Gå til innhold

Informasjon

Anbefalte innlegg

Et spm.: Har dere informert klasseelevenes foreldre på foreldremøte om hva som er problem for deres ADHD barn? Har dere holdt en åpen dialog? Vi har vært i tvil om vi (nå 3.klasse) skal gi denne informasjonen eller ikke. Grunnen for tvil er at ved åpenhet i nabolaget, ble vi ikke møtt med forståelse for vårt barns adferd. Barnet har en diagnose som kan minne om ADHD - h*n er ikke vårt biologiske barn.

Takknemlig for innspill!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156249-informasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dattera vår var absolutt imot at vi skulle informere de andre i klassen. Vi har derfor valgt å informere bare noen få foreldre (de til vennene til dattera vår). Der har vi møtt mye forståelse. Vi fårnoen ganger negative tilbakemeldinger av andre foreldre/barn i klassen på vår datters adferd og da er det vanskelig å ikke kunne si noe. På ettertid tror jeg jeg ville brukt full åpenhet. Nå er hun i puperteten og da er det liksom for sent. Da må man bare akseptere barnets beslutning at de andre ikke blir informert. Jeg har også et barn med autisme. Der informerte jeg alle i første klassemøte og forklarte hva slags adferd de kunne forvente seg av barnet mitt. Det var tøft for meg å gjøre dette, men resultatet var veldig bra. Gutten min blir akseptert på en hel annen måte.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156249-informasjon/#findComment-1005084
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...