Gå til innhold

Fryser hele høsten og vintern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Trenger råd mot frysing. Jeg fryser hele vintern og om høsten. Har alltid på meg mye klær, men fryser allikevel. Brrrr....

Skrevet

Legg på deg og/eller ha det varmere inne :-) Sørg for å eliminere trekk fra vinduer osv.

Gjest har ikke bedre råd
Skrevet

Hjelper det ikke å røre på seg? Jeg har satt ned innetemperaturen til 19-20 grader. For å unngå å fryse rører jeg mer på meg, blir jeg hustrig og kald støvsuger jeg eller gjør annet husarbeid, eller rett og slett tar meg en frisk dans. Eller jeg tar meg en frisk tur ut, når jeg da kommer inn er det varmt og deilig.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Trener du, sånn at du har god sirkulasjon i kroppen? Lurte på om det kunne være noe med det, jeg....

Skrevet

Ull innerst mot kroppen overalt. Det er de eneste klær som virkelig varmer samtidig som huden får puste.

Skrevet

Hello..Akuratt samme problem.. Gikk til legen og fant ut at jeg hadde 0 blodprosent + at det beveget seg meget sakte igjennom kroppen.

Noe som hjalp veldig var å kutte røyken.. Og fikk noen tabbiser av legen søm økte blod prosenten..

Kanskje det samme gjelder deg?

Skrevet

Jeg også fryser og har alltid stuetemeraturen på 25 grader. Likevel hender det at jeg må ta dyna ut i stua fordi jeg hakker tenner.

Det beste rådet jeg kan gi deg, er å drikke noe varmt.

Gjest død og ikke fryst
Skrevet

Hello..Akuratt samme problem.. Gikk til legen og fant ut at jeg hadde 0 blodprosent + at det beveget seg meget sakte igjennom kroppen.

Noe som hjalp veldig var å kutte røyken.. Og fikk noen tabbiser av legen søm økte blod prosenten..

Hadde du hatt 0 blodprosent hadde du vært

Gjest papirtiger
Skrevet

Kanskje du har lav blodprosent? Trening hjelper garantert.

Skrevet

hei! Hva var 'det' som "beveget seg meget sakte igjennom kroppen. "

Og hvordan fant legen ut av akkurat det. (Lurer på om ting beveger seg sakte..) (Og hva det er..)

Skrevet

Jeg også fryser og har alltid stuetemeraturen på 25 grader. Likevel hender det at jeg må ta dyna ut i stua fordi jeg hakker tenner.

Det beste rådet jeg kan gi deg, er å drikke noe varmt.

Kanskje langvarig mangel på kjærlighet?? (Bare gjetter på mulige løsninger...) (Aner ikke om din situasjon, asså)

Skrevet

Legg på deg og/eller ha det varmere inne :-) Sørg for å eliminere trekk fra vinduer osv.

Jeg er 178 cm høy og ca 80 kg.

Jeg fryser også jævlig, høst og vinter.

Hvor mye tror du jeg må legge på meg for og ikke fryse?

PS. Har ikke lav blodprosent og beveger meg mye i løpet av dagen.

Skrevet

Fett isolerer.

Skrevet

Vekten din er normal, skulle vært bra kald før jeg gikk inn for å bli overvektig for å holde varmen :-)

Dersom du legger på deg masse så får du jo et isolerende fettlag som vil holde deg enda varmere enn før, men tror ikke det vil være særlig sunt.

Du får gjøre som meg, sette deg foran varmeviften flere ganger daglig, bruke kjempevarme sokker, og holde innetemperaturen på 22-25 grader. Drikk og spis varmt.

Å droppe røyken hjelper på blodsirkulasjonen slik at man føler seg varmere.

Skrevet

Hvordan da mener du?

Sorry, jeg trodde det stod "hvorfor tror du jeg må legge på meg for å ikke fryse" eller noe sånt.

Andre ting for å få bedre blodsirkulasjon er vel heller ting jeg ville satset på. Slutte å røyke, spise sunt, trene regelmessig.

• 2 uker senere...
Skrevet

hei! Hva var 'det' som "beveget seg meget sakte igjennom kroppen. "

Og hvordan fant legen ut av akkurat det. (Lurer på om ting beveger seg sakte..) (Og hva det er..)

Blodet.. :) Dvs lav blodsirkulasjon.. ;)

Skrevet

Hadde du hatt 0 blodprosent hadde du vært

Det finnes et ord som heter "ironi"

Skjønner da for faen selv at ingen kan ha 0 blodprosent!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...