cacatina Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Sosialrapporten er snart ferdig. Vi har lest igjenom noen få deler av den, og fått mulighet til å korrigere evt faktafeil mht stillinger/arbeidsplasser/utdanning osv. I mårra skal vi ha 3dje og siste samtale/hjemmebesøk med saksbehandlerne. Hva slags tilbakemeldinger kan vi gi på innholdet i rapporten? Hvilke erfaringer har dere andre? Jeg har tenkt litt på dette i det siste... Det er en komplisert kommunikasjons-prosess - med mange ledd og stort rom for subjektive tolkinger... Saksbehandlerene er på et vis vårt "talerør" og skal dermed formidle videre våre tanker/meninger/holdninger. Samtidig skal de være "det offentliges talerør" og skaffe de opplysningene som er nødvendig for saksbehandlingen videre. I hvor stor grad skal vi "like" (rart ord å bruke, men det var det nærmeste jeg fant som passa....) det som skrives? Det er greit med faktadelen - der er det enten riktig eller feil. Rapporten skal samtidig beskrive våre personligheter og vår egnethet som foreldre - der er det stort rom for tolking! Først skal vi (og jeg må si i en spesiell kontekst) formidle for en "fremmed" saksbehandler hvem vi er og hva vi står for, så skal saksbehandleren høre, forstå, skrive notater og skrive rapport, og så skal "noen" tolke det som står i neste ledd igjen... Litt av en "greie" må jeg si..... Da vi gikk igjennom rapporten sistgang sa både mannen min og jeg flere ganger at: "det er greit det"/"det er helt i orden" og tilsvarende fraser. Men, vi må jo på et vis sørge for at vi får formidla oss skikkelig - at det skal være bedre enn "det er sikkert greit" ... skjønner dere hva jeg mener? Uff, detta ble veldig klønete... Håper dere kan ta det for det det er... masse tanker som surrer fram og tilbake i hodet om dagen! Tar veldig gjerne imot kommentarer hvis det er noen av dere andre som har tanker/erfaringer rundt avsluttingen av sosialraporten dere kunne tenke dere å dele! Ha en god søndagskveld, alle sammen! c",) mvh, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjonde Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Hei cacatina! Vi sitter å venter på at saksbehandleren vår skal skrive ferdig rapporten. Vi gjorde oss ferdig med besøk og intervjuer i juli. Så nå får vi den i posten når hun har funnet det for gitt å skrive den. Hun var ivrig til å begynne med..men.. Da skal vi vel lese om ting er riktig. Det blir veldig spennende å lese hennes oppfattelse av oss. Mor virker nervøs...kanskje det står der.. JEG tvinnet veldig fingrene mine når hun satt rett overfor meg i stua her. Vi har holdt på 2 mnd og hun kunne ikke love noe, når hun skulle være ferdig, men holde seg innenfor dato på papirenes gyldighet. De skaffet jeg jo da sist. Jeg er litt skuffet for hun virker ikke overarbeidet. Har mine grunner for å si det!! Syns helt ærlig hun var lite ydmyk iforhold til våres forventninger og følser. Men hun var en blid ung dame. Yngre enn oss. Jeg skal ikke bare klage. Må jo være snill og høflig. Dette var vel kanskje ikke helt no svar direkte på dine tanker , men mine tanker. Dere skal adoptere fra Kina om jeg ikke tar helt feil. Det skal vi å!! Vennlig hilsen bjonde 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/#findComment-1008304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cacatina Skrevet 29. august 2004 Forfatter Del Skrevet 29. august 2004 Hei cacatina! Vi sitter å venter på at saksbehandleren vår skal skrive ferdig rapporten. Vi gjorde oss ferdig med besøk og intervjuer i juli. Så nå får vi den i posten når hun har funnet det for gitt å skrive den. Hun var ivrig til å begynne med..men.. Da skal vi vel lese om ting er riktig. Det blir veldig spennende å lese hennes oppfattelse av oss. Mor virker nervøs...kanskje det står der.. JEG tvinnet veldig fingrene