thaimor Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Jeg så din lille "etterlysning" i et innlegg en stund tilbake, ahg, så jeg tenkte jeg kunne skrive noen ord og fortelle hvordan vi har det Det har ikke blitt mye doling i det siste. Det skyldes nok at ungene vokser og vi med dem. Saksgang og tildelinger har ikke den helt store effekten lenger. Det betyr ikke at jeg har glemt hvordan det var, og at jeg ikke skjønner hvordan det er for de som er midt oppi det nå, men det opptar ikke hverdagen lenger slik som før Gutta vokser og trives. Minstemann har blitt skolegutt i år han også. Han synes det er veldig stas og sitter klar med sekken før han har fått av pysjen. Ikke skal han ha følge hjem heller. Han skal gå selv! Vi har litt diskusjoner om akkurat det, for han er just ikke den som går på rett linje når han spaserer Storebror har begynt i fjerde klasse - nesten ikke til å tro! For øyeblikket er det greske guder som gjelder. I går fikk vi en lang utredning om maratons historie, så vi lærer stadig nytt vi også Vi skal til Thailand i løpet av våren. Vi har mange dager å feire og har bestemt å gjøre det med dunder og brak! Detaljene er ikke på plass enda, men vi gleder oss enormt - ihvertfal vi voksne. Storebror lurte på om vi ikke kunne reise til et mer spennende sted neste gang, f.eks. Spania. Vet ikke om jeg er så enig i den rangeringen Vi har opplevd å miste mor/bestemor også det siste året, så nå er vi ganske alene i vår lille familie. Det har vært tøffere enn jeg trodde. Alt blir så endelig når den siste dør. Det er ikke noe hjem å besøke lenger. Men...det er livets gang for oss alle, og noe vi må lære å leve med. Desto viktigere å ta vare på hverandre mens man lever. Ellers er vi friske og spreke! Vi føler stor glede for barna vi har fått og for at de trives og utvikler seg på en sunn og god måte. Håper alt står bra til med dere og de skjønne jentene! De følger vel hakk i hæl med gutta våre når det gjelder skolegang etc.? Lykke til med prosesser (for de som holder på med det og barna - både de som kommer og de som allerede er her. Det er virkelig edel vare vi har fått til låns! PS) Min gamle pc er en saga blott, med mailadresser og hele pakka, men min adresse er som før! ...opp en trapp og inn en dør Stor klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156595-ahg-og-andre-interesserte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ahg Skrevet 28. august 2004 Del Skrevet 28. august 2004 Hei thaimor, det var kjempekoselig å få en liten statusrapport fra deg. Det må være en milepæl med begge guttene på skolen. Vi ligger to år etter dere - storesøster går i 2. klasse og lillesøster har to år igjen i barnehagen (til hennes ergrelse). Skjønner godt at du har dine kvaler med at lillebror skal gå hjem alene. Det er ikke plagsomt mye oppmerksomhet som går til å passe seg for biler. Vår erfaring med førsteklassinger er at de er veldig distre. De svimer rundt, slenger ting alle steder, og husker ikke hvor de har gjort av dem. Det var atskillige hjertesukk fra foreldrene i storesøsters førsteklasse, og det ser ut som det fortsetter litt i samme stil nå i 2. klasse også :-) Kondolerer med din mor. Skjønner godt at det må være trist og veldig definitivt når den siste dør. Vi er fremdeles så heldige å ha tre (beste)foreldre vi kan besøke, og det er hyggelig for både store og små. Alt er bra med oss. Jentene vokser og trives og er i farta. Å besøke eller ha besøk av venninner står høyt i kurs, og den store 'prinsessebølgen' er fremdeles i gang. Ellers har de klipt seg selv i sommer, og resultatet ble som man kan forvente (de slo til i et ubevoktet øyeblikk). Vi måtte på 'krisetur' til frisøren. Lillesøster ble helt guttekort - og kler det faktisk godt :-) Vi venter fremdeles på at hun skal få tilbake panneluggen - den var klipt _helt_ inntil hårrota. Storesøster nøyde seg med å ta deler av luggen, så hun har nå pinekort pannelugg - og stort tannløst smil. Det er vel naturlig at behovet for å være aktiv på DOL avtar etter hvert. Jeg har stadig bekjente som er i adopsjonsprosess - nå også noen i min nærmeste krets - og det holder meg i gang. Kanskje jeg må på avvenningsklinikk til slutt! Ønsker deg og dine en fin høst og håper våre veier krysses igjen senere :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156595-ahg-og-andre-interesserte/#findComment-1007546 Del på andre sider Flere delingsvalg…
