Gå til innhold

For dere som adoptere via AF(Kina)

Anbefalte innlegg

Jeg ser at CCAA sendt ut tildeling siste fredag. De som adoptere via AF fikk telefon allerede på tirsdag. Spørsål mitt er oversette AF tildelings informasjon i Kina eller i Norge. Hvis de gjøre i Kina, hvordan kan det skjer så fort, mens VB bruker over 8-10 dager for å oversette i Kina. Når dere får telefon fra AF, har dere alle informasjon ferdig oversattet? Jeg synes det er så vanskelig måtte venter 1-2 uker lengere enn AF for å få tildeling. Jeg kan godt tenker meg å for telefon først med kunn informasjon om hvor gammel er barn og er det gutte eller jenta. Resten kan jeg venter et par dag til for oversettelse. De gjøre sant i USA. Folk får telefon først og oversettelse skjer i USA etter på, men de bruker ikke mer enn 1-2 dag til å oversette. Synes VB skulle tenke litt sin rutine, slik at de ikke altid henge så mye etter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/157910-for-dere-som-adoptere-via-afkina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tredjegang

Hei didi,

VI brukte AF sist, og da ble papirene oversatt i Kina.

Helt enig i at VB burde endre rutinene sine, og gi beskjed muntlig om navn, alder, hvor - og sende etter info når den er klar.

Tenker på dere som venter tildeling nå!

Fikk mailen din - vi snakkes.

Hei!

Jeg er helt enig med deg. Men har du spurt VB om dette?

Det er vanvittig frustrerende å måtte vente lengre enn "nødvendig" uten å få noen grunn oppgitt. Jeg regner med at årsaken til at VB er senere beror på rutiner på oversetting osv, og kan ikke begripe hvorfor det skal være så vanskelig å si hva som er årsaken. For at VB får sine tildelinger fra CCAA en uke senere enn AF hver gang har jeg fint lite tro på... ;-) Det er heller ikke sikkert at det er mulig for VB å gjøre noe med "problemet" (og selvsagt så betyr de dagene ikke allverden i den stooore sammenheng, men akkurat mens man venter, så betyr det endel!), men bare å få vite hvorfor hadde vært greitt syns jeg.

Lykke til, det kan vel være tildelingen kommer idag også vel?!

MVH

Hei!

Jeg er helt enig med deg. Men har du spurt VB om dette?

Det er vanvittig frustrerende å måtte vente lengre enn "nødvendig" uten å få noen grunn oppgitt. Jeg regner med at årsaken til at VB er senere beror på rutiner på oversetting osv, og kan ikke begripe hvorfor det skal være så vanskelig å si hva som er årsaken. For at VB får sine tildelinger fra CCAA en uke senere enn AF hver gang har jeg fint lite tro på... ;-) Det er heller ikke sikkert at det er mulig for VB å gjøre noe med "problemet" (og selvsagt så betyr de dagene ikke allverden i den stooore sammenheng, men akkurat mens man venter, så betyr det endel!), men bare å få vite hvorfor hadde vært greitt syns jeg.

Lykke til, det kan vel være tildelingen kommer idag også vel?!

MVH

Jeg har spørt VB i går om det. De sa at AF og VB bruker forskjellige folk til å oversette i Kina. De får tildeling fra CCAA samtidig. Det er oversettels som tar forskjellig tid. Jeg kan ikke forstå at hvis hver gang VB bruker så mye langere tid til å oversette, hvorfor de ikke bytte til en annen som kan gjøre fortere eller har færre klient. Jeg tror ikke vi får tildeling før onsdag neste uke,sukk.

Jeg har spørt VB i går om det. De sa at AF og VB bruker forskjellige folk til å oversette i Kina. De får tildeling fra CCAA samtidig. Det er oversettels som tar forskjellig tid. Jeg kan ikke forstå at hvis hver gang VB bruker så mye langere tid til å oversette, hvorfor de ikke bytte til en annen som kan gjøre fortere eller har færre klient. Jeg tror ikke vi får tildeling før onsdag neste uke,sukk.

Onsdag?!

Sa de virkelig det? Fy søren da! :o(

Annonse

Gjest et annet syn

Jeg må få si meg uenig med synspunktene på å få bare alder og kjønn umiddelbart.Fordi jeg tenkte overhodet ikke på dette noe særlig.Men det jeg bekymret meg for var om barnet var friskt!Og det å få høre at alt står vel til med barnet,var absolutt det beste med telefonsamtalen.(selvsagt kan det være skjulte ting,men det meste står i papirene fra kina som følger med.Det er jo blitt veldig bra med opplysninger etterhvert.)

Slik følte både jeg og min mann det...

Hei,

en kollega av meg hadde også snakket med VB og fått vite at de ville få tildeling på neste fredag...

Krysser fingrene for at de tar godt i, og at telefonen ringer før det!

Beste hilsen fra

solsol1365380728

Hei didi.

Kan ikke bidra med noen svar til deg. Det føles neppe som noen trøst, men vi er flere som går og venter på den etterlengtede telefonen. Vi bruker IA og trodde vi skulle komme med forrige gang (papirene gikk fra IA 18.02). Det er klart man føler frustrasjon når tildelingene strømmer inn, bare ikke til oss...Får krysse fingrene for at telefonen kommer snart.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...