Gå til innhold

Til ernæringsfysiolog/lege og andre!


Gjest jente_16

Anbefalte innlegg

Gjest jente_16

Hei!

Jeg har skrevet inn tidligere om at jeg prøver å legge på meg igjen siden jeg ble veldig tynn da jeg hadde litt problemer med maten i en 2 mnd. periode.

Jeg har øket matinntaket mitt siden det, og begynner å legge på meg litt, kjenner at jeg blir litt rundere rundt hoftene og slikt. Men synes ikke jeg spiser mye. Jeg spiser ofte, gjerne annen hver time (brød, frukt), men spiser veldig sunt, ikke noe godteri/brus e.l.

Det jeg lurer på er - siden vekten går opp allerede nå som jeg spiser ikke sånn knallmye og sunt, vil vekten kun fortsette å gå oppover og oppover, eller vil den stabilisere seg på den gamle matchvekten min? Vil forbrenningen min øke etter hvert igjen, eller må jeg nå nøye meg med et lavere energiinntak en det jeg hadde før mine to "problematiske" matmåneder?

Vil jeg nå kun legge på meg fett? Jeg trener minimum et par ganger i uken. (Fotball/jogging). Vil jeg legge på meg noe muskler?

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare bra å ta det rolig i førsten. Da vil du ikke legge på deg så mye fett som hvis du plutselig hadde begynt å spise mye. Nå vet ikke jeg hvor mye du spiser nå, men hvis du synes selv det er lite så er det sikkert det.. bare å øke kallori inntaket etterhvert. Hvis forbrenninga di er nedsatt så vil den gradevis bli bedre, og di 2 øktene i uka du har er ett stort pluss til dette!

Du har sikkert mistet mye muskler i løpet av di 2 tynne, så muskler kommer du definitivt å legge på deg.

/mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei,

forbrenningen din vil gå tilbake og bli like høy som den har vært. Fotballtrening vil nok gi deg litt mer muskler, som sammen med aktiviteten vil være med å forbrenne mer kalorier. Følger du matlysten og spiser når du er sulten, vil du ikke gå opp i vekt lenger enn idealvekten din som kroppen ønsker å ligge på for å være så sprek og sunn som den kan være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...