Gjest lbh Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 og det har gått så fint. Hun er nå 20 mnd. og har fått halv plass i barnehagen.De to første dagene var jeg med, men i dag dro jeg hjem et par timer. Hun gav meg en klem når jeg dro, og sa "der var du" når jeg kom. Nesten alt hadde gått fint mens jeg var borte. Men under sang-stunden hadde hun danset, mens de andre barna satt pent i hver sin stol og sang... Tantene hadde prøvd å få henne til å sitte ned, men da hadde hun høylydt protestert. (Vi har vel danset for mye til musikk her hjemme...:-) Da jeg kom satt de små og spiste, og skulle deretter legge seg. Dette gikk ikke bra. Vår lille sto i sin reiseseng og pratet konstant i 40 min. (hørte henne fra rommet hvor jeg satt) Til slutt kom tanten ut med henne, Jeg hadde forventet at dette med soving ville bli vanskelig, for det er noe vi og har strevd mye med. Hun var 6 mnd da vi ble hennes foreldre, og hun fikk da ligge i vår seng. Dette på grunn av at det var veldig koselig!!!, men mest av alt som en del av tilknytningsprosessen til oss. Hun var en veldig "aktiv" liten baby, hadde vanskelig for å sovne og roet seg raskere sammen med oss. Etter hvert bar vi henne over i sin egen seng. Dette har vi drevet på med til nå. Vi har i perioder prøvd å få henne til å sovne i sin egen seng, men uten stort hell. Nå føler vi at hun har blitt en trygg jente, og at hun er godt knyttet til oss. Dette med tilknytning har vi måttet arbeidet mye med. Vi har bestemt oss for at vi intill videre henter henne før hun skal sove i barnehagen. Og så må vi vel bli "strengere" med at hun skal legge seg i egen seng her hjemme. Er det andre her med erfaring og gode råd?! Ellers ser det ut til at hun stortrives i barnehagen. Den ene tanten spurte i dag "ville du ikke lalle?" Vi har aldri brukt det ordet om å sove, så vår lille sprang da rundt og ropte lalle, lalle og lette etter lalle. Men hun var jo ingen plass :-) Mvh (i dag) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157220-v%C3%A5r-lille-har-begynt-i-barnehagen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pipppi Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Ville bare fortelle om min lille 3-åring som fortsatt sover i sengen med oss. Han har hatt noen perioder i sin egen seng, men drømmer fælt, blir redd, påstår det er løver på rommet hans osv. Så, da ligger han mellom oss da, Gud vet for hvor lenge... Vi må forresten også ligge med ham til han sovner... Som du skjønner var vi også veldig spente da han begynte i barnehagen sin forrige høst, da 22 mnd. gml. Men, det skal jeg si ble noe annet, ja. Damene i barnehagen bare stirret uforstående på meg da jeg fortalte hvordan dette foregikk hjemme, for der var alt så greit. Han ville selv legge seg i sprinkelsengen (!!!), på rom sammen med andre småttiser, var den første som sovnet, niks problem. De små skiller nok veldig mellom sine verdener hjemme og i bhg. (etter at mamma er ute av syne...), la personalet få prøve seg, kanskje går det kjempefint ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157220-v%C3%A5r-lille-har-begynt-i-barnehagen/#findComment-1012774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
midnattsol Skrevet 4. september 2004 Del Skrevet 4. september 2004 Det er ikke mulig for personalet i barnehagen at hun kan sove ute i vogn? Det gjør datteren vår på 2,8 år. Hun har vanskelig for å roe seg på dagtid i sprinkelseng, så hun har alltid sovet formiddagsluren sin i vogn. Det er de færreste under 3 år som sover i seng under hvilingen i "vår" barnehage. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/157220-v%C3%A5r-lille-har-begynt-i-barnehagen/#findComment-1013426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.