Gå til innhold

Korea i andre land

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest bulgogi

Dette handler slik jeg forstår det om kvoter. Hvert land får en kvote. Dersom det er flere søkere fra et land enn det kvoten tilsier at det landet kan få vil ventetiden bli lang. Dersom det er få søkere fra et annet land kan dette landet få problemer med å få "fylt opp" kvoten, og søkerne vil da naturlig nok få tildeling mye tidligere. I Norge har også ventetidene på Korea variert veldig ut fra både kvoter og ut fra hvor mange søkere det har vært til enhver tid. Ved vår første adopsjon fikk vi tildeling 3 mnd. etter godkjenning, ved vår andre var ventetiden steget til 8 mnd, og nå er den steget til 14-16 mnd!!!!!!! Færre barn adopteres fra Korea til utlandet noe som gjør at Norges kvote nå er ca. 85 barn, mot at det f.eks. i 1999 kom 120 barn (tror jeg).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156160-korea-i-andre-land/#findComment-1003927
Del på andre sider

Kin1365380231

De jobber med ulike organisasjoner i utlandet og på andre måter.

Jeg ser kostnadene i Sverige er langt høyere enn i Norge. Der betaler man over 150.000 kroner for en adopsjon fra Korea. I tillegg kommer reise og oversettelser. Til sammen tror jeg de kommer opp i nesten 200.000 kroner for en adopsjon...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156160-korea-i-andre-land/#findComment-1004479
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...