thaimor Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Hei thaimor, det var kjempekoselig å få en liten statusrapport fra deg. Det må være en milepæl med begge guttene på skolen. Vi ligger to år etter dere - storesøster går i 2. klasse og lillesøster har to år igjen i barnehagen (til hennes ergrelse). Skjønner godt at du har dine kvaler med at lillebror skal gå hjem alene. Det er ikke plagsomt mye oppmerksomhet som går til å passe seg for biler. Vår erfaring med førsteklassinger er at de er veldig distre. De svimer rundt, slenger ting alle steder, og husker ikke hvor de har gjort av dem. Det var atskillige hjertesukk fra foreldrene i storesøsters førsteklasse, og det ser ut som det fortsetter litt i samme stil nå i 2. klasse også :-) Kondolerer med din mor. Skjønner godt at det må være trist og veldig definitivt når den siste dør. Vi er fremdeles så heldige å ha tre (beste)foreldre vi kan besøke, og det er hyggelig for både store og små. Alt er bra med oss. Jentene vokser og trives og er i farta. Å besøke eller ha besøk av venninner står høyt i kurs, og den store 'prinsessebølgen' er fremdeles i gang. Ellers har de klipt seg selv i sommer, og resultatet ble som man kan forvente (de slo til i et ubevoktet øyeblikk). Vi måtte på 'krisetur' til frisøren. Lillesøster ble helt guttekort - og kler det faktisk godt :-) Vi venter fremdeles på at hun skal få tilbake panneluggen - den var klipt _helt_ inntil hårrota. Storesøster nøyde seg med å ta deler av luggen, så hun har nå pinekort pannelugg - og stort tannløst smil. Det er vel naturlig at behovet for å være aktiv på DOL avtar etter hvert. Jeg har stadig bekjente som er i adopsjonsprosess - nå også noen i min nærmeste krets - og det holder meg i gang. Kanskje jeg må på avvenningsklinikk til slutt! Ønsker deg og dine en fin høst og håper våre veier krysses igjen senere :-) He-he, kan levende forestille meg de nye sveisene! Hadde selv for vane å klippe...ja ikke bare meg selv, men alle som kom i min vei. Kan enda huske min tantes fortvilelse når krøllene til dattra lå igjen bak sofa'n Ja for det var der jeg hadde salongen den gang *ler* Godt å høre at livet og dagene er gode og "normale" Ja hvem vet om våre veier kanskje krysses en dag. Vi bor jo begge i nærheten av E6 som du husker *ler* Klems 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156595-ahg-og-andre-interesserte/#findComment-1007964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rao Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Så koselig å "se" deg her inne igjen ). Jeg har savna deg !! Fint å høre at alt står bra til med dere !! Tenk to skolegutter kan tenke meg at minsten er stolt der han går med den store sekken på ryggen ) Skjønner godt at du har andre ting å holde på med i livet enn doling ) Hvis du vil så kan du gjerne maile meg på [email protected] Klem fra Klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156595-ahg-og-andre-interesserte/#findComment-1008010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ahg Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 He-he, kan levende forestille meg de nye sveisene! Hadde selv for vane å klippe...ja ikke bare meg selv, men alle som kom i min vei. Kan enda huske min tantes fortvilelse når krøllene til dattra lå igjen bak sofa'n Ja for det var der jeg hadde salongen den gang *ler* Godt å høre at livet og dagene er gode og "normale" Ja hvem vet om våre veier kanskje krysses en dag. Vi bor jo begge i nærheten av E6 som du husker *ler* Klems Jaså, så du har vært en lystklipper i din ungdom! Jeg regner med at skjebnen har tatt sin 'hevn' over meg nå med mine to nyklippede småfrøkner. I sin tid hadde jeg nemlig min lillesøster som tvangskunde i min nyopprettede frisørsalong i spisestua. Lillesøster hadde ikke lyst, men hun fikk værsågod ta plass i kundestolen. Jeg klippet og klippet, og var