mine når hun satt rett overfor meg i stua her. Vi har holdt på 2 mnd og hun kunne ikke love noe, når hun skulle være ferdig, men holde seg innenfor dato på papirenes gyldighet. De skaffet jeg jo da sist. Jeg er litt skuffet for hun virker ikke overarbeidet. Har mine grunner for å si det!! Syns helt ærlig hun var lite ydmyk iforhold til våres forventninger og følser. Men hun var en blid ung dame. Yngre enn oss. Jeg skal ikke bare klage. Må jo være snill og høflig. Dette var vel kanskje ikke helt no svar direkte på dine tanker , men mine tanker. Dere skal adoptere fra Kina om jeg ikke tar helt feil. Det skal vi å!! Vennlig hilsen bjonde Godt å se det er flere med tanker som surrer i "toppetasjen".... :-) Ja, det er noe med "hele greia" som gjør at det blir litt spesielt.... at saksbehandleren skal formidle med sine ord, hvem vi er... Under sist samtale fikk vi litt "formaninger" osv mht spørsmål om alkohol o.l. --- ting som saksbehandleren tydeligvis mente mye og sterkt om... Og det var kanskje da noen av disse tankene begynte å surre hos oss... Det blir veeeldig spennende å lese rapporten. Vi er lovet den ferdig om ikke lang stund, så vi får bare smøre oss med tolmodighet og positive tanker i ventetidten! (psst! vi skal adoptere fra Colombia, vi! Men, spennende om vi kan følges underveis likevel - dele erfaringer og frustrasjoner. Det ser veldig kjekt ut ift Kina - prosessen der virker så ryddig og forutsigbar... :-) mvh, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/#findComment-1008319 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sundra Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Da vi arbeidet med sosialrapporten i vår, hadde jeg mange av de tankene du setter ord på her. Når jeg fikk lest sosialrapporten syntes jeg at jeg hadde fremstilt meg selv på en måte som jeg ikke helt kjente igjen. Jeg tok dette opp med saksbehandleren og jeg fikk forklart hva jeg mente. Hun forsto hva jeg sa og så forandret vi dette. Vi hadde faktisk flere formuleringer vi tok opp med henne som vi syntes ga et litt uklart bilde av oss. jeg og min mann gikk nøye igjennom rapporten før siste besøk, vi prøvde å sette oss inn i hvordan vi fremsto i denne rapporten. Jeg mener at det er et kjempeviktig dokument, det skal jo danne grunnlaget for at nettopp dere får det barnet dere får, jeg synes du skal si ifra hvis noe ikke stemmer med hvordan du mener dere er osv. jeg har ikke tall på hvor menge ganger jeg pløyet den rapporten. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/#findComment-1008327 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjonde Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Godt å se det er flere med tanker som surrer i "toppetasjen".... :-) Ja, det er noe med "hele greia" som gjør at det blir litt spesielt.... at saksbehandleren skal formidle med sine ord, hvem vi er... Under sist samtale fikk vi litt "formaninger" osv mht spørsmål om alkohol o.l. --- ting som saksbehandleren tydeligvis mente mye og sterkt om... Og det var kanskje da noen av disse tankene begynte å surre hos oss... Det blir veeeldig spennende å lese rapporten. Vi er lovet den ferdig om ikke lang stund, så vi får bare smøre oss med tolmodighet og positive tanker i ventetidten! (psst! vi skal adoptere fra Colombia, vi! Men, spennende om vi kan følges underveis likevel - dele erfaringer og frustrasjoner. Det ser veldig kjekt ut ift Kina - prosessen der virker så ryddig og forutsigbar... :-) mvh, Javel..husket at dere var tidlig i prosessen og trodde det kanskje var kina. Men det er helt klart fint å dele tanker og erfaringer. Vi er jo ganske likt da! bortsett fra deres saksbehandler lovet. Det gjorde ikke vår. Hvilken alders gruppe har dere valgt? En barndoms venninne adopterte tvillinger fra colombia i våres. Nydelige barn. klem fra bjonde 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/#findComment-1008545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kathinka Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Vi hadde ikke noe særlig og rette på i sosialrapporten, kun et par små faktafeil. Føler kanskje at vi ikke helt fikk fram "hvem vi er", men vet heller ikke hvordan det bedre skal kunne bli forklart på papir. Var veldig fornøyd med rapporten vår, og saksbehandleren vår gjorde en god jobb, om enn litt langdryg. Håper rapporten deres blir ferdig i rekordfart! