Gå til innhold

internett og mobilbruk i Kina.

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaring med hvordan det er med tilgang til internett i Kina? tenker også på mobiltelefon? hadde vært kjekt å høre hvilke erfaringer dere har med dette dere som allerede har vært på Kinareise. benytter også anledningen til å si at dette forumet er en flott plass, det gjør ventetida rikere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/155958-internett-og-mobilbruk-i-kina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest god reise!

Vi brukte mobiltelefonen hele tiden for å sende tekstmeldinger til hverandre (både innad i gruppen og hjem til Norge). Hvis du har kontantkort, må det være minst kr.500 på kortet ditt for at det skal virke i utlandet.

Internett var det tilgang til på alle hoteller, men noen steder var det svinaktig dyrt. Hvis du har bærbar pc og kan koble deg til på hotellrommet, tror jeg det er billigere enn å bruke internett-rommet deres.

Det finnes også internett-cafeer, men det kan være langt dit fra hotellet. Da vi mellomlandet et døgn i Hong Kong, fant vi en kjempefin og rimelig internettcafè i byen.

Gjest Kina-venter (som har ventet ferdig)

Ikke bare lett....

Jeg har kontantkort på min mobil og ifølge internett-sidene til Netcom kan slike telefoner nå brukes i utlandet. To teleselskaper stod oppført for Kina. Så jeg dro glad og lykkelig avsted, bare for å oppdage at det ikke stemte. Det er visstnok sant for europa, men ikke lenger bort. Ringte netcom og klagde over villedende opplysninger og de kunne bare si seg enig og beklage! Heldigvis hadde vi en annen mobil også med fast abonnement.

Internett brukte vi fra hotelles PC. Fant ut at det var mye enklere enn å skulle kople vår PC opp mot nettet (hadde et par halvhjertede forsøk).

God tur!

Gjest Kina-venter

Vi brukte mobiltelefonen hele tiden for å sende tekstmeldinger til hverandre (både innad i gruppen og hjem til Norge). Hvis du har kontantkort, må det være minst kr.500 på kortet ditt for at det skal virke i utlandet.

Internett var det tilgang til på alle hoteller, men noen steder var det svinaktig dyrt. Hvis du har bærbar pc og kan koble deg til på hotellrommet, tror jeg det er billigere enn å bruke internett-rommet deres.

Det finnes også internett-cafeer, men det kan være langt dit fra hotellet. Da vi mellomlandet et døgn i Hong Kong, fant vi en kjempefin og rimelig internettcafè i byen.

Det med kontantkort stemmer ikke for NetCom, uansett beløp du har inne.

Annonse

Det med kontantkort stemmer ikke for NetCom, uansett beløp du har inne.

De har gjort det om på telenor også, slik at man kan bruke mobilen uansett sum på kortet. Men det er litt dyrere enn i norge. Og så tror jeg det er slik at dersom noen ringer deg er det du som må betale utenlandstillegget.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...