Gå til innhold

Hvor er egentlig foreldrene?

Anbefalte innlegg

"Og så vet jeg at det er mange gutter på 17 som ikke har sex, de er jo så barnslige stakkar. "

På samme måte som det finnes en rekke barnslige jenter på 17, som har sex selv om de slett ikke er modne mentalt for det.

Du tror du vet alt om 17 åringer du..

Jeg tror nok at 17 åringer VET mye MER enn deg! Akuratt som du kjenner alle 17 åringer i Norge..?? Og hvis det eneste grunnlaget ditt er fra statistisk sentralbyrå, så vil jeg faktisk kalle deg naiv som 17 åringen sier!

MVH CORONADO

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

10

• fei1365380229

3

• morsan

2

• Icora Panter

2

"Nei, selvfølgelig vet de voksne bedre hva barna driver med enn dem selv gjør..?! "

Det har jeg heller ikke sagt. Men du kan ikke stole på det dine jevnaldrende forteller deg om sine sex-opplevelser. Noen skryter på seg, andre skryter av seg, sjansen for å få fram sannheten er mye større i anonyme undersøkelser.

Det er et fåtall av 17-åringer som tør innrømme for sine jevnaldrende at de er jomfru. Det er minst like flaut som å fortelle sine foreldre at de har hatt sex.

Vet du hva Eizoze?

Jeg hadde følt at oppdragelsen min var mislykket hvis ungene mine hadde synes det var flaut å fortelle meg om de hadde hatt sex eller ikke da de var 17.

Gjest å pule eller ikke å pule

Hvis du mener det var å skryte, så vet du ikke hva skryte er!

Jeg skrøt ikke av å se de hadde sex! Prøver å fortelle deg at 17 åringer har sex! Og hvis du mener at når man blir stilt et spørsmål: Hadde dere sex? Og personen svarer ja, så er det liksom å skryte?

Hvorfor sier du ikke hvor gammel du er??

Du trenger ikke å fortelle meg at 17-åringer har sex - det vet jeg da utmerket godt!

Du virker forferdelig arrogant, men det har vel noe med puberteten å gjøre.

Hvorfor er det så viktig for deg å vite hvor gammel jeg er?

Vet du hva Eizoze?

Jeg hadde følt at oppdragelsen min var mislykket hvis ungene mine hadde synes det var flaut å fortelle meg om de hadde hatt sex eller ikke da de var 17.

Jeg synes det er en helt naturlig reaksjon, og at det ikke reflekterer negativt på oppdragelsen i det hele tatt.

Du tror du vet alt om 17 åringer du..

Jeg tror nok at 17 åringer VET mye MER enn deg! Akuratt som du kjenner alle 17 åringer i Norge..?? Og hvis det eneste grunnlaget ditt er fra statistisk sentralbyrå, så vil jeg faktisk kalle deg naiv som 17 åringen sier!

MVH CORONADO

Nei, jeg vet ikke alt om 17-åringer, nettopp derfor er det så fint at vi har statistikk. Så kan vi hvertfall få kartlagt fakta og trender.

Gjest 17 åringen..

Du trenger ikke å fortelle meg at 17-åringer har sex - det vet jeg da utmerket godt!

Du virker forferdelig arrogant, men det har vel noe med puberteten å gjøre.

Hvorfor er det så viktig for deg å vite hvor gammel jeg er?

Fordi jeg tror du er for gammel til å vite hva som foregår i dag.

Og hvis du stoler blindt på statistisk semtralbyrå, så du jo gjerne gjøre det.

Men du tror du vet bedre enn 17 åringer og det tror jeg ikke du gjør..

Annonse

Gjest å pule eller å ikke pule

At jeg er for gammel...?

Jeg er da fremdeles bare i 20-årene!

Uansett alder må du huske på at alle er forkjellige - også 17-åringer. Det avhenger litt av miljøet og hvem man henger sammen med, dette med adferd i forhold til sex såvel som andre ting.

Ikke alle 17-åringer puler, selv om mange helt sikkert gjør det.

Gjest 17 åringen..

At jeg er for gammel...?

Jeg er da fremdeles bare i 20-årene!

Uansett alder må du huske på at alle er forkjellige - også 17-åringer. Det avhenger litt av miljøet og hvem man henger sammen med, dette med adferd i forhold til sex såvel som andre ting.

Ikke alle 17-åringer puler, selv om mange helt sikkert gjør det.

Har jeg noen gang sagt at ALLE 17 åringer puler? Nei, jeg sa at fler tallet av dem gjør det!

har du sett på statistikken over hvor mange jenter som går på p piller?

FLERTALLET! men p piller har kanskje ikke noe med sex å gjøre?

Gjest å pule eller ikke å pule

Har jeg noen gang sagt at ALLE 17 åringer puler? Nei, jeg sa at fler tallet av dem gjør det!

har du sett på statistikken over hvor mange jenter som går på p piller?

FLERTALLET! men p piller har kanskje ikke noe med sex å gjøre?

Når jeg begynte med p-piller (16) var det fordi det skulle hjelpe mot kraftige mensblødninger og mens-smerter. Vet mange andre gjør/gjorde det av samme grunn.

Skal man ha sex, er kondomer et must, særlig dersom man ikke har (tro)fast partner.

Gjest 17 åringen..

