Gå til innhold

Barnehjemslivet i Colombia

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle oss litt om det?

Vi lurer svært på hvordan tilstandene er på ICBF's barnehjem i Colombia.

Leste på AF sine sider at forholdene var relativt bra, men vi vil så gjerne vite noe mer!

Har de noen form for "barnehage" - med et pedagogisk innhold? Hvordan er voksentettheten? Blir barna forlatt mye for seg selv? På hvilken måte blir "rammene" for barnas aktiviteter satt? Hvordan korrigerer de barnas adferd? Og, hva med fysisk avstraffelse? Hvor store bo-enheter er det der? Barna som kommer til barnehjemmene kommer sikkert fra svært varierende forhold. Er det noen som hjelper barna til å bearbeide traumene sine i barnehjemmene?

Som dere skjønner - vi har ingen kjennskap til disse barnehjemmene - og spørsmålene er dermed deretter. Jeg tror - og håper selvfølgelig at det ikke er "så ille" som noen av spørsmålene våre antyder, men spørsmålene er der og vi synes det hadde vært så godt å fått en del svar.

På meg så virker det som om ICBF jobber svært profesjonelt,jfr arbeid ift Haag-konvensjonen (uten at jeg vet hva den handler om) og de private barnehjemmene osv - men som sagt, vi må bare spørre....

Forhåpentligvis trenger vi ikke bekymre oss ....

c",)

(oups! da ble det jommen litt innpå her i dag også... hm.... begynner å bli på grensen til flaut....:-)

mvh,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156297-barnehjemslivet-i-colombia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alice in Wonderland

Tror du kan slappe av i forhold til ICBF. Ikke alle steder i Colombia har barnehjem, mange barn er i fosterhjem og det stilles strenge krav til fosterfamiliene.

Vi var i Colombia i sommer og er veldig takknemlig og imponert over ICBF.

Og sønnen vår er bare helt herlig!!!

Lykke til og slapp av, ikke stuss på Colombia!!

Hei, hei :-)

Vi fikk gutten vår gjennom ICBF, men han har som mange av barna alikevel bodd på privat barnehjem. Kan ikke annet enn å skryte over alt, både når det gjelder lokaler, opplæring, personalet ++

Du må gjerne sende meg en mail, så kan jeg fortelle litt mer personlig :-)

[email protected]

Klem fra Melissa

Tror du kan slappe av i forhold til ICBF. Ikke alle steder i Colombia har barnehjem, mange barn er i fosterhjem og det stilles strenge krav til fosterfamiliene.

Vi var i Colombia i sommer og er veldig takknemlig og imponert over ICBF.

Og sønnen vår er bare helt herlig!!!

Lykke til og slapp av, ikke stuss på Colombia!!

... vil bare lære! og vite mest mulig!

Vi tror barna har det bra når de kommer til ICBF. Ønsker rett og slett å gjøre oss kjent med forholdene.

:-)

Gjest campestre

... vil bare lære! og vite mest mulig!

Vi tror barna har det bra når de kommer til ICBF. Ønsker rett og slett å gjøre oss kjent med forholdene.

:-)

Når du skriver: "kommer til ICBF" høres det ut som om du tror at "alt ICBF" er barnehjem-offentlige... men det er ikke tilfelle. Det er stort sett et "vanlig barnevern" som her hjemme , som har overtatt omsorgen for barn-som bor privat hjemme hos diverse fosterfamilier , som er nøye utvalgte av ICBF. De opererer med veldig strenge regler på det området. Mens barna bor i fosterhjem , blir de enten i en overgang tilbakeført til sine foreldre/mor/familie , og om ikke det er mulig , klargjøres alle dokumenter i den forbindelse , og barnet "klargjøres for adopsjon-enten i hjemlandet eller utlandet.

Men som Melissa skriver er det også noen som er under ICBF`s omsorgsprogram som bor i private barnehjem , men det gjelder kun et fåtall.

Når du skriver: "kommer til ICBF" høres det ut som om du tror at "alt ICBF" er barnehjem-offentlige... men det er ikke tilfelle. Det er stort sett et "vanlig barnevern" som her hjemme , som har overtatt omsorgen for barn-som bor privat hjemme hos diverse fosterfamilier , som er nøye utvalgte av ICBF. De opererer med veldig strenge regler på det området. Mens barna bor i fosterhjem , blir de enten i en overgang tilbakeført til sine foreldre/mor/familie , og om ikke det er mulig , klargjøres alle dokumenter i den forbindelse , og barnet "klargjøres for adopsjon-enten i hjemlandet eller utlandet.

Men som Melissa skriver er det også noen som er under ICBF`s omsorgsprogram som bor i private barnehjem , men det gjelder kun et fåtall.

Først Campestre: Takk for begrepsavklaringen!Jeg trodde ICBF er det offentlige barnehjems"systemet" for å kalle det det...

Så til alle andre: Det er kjekt å få hjelp til å sette alle begreper på plass....

Skulle nok ha formulert meg litt anderledes i dette innlegget, men gjort er gjort....

For å si det helt tydelig: jeg tror ikke (!!!!) at barnevernet i Colombia har noen slags form for fysisk avstraffelse eller vanskjøtsel av barna - for all del!!! Jeg har formulert meg dårlig, og skulle ønske at det finnes noen slettemuligheter her.... men den gang ei... så da kan dere f.eks glemme spørsmålet og mine klønete formuleringer....

Hilsen en som gjerne vil ha blanke ark i mårra

c".)

Annonse

Først Campestre: Takk for begrepsavklaringen!Jeg trodde ICBF er det offentlige barnehjems"systemet" for å kalle det det...

Så til alle andre: Det er kjekt å få hjelp til å sette alle begreper på plass....

Skulle nok ha formulert meg litt anderledes i dette innlegget, men gjort er gjort....

For å si det helt tydelig: jeg tror ikke (!!!!) at barnevernet i Colombia har noen slags form for fysisk avstraffelse eller vanskjøtsel av barna - for all del!!! Jeg har formulert meg dårlig, og skulle ønske at det finnes noen slettemuligheter her.... men den gang ei... så da kan dere f.eks glemme spørsmålet og mine klønete formuleringer....

c".)

Syns det var fint at du spurte, jeg. Klart dette er ting man gjerne ønsker svar på. Det ER mye man går rundt å grubler på. Stå på!

Klem fra Mamaya1

Gjest campestre

c".)

Vet hvordan du har det... Det er mye som skal på plass i en sånn situasjon,vet du...husker selv hvor gronn jeg følte meg :-)

Vi er her for å hjelpe hverandre :-)

Lykke til !

Hei, på denne linken finner du beskrivelse av forholdene på et av ICBFs barnehjem i Cali. Vi har en jente som har bodd 2 år her, og ut fra det vi ser til nå (2 år siden vi adopterte henne) har hun hatt en flott start i livet.

www.orphanagescarpetta.org/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...