Gå til innhold

Kan ikke anbefale denne boka, nei.

Anbefalte innlegg

Gjest Dragen+Hunden+Oksen

ISBN 82-91101-74-4

Ungene og jeg var på barnebiblioteket. Vesla leser godt, og jeg var glad for å finne en flott bok : Land i endring: KINA av Stephen Keeler.

Jeg leste den først selv, mye bra, men. I kapittelet om "endring i hjemmet" står: "Det finnes beviser for at pikebarn ble drept rett etter fødselen" . osv om ettbarnspolitikkens grelle konsekvenser.

Nå synes jeg at denne boka hører mer hjemme i voksenavdelingen enn i barneavdelingen. Jeg er etter hvert ganske lei av å stadig bli informert om landets mindre gode sider. Et land som India kan man lese mye vakkert om, - uten å måte fordøye oppplysninger om skjebnen til de kvinner som ikke klarer å sjenke sin mann en sønn. Og uten dramatiske innslag fra omreisende med ultralydapparater for å abortere pikefoste.

Ja, jeg er litt lei!!!!!!

Jeg ønsker barnebøker om KINA som passer bedre for barn enn denne. Forslag mottas med takk.

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156908-kan-ikke-anbefale-denne-boka-nei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

På`en igjen...

leser vi for tiden for vår datter på 2 1/2 år fra Kina. Hun liker boka og vi synes den gir et greit innblikk i hvordan et barn blir forlatt av mammaen sin og siden kommer til en familie i Norge. Er fortsatt veldig lettrørt og tårene triller hver gang vi kommer til avsnittet hvor Nina blir forlatt på toget på et sted som skal gjøre det enkelt for noen å finne henne og ta vare på henne. Vi har startet ny prosess og synes denne boka er fin å bruke i blant annet forberedelser til neste tur til Kina for å hente lillesøster eller lillebror

mvh

Gjest Ikke bare for småbarn

Vil tro at du med barnebiblioteket mener barneavd. på et bibliotek. Ei barneavd. er som oftes ei barne- og ungdomsavdeling med bøker for flere aldresgrupper. Mange faktabøker er beregna på barn i skolealder helt opp til 10 kl. og gjerne eldre.

Da må man også regne med at bøkene kan innholde en del harde fakta som man gjerne vil skåne barna sine for.

Men jeg skal være enig med deg i at det gjerne må komme bøker om andre land beregna på småbarn.

Hva med å låne Unicef-serien "Barn som meg" neste gang?

Ikke så grundig faktastoff, men hvert land blir presentert på en flott måte.

Hei!!

Fikk et tips om en barnebok fra AF.

Made in China av deborah nash

Koselig bok. Masse farger og tegninger. En liten fortellig og litt fakta.

Jeg syns den var fin.

Passer til små barn.

Vennlig hilsen bjonde

Hei Bjonde!

Fikk du bestilt denne boka hos AF? Har sendt deg mail forresten! :-)

Hilsen

Annonse

leser vi for tiden for vår datter på 2 1/2 år fra Kina. Hun liker boka og vi synes den gir et greit innblikk i hvordan et barn blir forlatt av mammaen sin og siden kommer til en familie i Norge. Er fortsatt veldig lettrørt og tårene triller hver gang vi kommer til avsnittet hvor Nina blir forlatt på toget på et sted som skal gjøre det enkelt for noen å finne henne og ta vare på henne. Vi har startet ny prosess og synes denne boka er fin å bruke i blant annet forberedelser til neste tur til Kina for å hente lillesøster eller lillebror

mvh

Hei På'en igjen!

Takk for bildene! Du har et nydelig nurk å lese for og du, da!

Klem fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...