Gå til innhold

Vanskelig balansegang...

Anbefalte innlegg

Vet at webmaster setter pris på at vi ikke svarer på "sabotasjeinnlegg". Dette skjønner jeg og er enig i- det blir relativt utrivlig her etter en periode med mye av sorten. Oftest skinner det jo tydelig gjennom at det dreier seg om nettopp useriøse "fjaseinnlegg". Men det hender innimellom at det kommer innlegg som er i gråsonen og jeg har sett disse bli "avfeid" som useriøse og besvart deretter. Jeg syns det er vanskelig jeg, å la være å svare seriøst og med respekt, selv om problemstillingen/temaet på meg virker helt bak mål. Det må være tøft dersom noen har et reellt "problem" og blir avfeid som en av de pøblete gjestene her. Mulig jeg har vært her for kort tid til å se forskjellen....?!? Bare noen tanker fra meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/156963-vanskelig-balansegang/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke være bekymret. Du er da i din fulle rett til å svare på de innleggene du ønsker.

Når det gjelder det du kaller 'pøblete gjester', så er det en bestemt gjest som har hjemsøkt dette forumet fra tid til annen med tildels voldsom aktivitet. Vedkommende opererer med stadig nye nick og identiteter, men som skorpionfisken har nevnt i et tidligere innlegg i dag er det lett å 'kjenne lusa på gangen' etter en tid: samme type formuleringer, samme slags meninger, svarer aldri på kritiske spørsmål men blir i stedet veldig kvass i tonen og kommer med svært negative utsagn om dette forumet, osv. Etter hvert synes jeg faktisk at selv nickene til denne personen ofte har en forutsigbarhet i seg - det er som oftest lett å gjette seg til at han står bak.

For de som ikke har vært så lenge på forumet, kan det være et tegn hvis det kommer et (gjerne noe spesielt) innlegg som ingen faste brukere av adopsjonsforumet svarer på. Det kan bety at denne spesielle gjesten står bak innlegget, og at tilstrekkelig mange brukere av forumet har skjønt det og ligger unna, slik webmaster mange ganger innstendig har oppfordret til. Webmaster kan sjekke hvem som står bak de ulike nickene, og sletter innleggene hans fortløpende. Den spesielle gjesten ser ut til å ha lagt alle adoptivforeldre for hat og mener at alle adoptivbarn er fratatt sine biologiske foreldre på ulovlig vis, pluss at de har kommet til adoptivforeldre som er store egoister og kun utnytter barna for eget forgodtbefinnende - også seksuelt. Litt spesielt, spør du meg.

Så hvis du er i tvil - vent litt med å svare og se det an. Er det den spesielle gjesten, vil innlegget som regel bli fjernet av webmaster i løpet av noen få timer.

Gjest thaipappa

Ikke være bekymret. Du er da i din fulle rett til å svare på de innleggene du ønsker.

Når det gjelder det du kaller 'pøblete gjester', så er det en bestemt gjest som har hjemsøkt dette forumet fra tid til annen med tildels voldsom aktivitet. Vedkommende opererer med stadig nye nick og identiteter, men som skorpionfisken har nevnt i et tidligere innlegg i dag er det lett å 'kjenne lusa på gangen' etter en tid: samme type formuleringer, samme slags meninger, svarer aldri på kritiske spørsmål men blir i stedet veldig kvass i tonen og kommer med svært negative utsagn om dette forumet, osv. Etter hvert synes jeg faktisk at selv nickene til denne personen ofte har en forutsigbarhet i seg - det er som oftest lett å gjette seg til at han står bak.

For de som ikke har vært så lenge på forumet, kan det være et tegn hvis det kommer et (gjerne noe spesielt) innlegg som ingen faste brukere av adopsjonsforumet svarer på. Det kan bety at denne spesielle gjesten står bak innlegget, og at tilstrekkelig mange brukere av forumet har skjønt det og ligger unna, slik webmaster mange ganger innstendig har oppfordret til. Webmaster kan sjekke hvem som står bak de ulike nickene, og sletter innleggene hans fortløpende. Den spesielle gjesten ser ut til å ha lagt alle adoptivforeldre for hat og mener at alle adoptivbarn er fratatt sine biologiske foreldre på ulovlig vis, pluss at de har kommet til adoptivforeldre som er store egoister og kun utnytter barna for eget forgodtbefinnende - også seksuelt. Litt spesielt, spør du meg.

Så hvis du er i tvil - vent litt med å svare og se det an. Er det den spesielle gjesten, vil innlegget som regel bli fjernet av webmaster i løpet av noen få timer.