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/#findComment-1008589 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cacatina Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Javel..husket at dere var tidlig i prosessen og trodde det kanskje var kina. Men det er helt klart fint å dele tanker og erfaringer. Vi er jo ganske likt da! bortsett fra deres saksbehandler lovet. Det gjorde ikke vår. Hvilken alders gruppe har dere valgt? En barndoms venninne adopterte tvillinger fra colombia i våres. Nydelige barn. klem fra bjonde Hei Bjonde! Vi søker på godkjenning på 3-5-åringer, vi. Har en biologisk/egenfødt (litt av et uttrykk det der, men...) jente på 7, og tror at det vil være kjekt for henne å få en søster/bror som er litt større enn et spedbarn - en å leike og krangle med... :-). "Rett på sykkelen" var det en pappa som skrev i et av Adopsjonsforum magasiner... Tror nok pappa'n her i huset falt litt for den... c",) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/#findComment-1008641 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bjonde Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hei Bjonde! Vi søker på godkjenning på 3-5-åringer, vi. Har en biologisk/egenfødt (litt av et uttrykk det der, men...) jente på 7, og tror at det vil være kjekt for henne å få en søster/bror som er litt større enn et spedbarn - en å leike og krangle med... :-). "Rett på sykkelen" var det en pappa som skrev i et av Adopsjonsforum magasiner... Tror nok pappa'n her i huset falt litt for den... c",) Hei cacatina!! Det blir sikkert kjempe spennende. Er det kortere ventetid for adopsjon av eldre barn? Tenkte kanskje det er flere eldre barn. mange ønsker små. Dere går ikke for søsken da?? Bli en kjempe fam. Det blir kanskje for voldsomt for jenta deres på 7. Jeg tenkte nemlig tanken selv!! (søsken) Vennlig hilsen bjonde 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/#findComment-1008768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonia Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Det er jo viktig at dette er deres rapport, slik at dere føler den omhandler dere. Når noen andre skal skrive OM dere, kan det fort bli litt anderledes enn dere hadde tenkt dere. Vi syntes vår rapport var litt vel generell, og vi stusset på en del formuleringer, som vi sa ifra om. Vi gikk først gjennom fakta. Det er jo ok å forholde seg til. Det var ganske mye faktafeil og rene skrivefeil i vår rapport, så da vi skulle begynne på "det andre", litt mer diffuse, så var saksbehandleren begynt å surne. Vi kommenterte, og prøvde å begrunne hvorfor vi mente så og så. Stemningen på denne seansen ble etter hvert litt trykkende. Våre kommentarer ble nok oppfattet som pirk av saksbehandleren. Hun ga klar beskjed om at det var HUN som skrev rapporten, og ikke oss. Det har hun jo rett i. Tror nok jeg ville spart noen av kommentarene i dag, men synes også det er viktig å gi beskjed når en synes noe kan gi et skjevt inntrykk. Spurte til slutt om denne rapporten var nok. Hun svarte at dette kunne hun, og hadde gjort mange ganger. Da vi etterhvert nærmet oss godkjenning, vurderte det som dengang het BUFA å kreve tilleggsrapport pga at rapporten var litt tynn. Vi gjorde oss svært tilgjengelige for