Når jeg begynte med p-piller (16) var det fordi det skulle hjelpe mot kraftige mensblødninger og mens-smerter. Vet mange andre gjør/gjorde det av samme grunn.

Skal man ha sex, er kondomer et must, særlig dersom man ikke har (tro)fast partner.

Ja, det er jo kun grunnen til at 17 åringer bruker p piller...

Gjest å pule eller å ikke pule

Ja, det er jo kun grunnen til at 17 åringer bruker p piller...

Hvis du synes p-piller = grønt lys for pulings i øst og vest, er du dum.

I et fast forhold, der begge er trofast og friske, er p-piller et fullverdig preventiv. Ellers er det ikke det.

Gjest 17 åringen..

Hvis du synes p-piller = grønt lys for pulings i øst og vest, er du dum.

I et fast forhold, der begge er trofast og friske, er p-piller et fullverdig preventiv. Ellers er det ikke det.

Hva er det du snakker om da?

Har jeg noen gang sagt at man ikke får sykdommer o.l. av å bruke p piller?

Nei, det sa jeg ikke..

Jeg sa at jeg tror ikke den eneste grunnen til at 17 åringer bruker p piller er fordi de skal ha kontroll over mensen! De bruker det for å ikke bli med barn.

Annonse

Ja, ja.. har vært på fest (men du tror vel ikke at noen under 18 gjør det) og folk lå å pulte i alle rom (ikke nøkkel i dørene) og de ga faen om noen så dem. Men de jugde vel for det da, enda vi alle andre på festen så dem! De sa de hadde hatt sex etterpå, men en pikk inne i en mus er kanskje ikke sex for deg?

Hva er alderen din?

Og er 'alle' 17-åringer med på slikt. Puler for åpne dører og vennene ser pikker inni muser. Ja ja tidene forandrer seg, men om den går fremover.........

Alle som er eldre enn 17 år, har vært igjennom det. Derimot har de som er 17 år ikke vært eldre, og vet ikke hva de vet.

Hvorfor tror du at noen er for 'gamle' til å vite hva 17-åringer gjør? Jeg er 30 år eldre, og mange 17-åringer hadde sex dengangen også, noen til og med i full offentlighet, men heldigvis var de unntak. Det er det inntrykket jeg har i dag også som mor til to døtre. Jeg har hørt om puling i sandkasse hvor jenta hadde mensen, og hun var til og med bare 14 år. Jeg har da ikke trodd for det at alle 14årige jenter puler i sandkasser når de har mensen.

Har en venn i min alder som satt med en jente på fanget i en buss engang i ungdomstiden. Jenta hadde skjørt og få underbuksene vekk var ikke noe problem. 'Alle' viste hva som foregikk, og han har fått høre det siden. Jeg husker selv tilsvarende episode hvor det var sex i baksetet, og jeg våget ikke å gå å titte sånn som de andre gjorde. Gjett om jeg følte meg dum da. Jeg gikk ikke hjem og fortalte mamma om det, men jeg har fortalt jentene mine om denne episoden. Jeg kan nevne flere tilsvarende som skjedde i 'de dager'.

"Nei, selvfølgelig vet de voksne bedre hva barna driver med enn dem selv gjør..?! "

Det har jeg heller ikke sagt. Men du kan ikke stole på det dine jevnaldrende forteller deg om sine sex-opplevelser. Noen skryter på seg, andre skryter av seg, sjansen for å få fram sannheten er mye større i anonyme undersøkelser.

Det er et fåtall av 17-åringer som tør innrømme for sine jevnaldrende at de er jomfru. Det er minst like flaut som å fortelle sine foreldre at de har hatt sex.

Dette med å skryte husker også både de som er 50+ og 50- :)

Ja det er jo helt utrolig. Andre foreldre bør jo kunne sende ungene på disse arrangementene og stole på at de er alkoholfri, eller ihvertfall at det ikke er foreldrene som har sørget for at de ikke er det.

Det var en tilsvarende episode jeg husker fra 10 - 15 år siden hvor en ungdomsskole arrangerte en fest. En jente kom med øl hjemmefra og mor ble ringt og fortalt at hun måtte hente henne med engang. Mor kom og ga resten av ølet til vennene som skulle bli igjen. Jeg var en av vaktene, og jeg husker at vi tok selvfølgelig ølet det vi oppdaget i hvert fall, og etterpå fikk vi en hysterisk krampelatter som nesten endte med gråt. At det går an å være så dum det er meg en gåte, selvom jeg innbiller meg at jeg vet mye om intelligens og bruk av hjernen.

Å jeg som har hørt at islandske jenter er mye verre enn norske ;o)

Verre og verre, kan noe være verre enn dette. Islandske jenter debuterer tidligere, og ha en kjæreste som 17-åring er helt vanlig. Da er de voksne og foreldrene har ingen styring lenger. Jeg har ingen statistikk som sammenligner, men vil nok tro at det er ganske vanlig at syttenåringer har debutert i begge land.

fei1365380229

Vet du hva Eizoze?

Dette er faktisk ikke ting jeg trenger å vite. Nå har jeg ikke tenåringer så de har ikke debutert ennå.

Jeg kan sikkert være behjelpelig med p-piller og kondomer, men de trenger ikke å komme hjem å fortelle meg hvem de har hatt samleie med altså :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...