Til ahg

Vi mener oss veldig godt orientert på adopsjonsfeltet. Ennå har ikke vi oppdaget noen slik person som de beskriver. Er det en person du har diktet opp? Hvor kan vi få noen bekreftelser på at personen eksisterer og står for det du påstår? Er personen farlig for noen? Hvem er egentlig du som kan servere slike påstander og rykter?

Gjest her er sjarmtrollet....

Til ahg

Vi mener oss veldig godt orientert på adopsjonsfeltet. Ennå har ikke vi oppdaget noen slik person som de beskriver. Er det en person du har diktet opp? Hvor kan vi få noen bekreftelser på at personen eksisterer og står for det du påstår? Er personen farlig for noen? Hvem er egentlig du som kan servere slike påstander og rykter?

Til de som lurer på hvilke sjarmerende tanker om adoptivforeldre han som stadig slettes har. Les og bli kvalm!

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=25771

Annonse

Har aldri sett sånne innlegg, jeg... Kanskje jeg er treig i oppfattelsen for sååå fort kan vel ikke webbis slette vel?

;-)

Joda, innleggene har vært her, men blir slettet så raskt så mulig. Stikk gjerne innom webmaster forumet, så ser du at det ligger inne anmodninger om å fjerne de.

Hilsen

Gjest Moderator

Til ahg

Gjennom lang tid har man observert at du neppe har noen stor grad av selvinnsikt. Hvorvidt dette innlegget nettopp er utslag av denne manglende selvinnsikten eller bevisst forsøk på løgn, kan derfor få stå som et åpent spørsmål.

Gjest hilsen en adoptivmamma

Jeg har vært fast gjest her på forumet i snart fire år, og kan bekrefte dette. Han var fraværende i lange perioder, men kom tilbake igjen, og det siste året har han vært mer aktiv enn noen sinne.

Jeg er veldig glad for den konsekvente holdningen Webmaster har bestemt seg for å ha overfor den personen. Takk!

Gjest sjokkert

Til de som lurer på hvilke sjarmerende tanker om adoptivforeldre han som stadig slettes har. Les og bli kvalm!

Jeg ble helt sjokkert av denne lesningen. På hvilket grunnlag har han skrevet denne artikkelen?

Han er leder for adoptertes landsforening og mener at pga dårlig matching av foreldre og barn kan føre til all verdens grusomheter...

carla1365380461

Jeg gikk skikkelig på limpinnen en gang. Det var den gangen han/hun signerte med "beriket".

Husker spesielt en dag det kom flere (og ikke så veldig usaklige) innlegg fra tilsynelatende forskjellige ulykkelige adopterte som "diskuterte med hverandre". Det var rett før vi venta tildeling, så jeg var passe hektisk og innom forum stadig vekk, og fikk dermed med meg at Webmaster hele tiden sletta innlegg fra "ulike personer". Jeg ble skikkelig indignert på disses vegne, og etterlyste respekt for ytringsfrihet og gud vet hva. Meldte meg til og med ut av DOL i protest (det gjorde flere andre også - sikkert bare fake det og!).

Det viste seg at det var samme personen som skrev alle innleggene (noen Webmaster kan sjekke) - bare for å ødelegge forumet.

Det hører med til saken at jeg meldte meg inn på DOL igjen allerede neste dag...

Sånn kan det gå! ;-))

Jeg ble helt sjokkert av denne lesningen. På hvilket grunnlag har han skrevet denne artikkelen?

Han er leder for adoptertes landsforening og mener at pga dårlig matching av foreldre og barn kan føre til all verdens grusomheter...

Trenger man være mer enn en person for å danne en forening, da?

Dagspressen er dessverre ofte alt for lite kildekritiske.

Hilsen zitrus, leder i "Foreningen for glade adoptanter" :-)

Annonse

Gjest ikke akkurat nå

Trenger man være mer enn en person for å danne en forening, da?

Dagspressen er dessverre ofte alt for lite kildekritiske.

Hilsen zitrus, leder i "Foreningen for glade adoptanter" :-)

Han har vel med seg denne Brenda som det har stått en del om i avisene ssite halvår. Hun som også har besøkt oss jevnlig og som også maser om at alle adopsjoner er ugyldige.

Syns nesten det er rart at VG bidrar til å publisere noe sånt som dette jeg.

Det meste er reinspikka tøv!

Herregud! Har skrevet mail til nettredaktøren for VG og bedt om motivet for at innlegget ligger ute og om at det blir fjernet. Hvis ikke de gjør det, synker min aktelse for den avisen enda mer!

Ja, da fikk også jeg se hva for en person dette er! Ble plutselig glad for at jeg har missa de andre innleggene hans her...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...