Gå til innhold

Noen Kina-spørsmål...fra en nybegynner!

Anbefalte innlegg

Jeg er helt ny "her inne", men her var det jammen mye spennende for oss som er midt i adopsjonsprosessen!!!

-Vi er iferd med å skrive de siste dokumentene til AF, som da skal videre til Kina.

-Hvor lang tid tar det hos AF før papirene går med kurer post til Kina?

Hvor lang tid tar det i Kina før vi får tilbakemelding om at de har mottatt søknaden?

-Jeg forstår utifra det Dere skriver, at Kina nå er nede i ca.6mnd, vil dette også si at barna er "yngre" ved overtagelse? Vi søker om 0-2år!

-Og tilslutt,...hva er Lid...?

Fint hvis noen tar seg tid til å svare, det setter vi veldig stor pris på!

På forhånd Tusen Takk!

Fortsetter under...

Hei.

Vet ikke hva som er vanlig, men for oss tok det 4 uker fra vi sendte til AF, til papirene gikk med kurer til Kina, og deretter 1 uke før vi fikk "Log In Date" s.k. LID dvs. den offisielle reg.datoen hos kinesiske adopsjonsmyndigheter.

Det tok enda ca 2-3 uker før vi fikk brev som bekreftet mottak hos CCAA og LID.

Nå er det ca 6 mnd fra LID til tildeling, men jeg tror ikke dette påvirker barnas alder ved tildeling.

Vi har sett noen statistikker (er referert i et av de tidligere innleggene) som viser at alder på kinesiske barn stort sett ligger mellom 10 og 16 mnd, men noen få er yngre el. eldre enn dette.

Lykke til med den videre prosessen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...