved utbrudd.

Ettersom astmaen ikke var relatert til allergi, men "bare" utbrudd ved forkjølelser etc så fikk vi beskjed av legen (spes. ved sykehuset) om å redusere bruken av forebyggende medisin når det begynte å bli varmt i været om våren for dette viste seg ofte å være en relativt rolig periode for asmatikere (som ikke lider av pollenallergi etc).

Kanskje dette er tilfelle for din prins også, at han kanskje hadde blitt bra på denne tiden av året uansett? Du skjønner kanskje at jeg er litt skeptisk når det gjelder bruk av bare naturmedisinen, synes det er best å få en uttalelse av er spesialist på området.

Håper gullgutten din er kvitt problemet for det er utrolig slitsom både for barnet om de voksne med lange sykdomsperioder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155767-luftveisproblemer/#findComment-1000946
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...