Gå til innhold

Permisjonsregler- forvirret

Anbefalte innlegg

ellymor1365380489
Skrevet

hei!

kan noen hjelpe oss? (Trodde vi hadde fortått trygdekontor -dama, men nå ble vi usikre.)

Når kan jeg starte mammapermisjonen, dvs hvilken dag telles? vi trodde overtakelsesdato var gjeldene, men har nå hørt at den dagen rettspapirene er i orden er dagen permisjonen regnes fra. Vi skal hente fra Colombia og ser at det da kan bli mange uker uten hverken lønn eller adopssjonspenger.... har en jobb der ferieuker ikke kan flyttes på. Hva er riktig?

noen erfaringer? hvilken dato oppgir dere på skjema for krav til adopssjonspenger? Får vi evt noe dokumentasjon fra AF før vi drar? (Trydgekontoret mente de måtte ha papirer derfra før vi dro)

hilsen lettere forvirret

takknemlig for hjelp!!:-)

Skrevet

Vi skal adoptere fra Kina. Da jeg forhørte meg om dette, fikk jeg beskjed om at overtagelsesdagen er den dagen permisjonen starter.Var så sikker på at det er slik reglene er. Sitter akkurat nå med brosjyren fra trygdekontoret, den sier at mor har krav på 39 uker med permisjon. Det som er så snodig, er at den ikke sier noe om starttidspunktet for adopsjonen. Håper du og forsåvidt jeg også finner ut av dette.

Skrevet

Vi fikk godkjent at permisjonen startet den dagen vi kom hjem fra hentereise til Kina. Vi hadde begge permisjon med lønn fra vår arbeidsgiver under hele hentereisen.

Jeg har forstått det slik at permisjonen starter overtakelsesdato. Iallfall opplyste trygdekontoret her at det er regelen.

Skrevet

Vi skal adoptere fra Kina. Da jeg forhørte meg om dette, fikk jeg beskjed om at overtagelsesdagen er den dagen permisjonen starter.Var så sikker på at det er slik reglene er. Sitter akkurat nå med brosjyren fra trygdekontoret, den sier at mor har krav på 39 uker med permisjon. Det som er så snodig, er at den ikke sier noe om starttidspunktet for adopsjonen. Håper du og forsåvidt jeg også finner ut av dette.

Hei, hei

Vi var i Colombia i januar, og begynte permisjonen den dagen vi overtok omsorgsansvaret, altså ikke omsorsgretten. Dvs, at vi begynte permisjonen den dagen vi traff gutten vår for første gang. Fikk skriv fra AF om dette for å gi trygdekontoret!!

Lykke til

Skrevet

Hei, hei

Vi var i Colombia i januar, og begynte permisjonen den dagen vi overtok omsorgsansvaret, altså ikke omsorsgretten. Dvs, at vi begynte permisjonen den dagen vi traff gutten vår for første gang. Fikk skriv fra AF om dette for å gi trygdekontoret!!

Lykke til

Hei.

Det kommer helt ann på når du må starte permisjonen din.

Noen starter hentereisen med ferie andre med velferdspermisjon. Den formelle permisjonen starter når du ønsker det etter evt. ferie/lønnet permisjon.

Jeg har startet permisjonen etter vi kom hjem ved begge våre adopsjoner fordi jeg fikk velferdspermisjon med lønn.

Lykke til, hilsen fra

ellymor1365380489
Skrevet

hei!

Takk til alle som svarte. Dette høres bra ut. En ting mindre å bekymre seg for :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...