ytterlige opplysninger til BUFA dersom det var ønskelig, og vi ble godkjent uten tilleggsrapport, heldigvis. Det jeg prøver å si er at den som rapporten omhandler må følge med selv. En tilleggsrapport tar fort lang tid, og er fryktelig surt å begynne på når man egentlig føler seg ferdig med rapporten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/#findComment-1008868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cacatina Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Vi hadde ikke noe særlig og rette på i sosialrapporten, kun et par små faktafeil. Føler kanskje at vi ikke helt fikk fram "hvem vi er", men vet heller ikke hvordan det bedre skal kunne bli forklart på papir. Var veldig fornøyd med rapporten vår, og saksbehandleren vår gjorde en god jobb, om enn litt langdryg. Håper rapporten deres blir ferdig i rekordfart! .... og den er jo i og for seg helt o.k. Hadde nok brukt noen andre formuleringer sjøl, men greit nok.... Det er jo litt som du sier: "håper den blir ferdig i en fei"... Tidsaspektet påvirker hvordan vi velger å gå inn i materien på et vis. Vi fikk lese rapporten i møtet i dag, mens saksbehandlerne satt og snakka med undulaten. En merkelig situasjon må jeg jo si.... Da begrenser det seg litt mht hvor "nøye" jeg får til å være med lesingen/kommentarene. Spurte om vi skulle lese den i dag mens de var der, og det ville de jo - for at ikke arbeidet med rapporten skulle bli mer forsinka - og det er jo bra! Vi får bare tru/håpe det går greit. Syntes rapporten så litt "tynn" ut...Men, så mangla deres VURDERING/KONKLUSJON og den skal jo ikke vi gi tilbakemelding på. Vi skal til underskriving i neste uke - så om alt går bra kan det hende vi får "godkjent-stempel" i julegave! mvh, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/#findComment-1009063 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cacatina Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Det er jo viktig at dette er deres rapport, slik at dere føler den omhandler dere. Når noen andre skal skrive OM dere, kan det fort bli litt anderledes enn dere hadde tenkt dere. Vi syntes vår rapport var litt vel generell, og vi stusset på en del formuleringer, som vi sa ifra om. Vi gikk først gjennom fakta. Det er jo ok å forholde seg til. Det var ganske mye faktafeil og rene skrivefeil i vår rapport, så da vi skulle begynne på "det andre", litt mer diffuse, så var saksbehandleren begynt å surne. Vi kommenterte, og prøvde å begrunne hvorfor vi mente så og så. Stemningen på denne seansen ble etter hvert litt trykkende. Våre kommentarer ble nok oppfattet som pirk av saksbehandleren. Hun ga klar beskjed om at det var HUN som skrev rapporten, og ikke oss. Det har hun jo rett i. Tror nok jeg ville spart noen av kommentarene i dag, men synes også det er viktig å gi beskjed når en synes noe kan gi et skjevt inntrykk. Spurte til slutt om denne rapporten var nok. Hun svarte at dette kunne hun, og hadde gjort mange ganger. Da vi etterhvert nærmet oss godkjenning, vurderte det som dengang het BUFA å kreve tilleggsrapport pga at rapporten var litt tynn. Vi gjorde oss svært tilgjengelige for ytterlige opplysninger til BUFA dersom det var ønskelig, og vi ble godkjent uten tilleggsrapport, heldigvis. Det jeg prøver å si er at den som rapporten omhandler må følge med selv. En tilleggsrapport tar fort lang tid, og er fryktelig surt å begynne på når man egentlig føler seg ferdig med rapporten. På slutten av samtalen i dag, satt vi og prata litt om "det å skrive rapport" og hvor kompleks en slik skrivesituasjon er. Det var litt ok for oss å sette ord på overfor saksbehandleren hvordan vi har opplevd tida - og hvordan vi også har forståelse for alle forholdene som påvirker saksbehandlerne i deres jobb. Rapporten var ikke veldig "omfattende" ift antall sider/innhold - det er nå heldigvis heller ikke slik at antall sider har betydning, men heller innholdet/det som står... Men jeg er jo spent, må innrømme det, særlig når du forteller om BUFA's behov for tilleggsopplysninger... Tok BUFA kontakt med dere pr telefon for å få utdypinger? Og, forstod jeg deg riktig når jeg oppfatta det sånn at de opplysningene dere gav på telefon var tilstrekkelig - slik at det ikke ble behov for en "ny" tilleggsrapport? