Gå til innhold

Å søke om hjelpemiddel..?

Anbefalte innlegg

Gjest mamma`n til Frida
Skrevet

Jeg vil gjerne søke om noen hjelpemiddel til mitt barn på 19 år. Bor fortsatt hjemme. Er psykisk utviklingshemmet uten diagnose. Kan jeg som verge søke på vegne av mitt barn, eller må jeg gjennom PPT eller skole? Jeg vil søke om for eksempel "kjempeknotten" (telefon med stort tastatur) og en fjernkontroll til tv/stereo med store knapper på. Vi har få hjelpemiddel fra før, og det som mitt barn har er det skolen som har søkt om.... Takknemmelig for svar :)

Skrevet

I utgangspunktet kan dere selv søke om hjelpemidlene. Det skal søkes på et spesielt skjema som dere kan få på trygdekontoret.

Det er imidlertid vanlig at f.eks. kommunens ergoterapeut hjelper til med søknadsprosessen, og dette kan være en fordel mht å finne de mest egnede hjelpemidlene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...