veldig fornøyd med resultatet. Da mamma oppdaget hva som hadde skjedd, ble hun helt fortvilet. Hun har aldri helt tilgitt meg for at lillesøsters nydelige lokker ikke kom tilbake igjen etterpå. Mine to små håpefulle hadde forresten også funnet det nødvendig å frisere et av kosedyrene sine. En stakkars lekekanin hadde fått klippet av _all_ pelsen. For at intet skulle bli oppdaget(!) hadde jentene skuffet sammen både kosedyrhår og sitt eget hår og dyttet det godt innunder teppet i stua. Teppet hadde en avslørende kul på seg. Men til tross for forsøket på å skjule alle spor ble det hele altså avslørt :-) Lekekaninen måtte kastes, og jentene fikk ekstraklipp hos frisøren. Så nå er jeg kvitt med skjebnen! Ja, kanskje vi treffes ved E6 en dag :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156595-ahg-og-andre-interesserte/#findComment-1008094 Del på andre sider Flere delingsvalg…
muangthai Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hei Thaimor! Så hyggelig å se nicket ditt. Skjønner godt at prioriteringene og interessene forandrer seg etterhvert som podene vokser til. Her er alt vel, storebror er stolt og stor 2. klassing, nå teller vi bare dagene til vi får hente lillesøster :-) klem fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156595-ahg-og-andre-interesserte/#findComment-1008406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bangkok Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hei thaimor, hygggelig å se deg igjen. Vi har nå også vært fraværende fra forumet en tid. For oss har hverdagen gått med til flytting og mye nytt for oss alle, men nå begynner vi å få hodet over vannet igjen, og det blir forhåpentligvis flere anledninger til å stikke innom DOL. Så spennende at dere har tenkt dere en tur til Thailand til våren ! Vi planlegger også en tur. Det pleier jo å gå en sånn tre års tid mellom hver "fødelandtur" arrangert av myndighetene, så etter planen er det til sommeren - og vi planlegger å være med på denne. Skulle det ikke bli noen arrangert tur, så drar vi likevel. Vi har lovet guttene at vi skal reise til Thailand før de skal begynne på skolen til neste år, og det løftet må vi jo holde :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156595-ahg-og-andre-interesserte/#findComment-1008438 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sibadulla Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Lenge siden sist. Kjempehyggelig å høre fra deg igjen! Forstår godt at hverdagen er travel med to aktive gutter, og at tildelinger og reisebeskjeder ikke opptar tankene som før ) Det viktigste er jo å være tilstede i hverdagen for de man er aller mest glad i - og nyte hver dag, for tiden flyr når man har små hjerteknusere... Da får heller DOL være DOL ) Men, som sagt: det var kjempekops med et livstegn! Hyggelig å høre at alt står bra til med dere fire, men veldig leit å høre om din mor. Det kommer vel som et sjokk å miste sine foreldre, selv om man vet at det en gang _må_ skje... Vi har det bare nra. Minimannen vokser og trives. Han måtte begynne i ny barnehage i høst, da den gamle ble nedlagt (pga. maksprisinnføringen...). Vi var veldig lei oss for at han fikk det oppbruddet etter bare ett barnahageår. Men, overgangen har gått veldig bra, og vi er kjempefornøyd med hans nye barnahage. Heldivis er barn tilpasningsdykige ) Ellers venter vi på tildeling nr 2! I beste fall, er vi i smilets land på samme tid som dere ))) Men, alt er jo veldig uforutsigbart, så det kan også drøye mye lengre. Har forsøkt å maile deg et par ganger, men kommer ikke gjennom...? Hvilken adresse skal jeg bruke? Klem fra minimann-mamsen, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156595-ahg-og-andre-interesserte/#findComment-1008481 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamta Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hyggelig å se deg innom, er jo ikke selv noen daglig gjest her inne lenger... Du har vel _min_ mailadresse fremdeles?!? Klems 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156595-ahg-og-andre-interesserte/#findComment-1008705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.