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/#findComment-1009076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cacatina Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Da vi arbeidet med sosialrapporten i vår, hadde jeg mange av de tankene du setter ord på her. Når jeg fikk lest sosialrapporten syntes jeg at jeg hadde fremstilt meg selv på en måte som jeg ikke helt kjente igjen. Jeg tok dette opp med saksbehandleren og jeg fikk forklart hva jeg mente. Hun forsto hva jeg sa og så forandret vi dette. Vi hadde faktisk flere formuleringer vi tok opp med henne som vi syntes ga et litt uklart bilde av oss. jeg og min mann gikk nøye igjennom rapporten før siste besøk, vi prøvde å sette oss inn i hvordan vi fremsto i denne rapporten. Jeg mener at det er et kjempeviktig dokument, det skal jo danne grunnlaget for at nettopp dere får det barnet dere får, jeg synes du skal si ifra hvis noe ikke stemmer med hvordan du mener dere er osv. jeg har ikke tall på hvor menge ganger jeg pløyet den rapporten. Lykke til. Saksbehandlerne våre var veldig åpne på at vi skulle gi dem tilbakemeldinger. Og, jeg var klar for å gjøre det, men var ikke forberedt på at det skulle skje i dag. Hadde håpet på at vi kunne se på rapporten "i roden og freden" her i heimen, men de ville veldig gjerne at vi så på den under møtet slik at de fikk jobba videre med saken allerede i mårra... Og, det er jo bare bra da - at ting skjer. Vi ble faktisk lova rapporten ferdig til neste uke. Fikk dere med dere en egen kopi av rapporten når den var ferdig? Ville nok som du, ha brukt masse til på å lese og lese og lese den rapporten, ja... Tolke/finne sammenhenger osv... Om ikke jeg har vært opptatt av ord og faglige formuleringer før så blir jeg det i alle fall nå....!! Og, saksbehandlerens vurdering/konklusjon - vet du om vi får se den? Er den lang? Hva står der, som ikke står i "faktadelen"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/#findComment-1009085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cacatina Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Hei cacatina!! Det blir sikkert kjempe spennende. Er det kortere ventetid for adopsjon av eldre barn? Tenkte kanskje det er flere eldre barn. mange ønsker små. Dere går ikke for søsken da?? Bli en kjempe fam. Det blir kanskje for voldsomt for jenta deres på 7. Jeg tenkte nemlig tanken selv!! (søsken) Vennlig hilsen bjonde Spennende ja, det skal jeg love deg! Frøkna vår har sagt at "Colombiabarnet" ikke må være mere enn 5 år, da - for da kan hun ikke lære han/henne noe.... Har faktisk vært inne på tanken om søsken nå i det siste - men tror nok vi skal gå ett skritt av gangen. Det blir en stor nok overgang å gå fra 3 til 4, særlig med tanke på at frøkna er 7 år - og er unekterlig nokså prega av det.... 7 år snart 64 pleier vi å si; formulerer seg som en gammel professor - tydelig preget av å ha vært mye sammen med voksne... Hun har vært "alene" barn i stor-familien også, nesten fram til nå - bortsett fra en kusine som bor på andre kanten av landet, men som hun likevel kaller for søster!... Nei, vi får nok greie oss med å bli en 4-er-bande, vi! c",) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/#findComment-1009096 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kathinka Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Saksbehandlerne våre