Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da var første samtale med barnevernet overstått. Tror det gikk bra. Vi pratet i to timer med et par veldig hyggelige saksbehandlere. Neste møte skal vi ha her hjemme, må vel rydde noe før det. Litt oppussing av en gang blir vel gjort også før den tid tenker jeg. Har to uker på meg. De snakket om et tredje møte også, men heldigvis ligger datoene ganske tett, slik at det ikke går alt for lang tid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156923-f%C3%B8rste-samtale-over/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt å være igang tenker jeg. Kjenner meg igjen.

Når endelig alle besøk er ferdig forventer en at de skal skrive den raskt så en får sendt den avgårde. Vi trodde det skulle ta kort tid for alt gikk unna i starten, men nå har hun plutselig ikke tid til å skrive den. Jeg må si jeg er sååå skuffet. Vi bare venter på at den skal dumpe ned i posten slik at vi får lest igjennom og skrevet under.

Ønsker dere lykke til !!

trk1365380645

Godt å være i gang! Ville bare si at du ikke må stresse deg i hel før hjemmebesøket, det viktigste er at dere er "ordentlige" mennesker som er skikket til å være foreldre. Resten er nok mindre vektlagt og de aller fleste av oss har det stort sett fint nok! (men ok, hvis bv har sett hvordan det KAN se ut her på det verste, kan det jo hende vi måtte tatt en ekstra prat:-) )

Lykke til uansett!

Deilig å være i gang, tenker jeg?!

Vi har hatt 3 samtaler, men den siste ble brukt til å lese igjennom rapporten. Var ikke helt forberedt på det da, så det ble litt rart. Der satt damene og liksom snakka med Ninni Undulat, mens vi satt og skulle lese igjennom... Ble litt TWIN PIGS-aktig der en stund... Men vi "metakommuniserte" om hele situasjonen etterpå, så det ble liksom greit likevel.

Ønsker dere lykke til med samtalene - om det blir en eller to til.

Og når det gjelder oppussingen; ta det rolig - og ikke stress! Gubben her i huset hadde følgende utsagn når saksbehandlerne sa de skulle komme igjen 2 ganger: "Søren! Da må jeg støvsuge flere ganger, da!" ... de så litt rart på hverandre saksbehandlerne da, da... og så skrattlo de skikkelig!

trk1365380645

Deilig å være i gang, tenker jeg?!

Vi har hatt 3 samtaler, men den siste ble brukt til å lese igjennom rapporten. Var ikke helt forberedt på det da, så det ble litt rart. Der satt damene og liksom snakka med Ninni Undulat, mens vi satt og skulle lese igjennom... Ble litt TWIN PIGS-aktig der en stund... Men vi "metakommuniserte" om hele situasjonen etterpå, så det ble liksom greit likevel.

Ønsker dere lykke til med samtalene - om det blir en eller to til.

Og når det gjelder oppussingen; ta det rolig - og ikke stress! Gubben her i huset hadde følgende utsagn når saksbehandlerne sa de skulle komme igjen 2 ganger: "Søren! Da må jeg støvsuge flere ganger, da!" ... de så litt rart på hverandre saksbehandlerne da, da... og så skrattlo de skikkelig!

he-he! Har skjønt at du tar det fint når vi andre får en god latter av det du skriver: Syns tvilling- grisene var litt morsomt. Selv var jeg veldig opptatt av Twin PEAKS for vel ti år siden... ;-)

Hei!

Kjenner igjen fölelsen når man endelig er igang! Grudde oss veldig för förste möte, og det kunne vi jo spart oss! Det gikk jo smertefritt!

Syns du skal ta det litt rolig med for mye styr i heimen för hjemmebesöket. Ha et normalt ryddig og rent hus som viser at det bor mennesker der. Jeg styra veldig og gjorde nesten rent tak og vegger og så så de seg ikke rundt i huset engang! De var bare i stua. Så på neste möte tok mor det litt roligere...

Et lite tips: Ha nok med drikke å servere. Man blir törr i halsen av så mye skravling. Hos oss fikk farrisen bein å gå på!

Lykke til, det kommer til å gå så bra, skal du se!!! ;-)

Klem fra

Annonse

he-he! Har skjønt at du tar det fint når vi andre får en god latter av det du skriver: Syns tvilling- grisene var litt morsomt. Selv var jeg veldig opptatt av Twin PEAKS for vel ti år siden... ;-)

sier vel egentlig mer om hvor opptatt jeg var av TWIN PEAKS (jfr pigs) enn samtalen med barnevernet.... eller var det omvendt????????

ja ja (fnis)

Gjest Linn fra Stavanger

Godt å være igang tenker jeg. Kjenner meg igjen.

Når endelig alle besøk er ferdig forventer en at de skal skrive den raskt så en får sendt den avgårde. Vi trodde det skulle ta kort tid for alt gikk unna i starten, men nå har hun plutselig ikke tid til å skrive den. Jeg må si jeg er sååå skuffet. Vi bare venter på at den skal dumpe ned i posten slik at vi får lest igjennom og skrevet under.

Ønsker dere lykke til !!

Vi fikk beskjed av AF om å høflig purre dersom ting gikk litt seint, men jeg antar at du har gjort det.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...