Gå til innhold

Barnets alder, Colombia

Anbefalte innlegg

Gjest Snart Colombiamamma?

Hei alle sammen og gratulerer til alle som har kommet videre i prosessen.

Vi ble godkjent i Colombia(ICBF) i begynnelsen av august for et barn på 1 år. I Norge er vi godkjente for barn i alderen 0-3 år. Med denne godkjenningen fra Colombia, er vi relativt sikre på at barnet er ca. 1 år, eller må vi fortsatt forvente at det kan være alt fra 0 til 3 år?

Grunnen til mitt spørsmål, er at jeg ønsker å kjøpe endel ting, men vil ikke kjøpe ting jeg aldri får brukt for. Håper noen kan gi meg en pekepinne! Har noen av dere opplevd store avvik fra godkjenningen i Colombia og alderen på barnet dere fikk?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/158161-barnets-alder-colombia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

i brevet vi fikk fra AF stod det at selv om vi var godkjent for barn 1 år, så måtte vi ha den norske godkjenningen i bakhodet (vi er godkjent for et barn som er minst to år yngre enn datteren vår, som nå er 4,5 år).

Så vidt jeg har sett så følger ICBF godkjenningene sånn noenlunde, men det er også en del avvik med par som får barn som er eldre eller yngre enn den godkjenningen ICBF har gitt dem.

Jeg er i alle fall forberedt på at vår 1-åring også kan være 2 år.

Spennende tider dette her - nesten som å ha lottokupongen inne, vite at du kommer til å vinne, men ikke når :-))

Jeg har IKKE landa enda.... ;o)

Beste hilsen fra

Alder på barnet er ikke sikkert før dere får tildelingen.

Kjenner flere som har fått barn både under og over aldersgodkjenningen de har fått i Colombia. De aller fleste får innenfor den grensen BUFA/BUFETAT har gitt. Om ikke må man ha ny norsk godkjenning.

Prøv å kjøpe ting som er aldersnøytralt eller ting du ev, kan gi bort om det ikke skulle passer.

PS! Det er veldig gøy å handle når man har fått godkjenningen. Enda morsommere om man kan kjøpe mye fint på en gang :-)) Tips fra meg: Spar penger så kan du ha en storhandle når tildelingen er i mål.

Tror det er lurt å forholde deg til den norske godkjenningen. Har også både sett og erfart at det barnet man får kan aldersmessig vike i forhold til godkjenningen fra Icbf.

Vi var også godkjente for et barn på 1 år ved første adopsjon (var da i slutten av 20-årene begge to), men fikk et barn på to...noe som viste seg å være perfekt for oss :o)

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...