Gå til innhold

Adopsjonsforberedende kurs - når i prosessen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

trk1365380645

For oss var det litt virkeliggjøring av noe som på en måte var ganske uvirkelig fjernt, og vi ble ganske påvirket og begynte å vente mye mer intensivt etter kurset enn vi hadde gjort før, derfor var det bra at vi ikke gikk på det for tidlig i prosessen, da hadde vi nok blitt mer utålmodige. Vi fikk tildeling i underkant av 1 mnd etter kurset.

Chance1365380587

Hei på deg!

Vi skal begynne på kurs nå til neste uke. Papirene våre ble sendt til Kina i starten av august, og vi venter tildeling i februar kanskje.

Men det var ikke opp til oss når vi skulle gå på kurs. Vi svarte på et skjema for mange mnd siden, og de (AF) satte opp deltakere på kurs etter hvor de var i prosessen. Jeg forhørte meg om plass på et annet kurs, men det var fullt.

Vet ikke om det var til noen hjelp men...

Lykke til!

Vi startet veldig tidlig i prosessen. Flere av oss "slet" lenge med BV. Mens andre hadde fått søknaden sendt til sitt land.

Kurset vi gikk på gikk over et halvt år, mener jeg å huske. Med ca. 6-7 samlinger.

Synes dette var en fin måte å få tiden til å gå frem mot målet. Og vi har holdt kontakt siden :o))

Nå er det flere lokale foreninger som holder helgekurs. Høres litt lite ut etter min mening, men andre vil sikkert si noe annet.

Hei

Siden det ikke arrangeres så mange kurs pr. år, foreslår jeg at dere melder dere på nå.

I AF Oslo/Akershus har vi stått på venteliste siden august i fjor (da vi hadde hjemmebesøk av BV) og har først fått plass på et kurs nå i oktober. Da håper vi å være på hentereise........

thuva1365380402

Vi ble godkjent i BUFA i juni (2002) og gikk på adopsjonsforberedende kurs i oktober samme år. Vi hadde helgekurs, og syntes det var kjempebra. Alle som gikk på dette kurset var godkjente i BUFA unntatt et av parene. Noen hadde kort tid igjen før tildeling mens andre hadde ennå en stund igjen før de kunne forvente tildeling.

Vi har fremdeles kontakt med noen av de vi gikk på kurs sammen med.

Annonse

Vi meldte oss på mens vi hadde samtaler med barnevernet, men kom først med på kurs etter at papirene våre var sendt til Kina. Det var rundt ett års ventetid på kurs den gangen. På kurset vårt var alle godkjent, men i litt ulike stadier i ventingen på tildeling. Vi har også fortsatt kontakt med en del fra kurset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...