Gå til innhold

hvor lenge uten pupp om natten?


annemax

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 8,5 mnd. Han har alltid våknet flere ganger for natten frem til nylig var det hver 3-4 time. I det siste har det blitt 2 ganger på natten, og da sover han 6 timer sammenhengende får han vil ha mat, deretter 3 timer til før neste gang. Han sover 11-12 timer om natten. Jeg ammer 4-6 ganger om dagen også.

Jeg vet jeg bør venne han av med nattmåltidene - men jeg lurer på hvor mange timer jeg egentlig kan forvente at han sover uten mat ? Bør jeg prøve å først kutte det ene måltidet og gjerne fortsette med 1 måltid på natten en stund? Det er vanskleig å nekte ham pupp når jeg selv er trøtt og jeg hører han spiser så godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære annemax. Når du vil prøve å avvenne sønnen din fra nattamming bør være en privatsak mellom deg og barnet ditt. Sålenge du synes det er greit skal du bare fortsette med nattmåltidet. Det er store individuelle forskjeller på når barn sover gjennom hele natten. Noen få gjør det fra de er noen uker gamle og andre til de er godt over året. Noen foreldre har god erfaring med å la barnet sove på eget rom og la far gå inn til barnet for å roe ned når det våkner, uten å tilby annen drikke. Andre foreldre synes det er greit med amming om natten en lang periode. Blir du etterhvert veldig sliten av nattamming foreslår jeg at du tar kontakt med helsesøster for å legge opp en akseptabel plan for deg og barnet ditt. Det er mange mødre som fortsatt nattammer som har barn på samme alder som din sønn. I mange tilfeller vil nattammingen slutte av seg selv etter en tid. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...