Gå til innhold

Bitte lite skritt videre...

Anbefalte innlegg

Ja nå erdet så mange her inne som får tildelinger ellergodkjenninger om dagen.

Gratulerer til dere alle!!

Selv har vi vært og signert rapporten denne uka, så nå erden forhåpentligvis sendt region øst.

Vi har jo enda langt igjen, vi da, men det er deilig å komme over i en ny ventefase.

og mens tidne snegler seg av sted, er det kjempefint å følge med dere her inne. - selvom jeg ikke er så aktiv til å skrive, detblir nok mer når tiden nærmer seg.

i dag har jeg feiret signeringen med å bestille " Adopsjonsboken".

Håper at det går raskt til godkjenning nå, for oss alle som venter på det. -Noen som vet hovrdan tidne er hos region øst nå?

uansett, det var litt rart å lese om seg selv i raporten, synes jeg. men koselig, og betryggende at saksbehandleren var kjempepositiv i sin konklusjon.

ja, det var alt jeg hadde på min lille oppdatering

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158002-bitte-lite-skritt-videre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg!

Gratulerer med ett skritt videre! Godt å få sendt den avgårde, ikke sant? Jeg feiret også som deg og bestilte Adopsjonsboken! Den er såååå fin! :-)

Når vi fikk registreringsbrevet fra region Öst i midten av juli, regnet de med en behandlingstid på 3-4 måneder. Hörte om noen som ringte til SBF tidligere denne uken som var registrert tidlig i juni. De fikk opplyst om at de nok måtte vente en måned til. Det vil si at behandlingstiden akkurat nå er närmere 4 måneder enn 3. Sukk og atter sukk. Det betyr at vi må vente 2 måneder til... Håper den nye saksbehandleren som begynte 1. september kan gjöre at det går litt fortere allikevel. Krysser fingrene og alt annet som kan krysses!

Iallefall: Lykke til videre, nå er det bare å smöre seg med tålmodighetskrem!

Klem fra

Gratulerer med ett skritt videre!

Vi også skrev under denne uken - så nå håper jeg papirene våre blir åpnet på et eller annet skrivebord hos Region Øst mandag morgen.

Blir veldig spennende å se på tiden de bruker nå... Jeg tenkte at kanskje lå grunnen til at saksbehandlingstiden har vært 4 md den siste tiden, var pga sommerferieavvikling og sånn, jeg da.... men, men... Vi får smøre oss med tolmodighet og vente og se.... Har jo et lite håp om at de er ferdig med sin saksbehandling til jul... Det hadde vært en fin julegave.

I mellomtida skal vi jobbe litt med å finne bilder til bildepresentasjon og vi skal gå på adopsjonsforberedende kurs. - Vi har da litt å fordrive tiden med, i alle fall....

men, jeg lurer på: den "adopsjonsboken" dere snakker om - hva slags bok er det?

Ønsker dere lykke til med ventingen. Og, kanskje kan vi utveksle litt datoer om framgang i saksbehandlingen. Det er jo litt spennende å se hvor forskjellig/likt det vil gå når vi har sendt inn papirene helt samtidig....

God venting - og god høst!

mvh, c",)

Vi også skrev under denne uken - så nå håper jeg papirene våre blir åpnet på et eller annet skrivebord hos Region Øst mandag morgen.

Blir veldig spennende å se på tiden de bruker nå... Jeg tenkte at kanskje lå grunnen til at saksbehandlingstiden har vært 4 md den siste tiden, var pga sommerferieavvikling og sånn, jeg da.... men, men... Vi får smøre oss med tolmodighet og vente og se.... Har jo et lite håp om at de er ferdig med sin saksbehandling til jul... Det hadde vært en fin julegave.

I mellomtida skal vi jobbe litt med å finne bilder til bildepresentasjon og vi skal gå på adopsjonsforberedende kurs. - Vi har da litt å fordrive tiden med, i alle fall....

Ønsker dere lykke til med ventingen. Og, kanskje kan vi utveksle litt datoer om framgang i saksbehandlingen. Det er jo litt spennende å se hvor forskjellig/likt det vil gå når vi har sendt inn papirene helt samtidig....

mvh, c",)

HeiCacatina!

Så moro at vi er så likt i prosessen. Ja nå må vi følge med på hverandre, og håper at det går lynkjapt..

Jeg har ikke helt fått med meg hvor dere skal adoptere fra?

Vi skal hente vår lille skybert i Sør Afrika.

Annonse

mvh, c",)

Her har du mer informasjon:

http://www.adopsjonsboken.no/

HeiCacatina!

Så moro at vi er så likt i prosessen. Ja nå må vi følge med på hverandre, og håper at det går lynkjapt..

Jeg har ikke helt fått med meg hvor dere skal adoptere fra?

Vi skal hente vår lille skybert i Sør Afrika.

Vi søker på Colombia, vi!

Hvordan er rutiner/prosess ift Sør-Afrika? Hva slags tidsaspekt ser dere for dere før Skybert (blir Albert?)... jeg mener ... blir deres?

Psst! Veldig bra med "skybert"! .... vi "sliter" sånn med hva vi skal kalle barnet nå underveis.... Da vi var gravid ble magen etterhvert "myggen" (burde vært elefanten sånn etter størrelsen å regne), men det blir jo helt feil nå - Skybert var så bra! Jenta vår sier "Colombiabarnet", men det blir liksom litt rart det også....

Takk skal du ha, ahg!

Vi feiret også underskrivingen med å kjøpe denne boken. Jeg likte den veldig godt!

Jeg har slike vanlige "mine første år"-bøker til mine to egenfødte, og det fokuserer jo litt på svangerskap og en del på fødsel/barsel, så jeg ble kjempeglad over og finne et alternativ som er laget for adopsjon.

Vi søker på Colombia, vi!

Hvordan er rutiner/prosess ift Sør-Afrika? Hva slags tidsaspekt ser dere for dere før Skybert (blir Albert?)... jeg mener ... blir deres?

Psst! Veldig bra med "skybert"! .... vi "sliter" sånn med hva vi skal kalle barnet nå underveis.... Da vi var gravid ble magen etterhvert "myggen" (burde vært elefanten sånn etter størrelsen å regne), men det blir jo helt feil nå - Skybert var så bra! Jenta vår sier "Colombiabarnet", men det blir liksom litt rart det også....

Heiigjen cacatina!

hvor lang venting regner dere med på columbia nå ?

På Sør Afrika er det nå 9-12 mnd venting etter papirene er ankommet landet. Etter tildeling reiser man ned etter ca 3 uker, og blir der i 14 deger. -- også skal vi hjem, og har blitt en familie på tre!!

helt utrolig å tenke på!!!!

vi får holde hverandre oppdatert

klem

Annonse

Vi feiret også underskrivingen med å kjøpe denne boken. Jeg likte den veldig godt!

Jeg har slike vanlige "mine første år"-bøker til mine to egenfødte, og det fokuserer jo litt på svangerskap og en del på fødsel/barsel, så jeg ble kjempeglad over og finne et alternativ som er laget for adopsjon.

Ja, boka er fin, den. Men det er jo ikke alle sidene som passer for alle (bl.a. siden om barnehjem og de 3 om dåp), så jeg valgte å kjøpe det uinnbundne alternativet. Men det går kanskje an å ta ut sider fra det innbundne alternativet også?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...