var veldig åpne på at vi skulle gi dem tilbakemeldinger. Og, jeg var klar for å gjøre det, men var ikke forberedt på at det skulle skje i dag. Hadde håpet på at vi kunne se på rapporten "i roden og freden" her i heimen, men de ville veldig gjerne at vi så på den under møtet slik at de fikk jobba videre med saken allerede i mårra... Og, det er jo bare bra da - at ting skjer. Vi ble faktisk lova rapporten ferdig til neste uke. Fikk dere med dere en egen kopi av rapporten når den var ferdig? Ville nok som du, ha brukt masse til på å lese og lese og lese den rapporten, ja... Tolke/finne sammenhenger osv... Om ikke jeg har vært opptatt av ord og faglige formuleringer før så blir jeg det i alle fall nå....!! Og, saksbehandlerens vurdering/konklusjon - vet du om vi får se den? Er den lang? Hva står der, som ikke står i "faktadelen"? Svarer litt selv om jeg ikke er sundra Vi fikk lese vurderingsdelen, men jeg vet at noen plasser får man ikke lese den. Når den var ferdig underskrevet av alle som skulle skrive under og den ble sendt til regionen, ble samtidig en kopi sendt hjem til oss. Hvor mange sider var rapporten på? Vår var på 9 sider inkl. deres vurdering, som var på 2 sider. Håper rapporten holder for oss begge! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/#findComment-1009140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jonia Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 På slutten av samtalen i dag, satt vi og prata litt om "det å skrive rapport" og hvor kompleks en slik skrivesituasjon er. Det var litt ok for oss å sette ord på overfor saksbehandleren hvordan vi har opplevd tida - og hvordan vi også har forståelse for alle forholdene som påvirker saksbehandlerne i deres jobb. Rapporten var ikke veldig "omfattende" ift antall sider/innhold - det er nå heldigvis heller ikke slik at antall sider har betydning, men heller innholdet/det som står... Men jeg er jo spent, må innrømme det, særlig når du forteller om BUFA's behov for tilleggsopplysninger... Tok BUFA kontakt med dere pr telefon for å få utdypinger? Og, forstod jeg deg riktig når jeg oppfatta det sånn at de opplysningene dere gav på telefon var tilstrekkelig - slik at det ikke ble behov for en "ny" tilleggsrapport? Da vi mente at det nærmet seg tidspunktet for godkjenning, ringte jeg BUFA og hørte med saksbehandlere hvor vi låg i løypa. Da hadde hun tilfeldigvis akkurat sett på vår sak. Hun sa at alt virket greit, men at sosialrapporten var litt vel tynn. Jeg spurte om det var noe vi kunne tilføye og om det evt kunne tas over telefon. Jeg forklarte hvor lang tid det hadde tatt med barevernet, og at vi hadde spurt saksbehandlere i barneveret om denne rapporte holdt. BUFA-saksbehandleren sa at de "ofte" spurte etter tilleggsrapporter. Hva hun mente med "ofte" vet jeg ikke. Jeg ble nokså fortvilet ved tanke på en ny runde. Dagen etter at jeg hadde snakket med henne, ringte hun meg. Vi pratet litt om noe som stod i legeerklæringen som barnevernet ikke hadde fulgt opp i sin rapport.(Og som jeg spurte om hun ikke skulle skrive noe om.)Ellers var det litt utdyping på et par opplysninger i rapporten. Noe dager seere hadde vi godkjennigen i posten. Vi slapp altså tilleggsrapporten, er ikke helt sikker på om vi hadde sluppet det hvis jeg ikke hadde ringt. Håper ingen blir skremt, men det skader nok ikke å ta en telefon når godkjenningstidspunktet nærmer seg. (Eller før, for den del.