Gå til innhold

Hvor gamle bør "barna" bli...

Anbefalte innlegg

Gjest barnevakt

...før de kan være barnevakt? Kjenner to nydelige 12 åringer som ønsker å være barnevakt. De er noen av de mest ansvarsbevisste og flotte jentene jeg vet om. (Jobber med barn, og kjenner dem siden de var 6)

Når kan jeg si ja til dette? Vårt barn er tre år.

Hva betaler man i så fall?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157407-hvor-gamle-b%C3%B8r-barna-bli/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg pleier å bruke ei jente på snart 12 år som barnepike til min datter på 2 år.

Vi har også kjent hverandre lenge,men viktigst er det at datteren min kjenner henne og er trygg sammen med henne.

Betalingen varierer, er det en trilletur på dagen får hun 20 i timen.

Skal jeg på et møte på ettermiddagen får hun 100 kr.

trenger jeg barnevakt lenger enn til kl.20.00 får jeg tak i en voksen. Mest fordi jenta også skal tidlig opp neste dag.

Gjest førskolelaerer

hei!

Jeg var 10 år da jeg begynte som barnevakt..Da var vi to som satt sammen, som regel min kusine på 11..

Da vi passet barn var det som regel på ettermiddager til litt ut på kvelden. Ikke senere enn 20 tror jeg.

Betalingen husker jeg ikke... Var nok ikke store greiene.. :)

Min barnevaktskarriere ble lang, ble fast barnevakt til en familie og de betalte meg ca 30/35 kr timen++

Og som regel betalte de taxi hjem til meg også, om det ble sent og jeg ikke ville gå el ble hentet av mamma.

Som regel var det brus i kjøleskapet og pizza el annet snacks i skapet.

De behandlet meg så bra, at jeg bestemte meg får å behandle mine barnevakter på samme måte.. Og det har jeg gjort.

Er man fornøyd med barnevakten og vil ha h*n som fast barnevakt (hvilket er betryggende), så betaler man gjerne litt ekstra for å beholde h*n.

Hilsen

• 2 uker senere...

vi har en jente på 13 år som barnevakt. hun begynte da hun var 12 og min sønn er 4 år nå. Har kjent henne i noen år og vet at hun kan takle evt.vanskelige situasjoner.

Pleier og å sette fram litt snop og pizza/taco o.l.

Gi telefonnr ditt til henne, eller til en nabo/bekjent i nærheten som hun kan ringe ved en vanskelig situasjon.

Vi betaler henne 50 kr timen, og aldri etter 22.00!

• 2 uker senere...

Jeg pleier å bruke ei jente på snart 12 år som barnepike til min datter på 2 år.

Vi har også kjent hverandre lenge,men viktigst er det at datteren min kjenner henne og er trygg sammen med henne.

Betalingen varierer, er det en trilletur på dagen får hun 20 i timen.

Skal jeg på et møte på ettermiddagen får hun 100 kr.

trenger jeg barnevakt lenger enn til kl.20.00 får jeg tak i en voksen. Mest fordi jenta også skal tidlig opp neste dag.

Kommer helt an på jentene. Du sier de er grei og at du stoler på dem.

Min sønn på 11 passer lillebroren hvis vi er hos naboer, da har vi mobilen med og han ringer hvis det er noe, vi er aldri lenger vekke enn at vi kan være hjemme på få minutter om nødvendig. Skal vi til byen eller bort fra nabolaget må vi nok ha en eldre barnevakt til å se etter dem begge.

Stedatteren min på 15 stoler jeg ikke på (har mange grunner til det) så det kommer veldig an på hvor moden disse jentene (guttene) er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...