Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Guttungen til gubben blir nå 13. Han bruker ikke regntøy. Vil ikke helt si hvorfor, men jeg tror kanskje at det ikke er kult lenger. Derfor lurte jeg på om vi kanskje skulle kjøpe en jakke som var regntett til bursdagen hans.

Noen som har noen gode forslag til fine jakker?

Han bruker klær ganske røft, så det vil ikke bli aktuelt å legge veldig mye penger i den. (500-700 håper jeg holder)

Og til dere som synes dette er en fryktelig kjedelig presang: Han kommer også til å få noe annet som er mer spennende:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155814-regnjakke-allv%C3%A6rsjakke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen forslag til merker, men anbefaler deg å lete i en sportsbutikk, ikke klesbutikker. Og få med byttelapp :-)

Hvis han må ha voksenstørrelse, er det ganske dyrt. Klarer han seg med en barneserie, kan det holde med 700-800 kr. Men det er stadig tilbud på klær i sportskjedene.

Og ja, problemet er velkjent...

Gjest Pl@ymaker

Både blant jenter og gutter i ungdomsskolen er det tydeligvis 'flaut' eller ukult å gå med regntøy. For ikke å snakke om gummistøvler. De blir heller kliss blaute enn å vise seg i slikt virker det som. Hender at jeg tilbyr meg å kjøre poden til skolen slike regnværsdager, så han slipper å sitte søkk våt i klasserommet. For regntøy kommer ikke på tale for han heller. Og da rusler de der i regnet da, våte som kråker. Skjønner ikke at de orker sitte våte i timene jeg. Men det er vel lettere å holde ut det enn å skille seg ut.

Både blant jenter og gutter i ungdomsskolen er det tydeligvis 'flaut' eller ukult å gå med regntøy. For ikke å snakke om gummistøvler. De blir heller kliss blaute enn å vise seg i slikt virker det som. Hender at jeg tilbyr meg å kjøre poden til skolen slike regnværsdager, så han slipper å sitte søkk våt i klasserommet. For regntøy kommer ikke på tale for han heller. Og da rusler de der i regnet da, våte som kråker. Skjønner ikke at de orker sitte våte i timene jeg. Men det er vel lettere å holde ut det enn å skille seg ut.

Ja, man kan jo begynne å lure på den. Uansett har jeg nå kjøpt en jakke som også skal være regntett. Han ble kjempefornøyd, og synes jakka var flott. Han spurte også om jakka var regntett, og ble sååå fornøyd da den var det (for den lignet jo ikke på en regnjakke)

Da gjenstår det å se om den blir brukt.

Samme gjelder min 13 åring.Jeg kjøpte en slags allværesjakke på JC som han har brukt kjempemye.Det er en slik som dras over hodet og har hette.Jeg synes den er tøff og den syns heldigvis han også.

Ja, noe må vi jo gjøre for å holde dem litt tørrere.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...