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/#findComment-1009278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cacatina Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Da vi mente at det nærmet seg tidspunktet for godkjenning, ringte jeg BUFA og hørte med saksbehandlere hvor vi låg i løypa. Da hadde hun tilfeldigvis akkurat sett på vår sak. Hun sa at alt virket greit, men at sosialrapporten var litt vel tynn. Jeg spurte om det var noe vi kunne tilføye og om det evt kunne tas over telefon. Jeg forklarte hvor lang tid det hadde tatt med barevernet, og at vi hadde spurt saksbehandlere i barneveret om denne rapporte holdt. BUFA-saksbehandleren sa at de "ofte" spurte etter tilleggsrapporter. Hva hun mente med "ofte" vet jeg ikke. Jeg ble nokså fortvilet ved tanke på en ny runde. Dagen etter at jeg hadde snakket med henne, ringte hun meg. Vi pratet litt om noe som stod i legeerklæringen som barnevernet ikke hadde fulgt opp i sin rapport.(Og som jeg spurte om hun ikke skulle skrive noe om.)Ellers var det litt utdyping på et par opplysninger i rapporten. Noe dager seere hadde vi godkjennigen i posten. Vi slapp altså tilleggsrapporten, er ikke helt sikker på om vi hadde sluppet det hvis jeg ikke hadde ringt. Håper ingen blir skremt, men det skader nok ikke å ta en telefon når godkjenningstidspunktet nærmer seg. (Eller før, for den del.) Takk for et veldig godt tips! Gjett om jeg kommer til å ringe?! c",) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/#findComment-1009408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
cacatina Skrevet 30. august 2004 Forfatter Del Skrevet 30. august 2004 Svarer litt selv om jeg ikke er sundra Vi fikk lese vurderingsdelen, men jeg vet at noen plasser får man ikke lese den. Når den var ferdig underskrevet av alle som skulle skrive under og den ble sendt til regionen, ble samtidig en kopi sendt hjem til oss. Hvor mange sider var rapporten på? Vår var på 9 sider inkl. deres vurdering, som var på 2 sider. Håper rapporten holder for oss begge! Det er det skjønner du... at jeg tror ikke rapporten vår var på flere enn 3-4-5- sider - og det er jo veldig lite - er det ikke????????? (men da mangler som sagt den siste vurderingsdelen). Tror kanskje saksbehandleren ikke bruker så masse ord for å beskrive... Mannen min gjør ikke det heller... så nå begynn jeg å bli nervøs nå da, for at det skal være for lite..... Wææææ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/#findComment-1009413 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LillapåFub Skrevet 31. august 2004 Del Skrevet 31. august 2004 Saksbehandlerne våre var veldig åpne på at vi skulle gi dem tilbakemeldinger. Og, jeg var klar for å gjøre det, men var ikke forberedt på at det skulle skje i dag. Hadde håpet på at vi kunne se på rapporten "i roden og freden" her i heimen, men de ville veldig gjerne at vi så på den under møtet slik at de fikk jobba videre med saken allerede i mårra... Og, det er jo bare bra da - at ting skjer. Vi ble faktisk lova rapporten ferdig til neste uke. Fikk dere med dere en egen kopi av rapporten når den var ferdig? Ville nok som du, ha brukt masse til på å lese og lese og lese den rapporten, ja... Tolke/finne sammenhenger osv... Om ikke jeg har vært opptatt av ord og faglige formuleringer før så blir jeg det i alle fall nå....!! Og, saksbehandlerens vurdering/konklusjon - vet du om vi får se den? Er den lang? Hva står der, som ikke står i "faktadelen"? Hei Jeg ville bare si noe i forhold til det om vi får se vurderingsdelen av rapporten. Jeg spurte vår saksbehandler om det samme. (HAn har vært fantasktisk positiv og hyggelig hele veien)og han svarte med et smil at " ja, for det er jo ikke mye som kan skrives i hele eller sosialtjenesten nå til dags, som ikke klienten har rett til å se...Les: innsynsrett) så du har mulighet til å lese rapporten ja, men det er jo litt ekkelt kanskje dersom bv man får inntryk av at bv helst ikke vil at du skal ha den..? Lykke til Vi skal forhåpentligvis signere denne uka. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/156698-tilbakemelding-sos-rapport/#findComment-1009828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.