Gå til innhold

LID-dato og tildeling fra bl.a. Kina.

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min skal adoptere for andre gang og har derfor begynt å titte på innleggene her. Har flere ganger lest om LID-dato og at man skal forholde seg til denne datoen vedrørende forvente tildeling. Jeg gikk derfor og ventet på en LID-dato som vi aldri fikk fra VB. Kontaktet derfor VB for å få vite når vi ville få en LID-dato. Fikk da beskjed om at man ikke skal forholde seg til en LID-dato fordi dette ikke har noen betydning for når man får tildeling. Fikk beskjed om at VB derfor ikke sender ut noen LID-dato. Vi fikk sendt papirene vår til Kina 24. mai. VB representanten fortalte at logg in date var 27. mai, men dette fikk vi aldri noe brev om. Tenkte kanskje dette kunne være grei info for andre som går og venter på LID-dato som aldri kommer.

Uansett LID-dato så gleder vi oss til å bli foreldre igjen!!! Fikk beskjed fra VB om at tildelingene fra Kina har gått raskere i juni og juli og at VB er usikre på om dette er en ny trend eller om det bare er en engangsforteelse fra Kina. Kanskje blir vi foreldre allerede til JUL!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156320-lid-dato-og-tildeling-fra-bla-kina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må innrømme at jeg lurer litt på hva VB mener når de sier at en ikke skal forholde seg til LID så lenge CCAA faktisk gjør det.

CCAA har ikke noen oversikt over når søknadene er sendt fra de ulike landene så de forholder seg til når søknadene er registrert hos dem.

Og CCAA tildeler jo som oftest samtidig til alle søkere fra alle land som er registrert fra en dato til en annen.

Selv hadde vi sist LID helt i slutten av mai 2003. Hadde vi fått LID 1.juni så hadde det vært noen uker til med venting for oss. Den gang var det tildelinger for de med LID til og med 31.05.2003.

Må innrømme at jeg lurer litt på hva VB mener når de sier at en ikke skal forholde seg til LID så lenge CCAA faktisk gjør det.

CCAA har ikke noen oversikt over når søknadene er sendt fra de ulike landene så de forholder seg til når søknadene er registrert hos dem.

Og CCAA tildeler jo som oftest samtidig til alle søkere fra alle land som er registrert fra en dato til en annen.

Selv hadde vi sist LID helt i slutten av mai 2003. Hadde vi fått LID 1.juni så hadde det vært noen uker til med venting for oss. Den gang var det tildelinger for de med LID til og med 31.05.2003.

Sitter med samme tanker som deg, Gjendine.

Synes også at dette var en rar beskjed du har fått. LID datoen er den du må forholde deg til.

Vi får heller ikke noe skriv fra IA om LID datoen og må be om den selv. Synes egentlig det er litt dårlig service da det er den datoen vi trenger å vite for å følge med på tildelingene.

Lykke til videre med venting. Fortsetter den korte ventetiden, blir det nok barn til jul skal du se. :o)

Hilsen

Vi bruker VB og papirene ble sendt til Kina 20.feb04 og fikk LID 26.feb.04.(måtte ringe å spør selv) Vi fikk ikke tildeling siste rundet p.g.a CCAA cut dato fra 25.feb04. Så hvis vi fikk log in en dag tildligere, da har vi fått tildeling, sukk.... CCAA ser ut som cut dato på enten 20 eller 25 i de siste tildelingsrunder. Vi få håper at neste tildeling kommer snart!!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...