Gå til innhold

Private barnehjem Colombia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff, ja :-( Ikke mye positivt å lese der....

Heldigvis er det ikke så mange som venter på tildeling i Norge, så konsekvensene er ikke så drastiske for nordmenn mht å måtte bytte land, men det har ikke akkurat regnet inn med tildelinger i år, her heller - fem tildelinger, innkludert to biologiske søsken. I fjor kom det 33 tildelinger. Og det var laveste antall på mange år....

Men hva kan man si? Årsaken er jo at Colombia etterstreber å overholde Haag-konvensjonen, som betyr å legge forholdene til rette for at flest mulig skal få beholde barna sine, og at flest mulig av adopsjonene skal skje innenlands. Gode nyheter, for alle andre enn oss som skal adoptere... Men jeg må si at jeg synes det tross alt er godt å vite at ting går riktig for seg. Selv om det for oss betyr at vi ikke får vårt neste barn fra samme barnehjem som Bella er fra. Og jeg er hellig overbevist at det er meninge at vårt neste barn skal komme fra ICBF :-))

Beste hilsen fra

Oisann! Dette så jo veldig "drastisk" ut....

(Men, som SNØ sier; bra at systemet i Colombia tar tak i egne utfordringer....)

Hvordan er det med ICBF mon tro? Jeg så det sto "ingen begrensinger" ift ant for de i Danmark som ønsker å bytte over til det mer offentlige systemet, men jeg syntes jeg leste et annet sted at noen av de tiltakene som innføres på private barnehjem i Colombia også skal implementeres hos ICBF?

Og så så jeg noe annet jeg stussa på på den danske nettsiden; "ingen begrensing for søkere under 33 år"... Betyr det at "eldre" søkere ikke er så ønska (les: ikke blir prioritert?)

mvh,

Oisann! Dette så jo veldig "drastisk" ut....

(Men, som SNØ sier; bra at systemet i Colombia tar tak i egne utfordringer....)

Hvordan er det med ICBF mon tro? Jeg så det sto "ingen begrensinger" ift ant for de i Danmark som ønsker å bytte over til det mer offentlige systemet, men jeg syntes jeg leste et annet sted at noen av de tiltakene som innføres på private barnehjem i Colombia også skal implementeres hos ICBF?

Og så så jeg noe annet jeg stussa på på den danske nettsiden; "ingen begrensing for søkere under 33 år"... Betyr det at "eldre" søkere ikke er så ønska (les: ikke blir prioritert?)

mvh,

Hei,

de samme retningslinjene som gjelder for de private barnehjemmene vil nok også gjelde for ICBF.

Forskjellen er nok i første rekke at private barnehjem stort sett adopterer bort barn som blir forlatt av sine mødre ved fødselen. Her kan det gjøres en jobb for å få mødrene til å velge å beholde barna ved hjelp av bl.a økonomisk støtte.

ICBF adopterer vel ofte bort barn der foreldrene av ulike årsaker har mistet omsorgen, eller der barna er blitt forlatt uten at de vet hvem de er.

Tror jeg.

Dessuten er det jo slik at det er lettest å adoptere bort babyer, slik at det nok er flere av barna fra de private barnehjemmene som adopteres bort i Colombia nå enn før.

Dette med ikke restriksjoner på søkere under 33 år tror jeg henspiller på alder. Søkere under 33 år kan ha godkjenning 0-2 år, mens søkere over det "kan risikere" å få et barn over 2 år. Det har ingenting med at ikke ICBF ønsker eldre søkere :-))

Beste hilsen fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...